Komplex problémamegoldás

Az OECD PISA-programban 2003 óta jelen van a komplex problémamegoldás vizsgálata. Magyarországon az első felméréseket – a PISA-vizsgálatokat megelőzve – az ezredfordulón Molnár Gyöngyvér végezte. A Szegedi Iskolai Longitudinális Program az ő kutatásaiban fejlesztett mérőeszközöket használja. A teszt feladatai azt mérik, hogyan tudják az érintett diákok ismereteiket új, életszerű, esetleg ismeretlen kontextusban használni. A tantárgyakat átfogó problémamegoldás vizsgálata során a diákoknak olyan problémákat kell megoldaniuk, amelyekkel korábban – ebben a formában – nem találkozhattak az iskolában. A problémák legnagyobb részében olyan alapvető és kevésbé alapvető ismeretekre helyezték a hangsúlyt, amelyek ismerete minden tanulótól elvárható a több évig tartó matematika- és természettudományi tanulmányok után.

 

Publikációk:

A Kutatócsoport témához kapcsolódó publikációi a Magyar Tudományos Művek Tára adatbázisban