Fejes József Balázs és Pásztor-Kovács Anita (2022, szerk.): XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: program és összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. [PDF]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2018, szerk.): Én vétkem. Helyzetkép az oktatási szegregációról. Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged. [PDF]
Fejes József Balázs, Lencse Máté és Szűcs Norbert (2016, szerk.): Mire jó a tanoda? A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek. Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged. [PDF]
Fejes József Balázs (2015): Célok és motiváció. Tanulási motiváció a célorientációs elmélet alapján. Gondolat Kiadó, Budapest. [PDF]
Fejes József Balázs, Kelemen Valéria és Szűcs Norbert (2014): A Motiváció Hallgatói Mentorprogram modellje. Útmutató felsőoktatási hallgatók részvételével szervezett hátránykompenzáló programok megvalósításához. SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet, Szeged. [PDF]
Fejes, J. B., Kelemen, V. and Szűcs, N. (2014): The model of Motivation Student Mentoring Program. Guidelines for the realisation of disadvantaged compensation programs with the involvement university students. SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet, Szeged. [PDF]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2013, szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. [PDF]
Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (2013, szerk.): PÉK 2013 - XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program - Előadás-összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem, Szeged.
Fejes József Balázs, Kelemen Valéria és Szűcs Norbert (2013): Szülők mentorálása a hátrányos helyzet átörökítésének megelőzése érdekében. SZTE JGYPK, Szeged. [PDF]
Fejes, J. B., Kelemen, V. and Szűcs, N. (2013): Parent mentoring to prevent transmission of social disadvantage. SZTE JGYPK, Szeged. [PDF]
KÖNYVFEJEZET
Peng, D., Fejes, J. B., & Vígh, T. (2024). The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire. In I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia – Oktatás egy változó világban (Proceedings of the I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia – Oktatás egy változó világban).[PDF]
Gál Zita, Kasik László, Jámbori Szilvia és Fejes József Balázs (2019): A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata. In: Fehérvári Anikó és Széll Krisztián (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban / 2018. ELTE PPK – L’Harmattan Kiadó, Budapest. 158–172. [PDF]
Fejes József Balázs és Vígh Tibor (2019). A tanodák hatásának vizsgálata a szövegértés, matematika és néhány affektív változó alapján az eDia-platform alkalmazásával. In: Binder Mátyás (szerk.): Tanodai tapasztalatok (2015–2019). Tanodajellemzők, egyéni fejlesztés, mérés. Záró tanulmánykötet. Oktatási Hivatal. 73–108.[PDF]
Baráth Szabolcs, Binder Mátyás, Fejes József Balázs és Vígh Tibor (2019). A tanodák jellemzői. In: Binder Mátyás (szerk.): Tanodai tapasztalatok (2015–2019). Tanodajellemzők, egyéni fejlesztés, mérés. Záró tanulmánykötet. Oktatási Hivatal. 7–26.
Csapó, B., Fejes, J. B., Kinyó, L. and Tóth, E. (2019): Educational Achievement in Social and International Contexts. In: Kolosi, T. and Tóth, I. Gy. (eds.): Social Riport 2019. TÁRKI, Budapest. 217–236. [PDF]
Fejes J. B., Szűcs N. és Kelemen V. (2015): Possible Benefits of Linking Teacher Education with Disadvantage Compensation. The Example of the Motivation Student Mentoring Program. In: Pusztai, G. és Ceglédi, T. (szerk.): Professional Calling in Higher Education. Challenges of Teacher Education in the Carpathian Basin. Partium Press, Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, Debrecen. 160–166. [PDF]
Fejes József Balázs, Szűcs Norbert és Kelemen Valéria (2015): A pedagógusképzés és a hátránykompenzálás összekapcsolása: a Motiváció Hallgatói Mentorprogram. In: (szerk.): Pusztai Gabriella és Ceglédi Tímea: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban. A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, Debrecen. 269–275. [PDF]
Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László és Tóth Edit (2014): Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban. In: Kolosi Tamás és Tóth István György (szerk.): Társadalmi Riport 2014. TÁRKI, Budapest. 110-136. [PDF]
Fejes, J. B., Kelemen, V. and Szűcs, N. (2014): Educational segregation in the Hungarian context. In: Szabó, F. (szerk.): International conference on vocational and adult education. SZTE JGYPK, Szeged. 56-65.
