Szimpózium és előadások a XVII. Országos Neveléstudományi Konferencián

A XVII. Országos Neveléstudományi Konferencián, amelyet 2017. november 9. és 11. között rendeztek meg Nyíregyházán, kutatócsoportunk tagjai egy szimpóziumot szerveztek és további hét tematikus előadást tartottak:

Szimpózium: Gondolkodási képességek fejlesztése a természettudományi tanórákon

A nemzetközi siker után a „jövő iskoláját” tervezi az MTA-SZTE kutatócsoportja

2017. július 19.

Két projektjével 36 ország 800 pályázata között két kategóriában is a legjobb tíz közé jutott az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport. A Természettudományos vásár – Projektek nagyító alatt jó gyakorlatuk elnyerte a szakmai zsűri által odaítélt Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat. A kutatócsoportot vezető Korom Erzsébetet, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet tanszékvezető docensét a finnországi díjról és módszertani ötleteik hatásáról is kérdeztük.

Milliárdok jönnek Martonvásárra is

Megszületett a Magyar Tudományos Akadémia Tantárgy - Pedagógiai Kutatási Programjának első nemzetközi sikere: a finn LUMA Központ által meghirdetett StarT pályázaton az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport munkái a legjobb tíz közé jutottak, gyakorlatuk pedig elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat. A díjazottakat a 36 országból érkezett, több mint 800 pályamunkából választották ki.

Nemzetközi elismerés egy szegedi programnak

Jó gyakorlat kategóriában elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat a MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport. 36 országból 800-an pályáztak A StarT pályázaton két kategóriában lehetett indulni a kijelölt időszakban megvalósult projektekkel, illetve jó gyakorlatokkal. A kategóriánként három-három díjazottat 36 országból érkezett, több mint nyolcszáz pályamunka közül választották ki.

Díjat kapott egy Szegeden kidolgozott oktatási program

Jó gyakorlat kategóriában elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat a MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport - tájékoztatta a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) az MTI-t. A közlemény szerint a független Finnország megalakulásának századik évfordulója alkalmából a finn LUMA Központ (LUMA Centre Finland) által meghirdetett StarT pályázaton a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) bölcsészkarának docense, Korom Erzsébet vezette magyar kutatócsoport mindkét kategóriában a legjobb tíz közé jutott, jó gyakorlata pedig elnyerte a szakmai zsűri által odaítélt nemzetközi oktatási díjat.

Nemzetközi elismerést kapott egy Szegeden kidolgozott oktatási program

Jó gyakorlat kategóriában elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat a MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport - tájékoztatta a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) az MTI-t. - A közlemény szerint a független Finnország megalakulásának századik évfordulója alkalmából a finn LUMA Központ (LUMA Centre Finland) által meghirdetett StarT pályázaton a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) bölcsészkarának docense, Korom Erzsébet vezette magyar kutatócsoport mindkét kategóriában a legjobb tíz közé jutott, jó gyakorlata pedig elnyerte a szakmai zsűri által odaítélt nemzetközi oktatási díjat.

Aktuális hírek

A XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencián, amely 2018. április 26. és 28. között került megrendezésre, kutatócsoportunk tagjai egy szimpóziumot szerveztek és három tematikus előadást tartottak:

Szimpózium: Gondolkodásfejlesztés a természettudományok tanulása

  • Gál-Szabó Zsófia és Korom Erzsébet (2018): A teljesítmények és a feladatmegoldásról alkotott tanulói vélemények összefüggése a kombinatív gondolkodás mérése kapcsán 4. és 6. évfolyamon. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 36.
  • Szántó Anita Piroska és Nagy Lászlóné (2018): Eszközök a valószínűségi gondolkodás mérésére. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 92.
  • Bónus Lilla és Nagy Lászlóné (2018): A természettudományos gondolkodás fejlesztése didaktikus játékokkal biológiaórán. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 24.
  • Veres Gábor (2018): Jelenségalapú komplex természettudományos témakörök a közneve-lésben: Foglalkozások és formatív értékelési módszerek tervezése, kipróbálása. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 100.

Tematikus előadások:

  • Bús Enikő (2018): A tanórakutatás hatékonyságának nyomon követése trianguláció segítségével. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 26.
  • Fűz Nóra (2018): Az oktatási célú iskolán kívüli programok megítélését és szervezését befolyásoló tényezők, online mérés alapján. In: Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (szerk.): PÉK 2018 Pedagógiai Értékelési Konferencia 2018. április 26–28. Program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 35.

