Partneriskolák

A Szegedi Iskolai Longitudinális Program partneriskolái
A Természettudományos gondolkodás vizsgálata c. program partneriskolái


A Szegedi Iskolai Longitudinális Program partneriskolái

A Szegedi Iskolai Longitudinális Mérési Program az első olyan Magyarországon végzett vizsgálat, amely ugyanazon tanulók rendszeres mérésével végigkíséri fejlődésüket az általános iskola nyolc éve alatt. 2003-as indítása óta hat korcsoport fejlődését követte nyomon (bővebben lásd: Mérési minta).

A Kutatócsoport a program elindítása óta folyamatosan építi kapcsolatait az iskolákkal, hosszú távú együttműködés kialakítására törekszik. Az ország minden régiójából, megyéjéből részt vesznek iskolák a programban, leképezik a magyarországi iskolákat. A résztvevő tanulók száma korcsoportonként több mint ötezer, amely meghaladja az adott évfolyamba járó tanulók öt százalékát. A partneriskolák egy része felkérésünkre csatlakozott a projekthez, egy része maga jelezte részvételi szándékát.


A Természettudományos gondolkodás vizsgálata c. program partneriskolái

A természettudományos gondolkodásban szerepet játszó gondolkodási műveletek és a természettudományos megismerési készségek fejlettségi szintjének feltárását célzó kutatás a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szegedi Tankerülete és a Szeged-Csanádi Egyházmegye Köznevelési Intézmény általános és középiskoláiban valósult meg. A 5., 7. és 9. évfolyamokon végzett vizsgálatokban 2015/16-os tanében 27 iskola, 135 osztálynak 3222 tanulója vett részt.
A 2016/17-es tanévben tovább bővült a résztvevő intézmények köre a szakképző intézmények bevonásával.
Kapcsolattartás a partnerintézményekkel az ott dolgozó kollégák közreműködésével elektronikus konzultációs felületen történik.