Fejes József Balázs (2013): Miért van szükség deszegregációra? In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 15-35. [PDF]
Fejes József Balázs, Kasik László és Kinyó László (2013): Bevezetés a mentorálás kutatásába. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 89-106. (másodközlés)
Kelemen Valéria, Szűcs Norbert, Fejes József Balázs, Németh Katalin és Csempesz Péter (2013): A Hallgatói Mentorprogram. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 107-127. [PDF]
Bereczky Krisztina és Fejes József Balázs (2013): Pedagógusok nézeteinek és tapasztalatainak vizsgálata egy deszegregációs intézkedéssel összefüggésben. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 131-155. (másodközlés)
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2013): Pedagógusképzés és hátránykompenzálás. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 171-188. [PDF]
Csempesz Péter és Fejes József Balázs (2013): A szegedi deszegregáció első éve az új intézményekbe áthelyezett tanulók nézőpontjából. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 191-203. [PDF]
Fejes József Balázs (2013): A mentorálás hatása a tanulási motivációra és a szövegértésre hátrányos helyzetű tanulók körében. In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridionale, Szeged. 204-220. (másodközlés)
Fejes, J. B. (2012): Learning motivation of disadvantaged students. In: Seel, N. M. (szerk.): Encyclopedia of the Sciences of Learning. Springer, New York. 1935-1937. [WWW]
Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (2012): A tanulás affektív tényezői. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Tankönyvkiadó, Budapest. 367-406. [PDF]
Szűcs Norbert és Fejes József Balázs (2011): A deszegregáció lehetőségei többiskolás településeken. Hódmezővásárhely példája. In: Németh Szilvia (szerk.): HH-s gyermekek a közoktatásban. Kézikönyv hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek neveléséhez és oktatásához. RAABE Kiadó. [PDF]
Fejes József Balázs (2010): A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei a célorientációs elmélet alapján. In: Vajda Zoltán (szerk.): Bölcsészműhely 2009. JatePress, Szeged. 43-53. [PDF]
Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (2010): A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában: a család, az iskola és a kultúra hatása. In: Zsolnai Anikó és Kasik László (szerk.): A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai. Tankönyvkiadó, Budapest. 134-162.
Szűcs Norbert és Fejes József Balázs (2010): A deszegregációs intézkedéseket támogató Hallgatói Mentorprogram lehetőségei a pedagógusképzésben. In: Albert Gábor (szerk.): Az óvodapedagógiától az andragógiáig. Kaposvári Egyetem Pedagogiai Kara, Kaposvár. 113-125. [PDF]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2009): Hátránykompenzálás és szakmai identitás. Hátrányos helyzetű fiatalokat támogató mentorprogram hatása a pedagógussá válás folyamatára. In: Jancsák Csaba (szerk.): Pillanatfelvételek a Kárpát-medencei ifjúságtól. Belvedere Meridionale, Szeged. 89-102.
TANULMÁNY FOLYÓIRATBAN
Fejes, J. B., Vígh, T., Rausch, A., Mezei, T., & Szenczi, B. (2024). Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers. Sage Open, 14(2).[PDF]
Halász, Cs. & Fejes, J. B. (2024). Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó kulturális tévhitek vizsgálata pedagógusjelöltek körében. Iskolakultúra, 34(2–3), 47–71.[PDF]
Szenczi, B., Fejes, J. B., Hódi, Á., Tary, B. & Vígh, T. (2024). Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció fejlesztése II. Anyanyelv-pedagógia, 16(2).[WWW]
Szenczi, B., Fejes, J. B., Hódi, Á., Tary, B. & Vígh, T. (2024). Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció fejlesztése I. Anyanyelv-pedagógia, 16(1).[WWW]
Szűcs, N. & Fejes, J. B. (2024). A tanodák működése és a tanodai önkéntesség kereti. Önkéntes szemle, 4(1), 31-54.[PDF]
Szűcs, N., Fejes, J. B. & Mutier, U. (2024). Az önkéntesek szerepe a Motiváció Tanodák működésében. Önkéntes szemle, 4(1), 82-102.[PDF]
