Mérési minta

2019-ig a Szegedi Iskolai Longitudinális Program öt korcsoport – négy, illetve nyolc éven át való – követését zárta le. A program a 2003/2004-es tanév őszén közel 12 ezer, akkor 9. (I. minta), 5. (II. minta) és 1. évfolyamos (III. minta) tanuló vizsgálatával indult. Négy év múlva (2008-ban) a három minta összeért, három független adatsort adva a közoktatás 12 évéről. 2023-ig négy, nyolc évet átfogó ciklus zárult.   A program jelenleg a 2019-ben indult VII., és a 2023-ban indult VIII. minták tanulóinak iskolai pályafutását vizsgálja.

A longitudinális (ugyanazon tanulókat követő) kutatásban az ország minden régiójából, megyéjéből részt vesznek iskolák, melyek leképezik a magyarországi iskolákat. A résztvevő tanulók száma korcsoportonként több mint ötezer, amely meghaladja az adott évfolyamba járó tanulók öt százalékát. A partneriskolák egy része felkérésünkre csatlakozott a projekthez, egy része maga jelezte részvételi szándékát.

A tesztek és a kérdőívek kitöltése online történik, a gyerekek számítógépen vagy tableten oldhatják meg a feladatokat. Az online feladatokat az eDia rendszeren keresztül közvetítjük ki (edia.hu), a lebonyolítást mérési útmutató segíti. Az adatfelvétel a kompetenciamérések során is használt, a KIR-ből generálható mérési azonosítók alkalmazásával zajlik, így a rendszer használata teljes anonimitást biztosít a tanulók részére, kizárólag az iskola tudja az eredményeket a tanulókhoz kapcsolni.

A longitudinális vizsgálat mintái 

Tanév I. minta II. minta III. minta IV. minta V. minta VI. minta VII. minta VIII. minta
2003/04 9. évf. 5. évf. 1. évf.

 

 

     
2004/05 10. évf. 6. évf. 2. évf.

 

 

     
2005/06 11. évf. 7. évf. 3. évf.

 

 

     
2006/07 12. évf. 8. évf. 4. évf.

 

 

     
2007/08

 

 

5. évf. 1. évf.

 

     
2008/09

 

 

6. évf. 2. évf.

 

     
2009/10

 

 

7. évf. 3. évf.

 

     
2010/11

 

 

8. évf. 4. évf.

 

     
2011/12

 

 

 

5. évf. 1. évf.      
2012/13

 

 

 

6. évf. 2. évf.      
2013/14

 

 

 

7. évf. 3. évf.      
2014/15

 

 

 

8. évf. 4. évf.      
2015/16

 

      5. évf. 1. évf.    
2016/17

 

      6. évf. 2. évf.    
2017/18

 

      7. évf. 3. évf.    
2018/19

 

      8. évf. 4. évf.    
2019/20

 

        5. évf. 1. évf.  
2020/21

 

        6. évf. 2. évf.  
2021/22

 

        7. évf. 3. évf.  
2022/23

 

        8. évf. 4. évf.  
2023/24

 

          5. évf. 1. évf.
2024/25

 

          6. évf. 2. évf.
2025/26

 

          7. évf. 3. évf.
2026/27

 

          8. évf. 4. évf.
2027/28

 

            5. évf.
2028/29

 

            6. évf.
2029/30

 

            7. évf.
2030/31

 

            8. évf.
 


A minták paraméterei az adatfelvétel első évében

A minta paraméterei

Minta

I.
(2003-2008)
II.
(2003-2008)
III.
(2003-2011)
IV.
(2007-2015)
V.
(2011-2019)
VI.
(2015-2023)
VII.
(2019-2027)
VIII.
(2023-2031)
Évfolyam 9-12. 5-8. 1-8. 1-8. 1-5. 1-8. 1-8. 1-8.
Tanulók száma 3131 3881 5286 6081 6755 6842 8637 5117
Osztályok száma 111 179 244 302 230 318 408 234
Iskolák száma 57 102 127 172 172 187 241 170