 

Gál-Szabó Zsófia és Korom Erzsébet (2018): Combinatorial reasoning in 4th and 6th grade pupils: Preliminary results of a large-scale study. In: Vidákovich Tibor and Fűz Nóra (eds.): CEA 2018 16th Conference on Educational Assessment. 26th–28th April 2018. Programme and abstracts. Doctoral School of Education, Szeged. 37.

2018. február 2. 14 óra

Műhelymunka az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport és a Szegedi Arany János Általános Iskola szervezésében a Szegedi Tankerületi Központ támogatásával. [Program]

A résztvevők ízelítőt kapnak a gondolkodásfejlesztés módjairól, átélhetik a kutatásalapú tanulás élményeit és kihívásait, mintát láthatnak arra, miként építhető a természettudományos nevelés az iskola közösségi életébe.
A lehetőség nyílik az együtt gondolkodásra, a problémák megbeszélésére, a tapasztalatok átadására.

A XVII. Országos Neveléstudományi Konferencián, amelyet 2017. november 9. és 11. között rendeztek meg Nyíregyházán, kutatócsoportunk tagjai egy szimpóziumot szerveztek és további hét tematikus előadást tartottak:

Szimpózium: Gondolkodási képességek fejlesztése a természettudományi tanórákon

  • Korom Erzsébet, Z. Orosz Gábor és Nagy Anett (2017): A természettudományi tudás megalapozása gyermekkorban. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 156.
  • Radnóti Katalin (2017): A gondolkodásfejlesztés lehetőségei az általános iskolai fizikaoktatásban. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 157.
  • Szivós Ádám és Nagy Lászlóné (2017): A kritikai gondolkodás és a fogászati egészségműveltség fejlesztésének összekapcsolása a biológia tanításában. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 158.
  • Z. Orosz Gábor, Somogyi Zoltán, Kovács Lajos és Németh Veronika (2017): Egy kutatásalapú kémia-foglalkozásterv kipróbálásának tapasztalatai. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 159.

Tematikus előadások:

Fűz Nóra (2017): Az iskolán kívüli programok hatása a tanulás kognitív és nem kognitív összetevőire. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 398.

Kovács Lajos és Betyár Gábor (2017): Megbízható elektronikus információforrások kidolgozása és a kísérlet-alapú kémiaoktatást segítő adatbázis fejlesztése. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 438.

Szabó Zsófia Gabriella és Steklács János (2017): Feladatmegoldó viselkedés és kombinatív stratégiák elemzése felsoroló kombinatív probléma megoldása kapcsán. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 510.

Szabó Zsófia Gabriella és Korom Erzsébet (2017): Kombinatív stratégiák feltárására fejlesztett mérőeszköz és kipróbálásának előzetes eredményei. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 511.

Balázs Ádám (2017): Természettudományos tévképzetek vizsgálata. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 343.

Hégető Katalin (2017): A természettudományos nevelés problémái és fejlesztési lehetőségei a nemzetközi felmérések romániai adatainak tükrében. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 409.

Z. Orosz Gábor, B. Németh Mária, Kambeyo Linus és Korom Erzsébet (2017): Kutatási készségeket mérő teszt viselkedése magyarországi és namíbiai mintán. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. Program és absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, 533.

2017. július 19.

Két projektjével 36 ország 800 pályázata között két kategóriában is a legjobb tíz közé jutott az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport. A Természettudományos vásár – Projektek nagyító alatt jó gyakorlatuk elnyerte a szakmai zsűri által odaítélt Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat. A kutatócsoportot vezető Korom Erzsébetet, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet tanszékvezető docensét a finnországi díjról és módszertani ötleteik hatásáról is kérdeztük.

http://www.u-szeged.hu/sztehirek/2017-julius/nemzetkozi-siker-utan?objectParentFolderId=25254

 (SZTE Hírportál, Fedezd fel! rovat)

 

Hasonló tartalmú cikk: http://www.u-szeged.hu/sztehirek/2017-julius/nemzetkozi-siker-utan?objectParentFolderId=36620

(SZTE Hírportál / Szegedi Egyetem Magazin, Nők a tudományban! rovat)