Természettudományos gondolkodás vizsgálata (2015-2016) A program célja a természettudományos gondolkodásban szerepet játszó gondolkodási műveletek és a természettudományos megismerési készségek fejlettségi szintjének feltárása volt.
Az iskolai tudás (1995-1999)
A kutatási program az iskolában elsajátított tudás szerkezetének, minőségének, alkalmazhatóságának feltárására irányult, a természettudomány és a matematika terén.
Az iskolai műveltség (1999-2002)
A korábban elvégzett vizsgálatok kiterjesztése a humán tantárgyak és a társadalomtudományok területére.
Képességek fejlődésének felmérése (1997-1999)
A felmérés-sorozat célja néhány alapvető fontosságú képesség fejlődésének felmérése országos reprezentatív mintákon Az eredmények viszonyítási pontot szolgáltathatnak a későbbi vizsgálatokhoz is. Az idegen nyelvi képességek felmérése (2000-2002) Két országos reprezentatív felmérés a tanulók angol és német nyelvtudásának vizsgálatára.
DIFER
A PREFER továbbfejlesztéseként, a kutatócsoport munkatársainak vezetésével elkészült a Differenciált Fejlettségvizsgáló Rendszer. A kutatócsoport folyamatban levő vizsgálatainak is egyik fontos eszköze.
Komplex problémamegoldás (1999-2003)
A problémamegoldó gondolkodás értelmezése mint a tudás alkalmazásának és transzfejének képessége, különböző felmérések a tanulók komplex problémamegoldó képességeinek vizsgálatára.
Az analógiás gondolkodás fejlesztése (1999-2003)
A biológia tanításához kapcsolódó fejlesztő program kidolgozása, kipróbálása és hatékonyságának felmérése.
Az önszabályozó tanulás (1999-2004)
Az önszabályozó tanulás értelmezése, különböző felmérések a fejlődés és a tanulás eredményességét meghatározó tényező feltárására.