2019-ig a Szegedi Iskolai Longitudinális Program öt korcsoport – négy, illetve nyolc éven át való – követését zárta le. A program a 2003/2004-es tanév őszén közel 12 ezer, akkor 9. (I. minta), 5. (II. minta) és 1. évfolyamos (III. minta) tanuló vizsgálatával indult. Négy év múlva (2008-ban) a három minta összeért, három független adatsort adva a közoktatás 12 évéről. 2019-ig három, nyolc évet átfogó ciklus zárult a 2003–2011 (III. minta), a 2007–2015 (IV. minta) és a 2011-2019 (V. minta) között általános iskolai tanulmányaikat végző tanulók körében. A program jelenleg a 2015-ben indult VI., és a 2019-ben indult VII. minták tanulóinak iskolai pályafutását vizsgálja.
A longitudinális (ugyanazon tanulókat követő) kutatásban az ország minden régiójából, megyéjéből részt vesznek iskolák, melyek leképezik a magyarországi iskolákat. A résztvevő tanulók száma korcsoportonként több mint ötezer, amely meghaladja az adott évfolyamba járó tanulók öt százalékát. A partneriskolák egy része felkérésünkre csatlakozott a projekthez, egy része maga jelezte részvételi szándékát.
A tesztek és a kérdőívek kitöltése online történik, a gyerekek számítógépen vagy tableten oldhatják meg a feladatokat. Az online feladatokat az eDia rendszeren keresztül közvetítjük ki (edia.hu), a lebonyolítást mérési útmutató segíti. Az adatfelvétel a kompetenciamérések során is használt, a KIR-ből generálható mérési azonosítók alkalmazásával zajlik, így a rendszer használata teljes anonimitást biztosít a tanulók részére, kizárólag az iskola tudja az eredményeket a tanulókhoz kapcsolni.
A longitudinális vizsgálat mintái
Tanév | I. minta | II. minta | III. minta | IV. minta | V. minta | VI. minta | VII. minta |
2003/04 | 9. évf. | 5. évf. | 1. évf. |
|
|
||
2004/05 | 10. évf. | 6. évf. | 2. évf. |
|
|
||
2005/06 | 11. évf. | 7. évf. | 3. évf. |
|
|
||
2006/07 | 12. évf. | 8. évf. | 4. évf. |
|
|
||
2007/08 |
|
|
5. évf. | 1. évf. |
|
||
2008/09 |
|
|
6. évf. | 2. évf. |
|
||
2009/10 |
|
|
7. évf. | 3. évf. |
|
||
2010/11 |
|
|
8. évf. | 4. évf. |
|
||
2011/12 |
|
|
|
5. évf. | 1. évf. | ||
2012/13 |
|
|
|
6. évf. | 2. évf. | ||
2013/14 |
|
|
|
7. évf. | 3. évf. | ||
2014/15 |
|
|
|
8. évf. | 4. évf. | ||
2015/16 |
|
5. évf. | 1. évf. | ||||
2016/17 |
|
6. évf. | 2. évf. | ||||
2017/18 |
|
7. évf. | 3. évf. | ||||
2018/19 |
|
8. évf. | 4. évf. | ||||
2019/20 |
|
5. évf. | 1. évf. | ||||
2020/21 |
|
6. évf. | 2. évf. | ||||
2021/22 |
|
7. évf. | 3. évf. | ||||
2022/23 |
|
8. évf. | 4. évf. | ||||
2023/24 |
|
5. évf. | |||||
2024/25 |
|
6. évf. | |||||
2025/26 |
|
7. évf. | |||||
2026/27 |
|
8. évf. |
A minták paraméterei az adatfelvétel első évében
A minta paraméterei |
Minta |
||||||
I. (2003-2008) |
II. (2003-2008) |
III. (2003-2011) |
IV. (2007-2015) |
V. (2011-2019) |
VI. (2015-2023) |
VII. (2019-2027) |
|
Évfolyam | 9-12. | 5-8. | 1-8. | 1-8. | 1-5. | 1-8. | 1-8. |
Tanulók száma | 3131 | 3881 | 5286 | 6081 | 6755 | 6842 | 8637 |
Osztályok száma | 111 | 179 | 244 | 302 | 230 | 318 | 408 |
Iskolák száma | 57 | 102 | 127 | 172 | 172 | 187 | 241 |