Szenczi, B., Fejes, J. B., Vígh, T., Hódi, Á., & Tary, B. (2023). Home reading support in grades four, six, and eight: Does student reading motivation matter? Reading & Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties.[PDF]
Fejes, J. B. (2023). Unpacking classroom goal structures based on students’ own words. Social Psychology of Education.[PDF]
Fejes, J. B., Jámbori, S., Kasik, L., Vígh, T., & Gál, Z. (2023). Exploring social problem-solving profiles among Hungarian high school and university students. Heliyon, 9(8).[WWW]
Kis, N., & Fejes, J. B. (2023). Oktatási intervenció – értékes, de ritka jószág. Magyar Pedagógia, 123(2), 67–81. [PDF]
Halász, C., & Fejes, J. B. (2023). Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó tévhitek vizsgálata az oktatással összefüggésben tanár szakos hallgatók körében. Módszertani Közlemények, 63(3), 23–39. [PDF]
Kálmán, D. & Fejes, J. B. (2023). Mire jó a gamifikáció? A gamifikáció oktatási alkalmazásának nemzetközi tapasztalatai és a bevezetés első lépései. Iskolakultúra, 33(7), 72–81. [PDF]
Mezei, T., & Fejes, J. B. (2023). A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek befolyásolásának lehetőségei. Pedagógusképzés, 22(1), 7–35. [PDF]
Tary, B., Fejes, J. B., Hódi, Á., Szenczi, B. & Vígh, T. (2023). Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási stratégiák tanítása II. Anyanyelv-pedagógia, 16(1).[WWW]
Tary, B., Fejes, J. B., Hódi, Á., Szenczi, B. & Vígh, T. (2022). Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási stratégiák tanítása I. Anyanyelv-pedagógia, 15(4).[WWW]
Fejes J. B., Szűcs N. (2022). Megfogyva bár… Helyzetkép a tanodák finanszírozási hátteréről. Esély, 35(3), 49–70. [PDF]
Fejes, J. B., Bugyi, A., Szűcs, N. & Tóth, E. (2022). Szülői preferenciák és tapasztalatok az általános iskola választásával összefüggésben. Gyermeknevelés, 10(4), 22–45. [PDF]
Fejes, J. B., Mezei, T., Vígh, T., Szenczi, B., & Rausch, A. (2022). A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében. Iskolakultúra, 32(5), 3–26. [PDF]
Jámbori, Sz., Kasik, L., Fejes J. B., Vígh, T. & Gál, Z. (2022). A szociálisprobléma-megoldás vizsgálata személyközpontú megközelítésben serdülők és fiatal felnőttek körében. Alkalmazott Pszichológia, 22(1), 37–63. [PDF]
Fejes, J. B., Hódi, Á., Szenczi, B., Tary, B., & Vígh, T. (2022). Nem érti, amit olvas! Kinek a feladata az olvasás tanítása? Anyanyelv-pedagógia, 15(2). [WWW]
Mezei, T., & Fejes, J. B. (2021). A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek feltárásának megközelítései – szakirodalmi áttekintés. Magyar Pedagógia, 121(4), 361–394. [PDF]
Fejes, J. B., & Szűcs, N. (2021). Distance learning for under-privileged students during COVID-19 – the perceptions of tanoda teachers in Hungary. Intersections. East European Journal of Society and Politics, 7(3) 60–79. [PDF]
Kende Ágnes, Messing Vera és Fejes József Balázs (2021): Hátrányos helyzetű tanulók digitális oktatása a koronavírus okozta iskolabezárás idején. Iskolakultúra, 31. 2. sz. 76–97. [PDF]
Gál, Z., Kasik, L., Jámbori, Sz., & Fejes, J. B. (2021). Social problem-solving, life satisfaction and school well-being among high school and university students. International Journal of School & Educational Psychology.[WWW]
Szűcs Norbert és Fejes József Balázs (2021): Csodafegyver vagy pótcselekvés? A tanodamozgalom története és legitimációs kérdései. Iskolakultúra, 31. 1. sz. 45–67. [PDF]
Mezei Tímea és Fejes József Balázs (2020): Tanári nézetek feltárása a célelmélet TARGETS-dimenziói kapcsán – egy interjúkutatás eredményei. Iskolakultúra, 30. 7. sz. 26-45. [PDF]
Fejes József Balázs, Tóth Edit és Szabó Dóra Fanni (2020): Az oktatási méltányosság és aktuális kérdései Magyarországon. Magyar Tudomány, 181. 1. sz. 68–78. [PDF]
Gál Zita, Jámbori Szilvia, Kasik László és Fejes József Balázs (2019): Az észlelt tanulmányi sikeresség és az iskolai jóllét pszichológiai erőforrásainak összefüggései középiskolás diákok körében. Magyar Pedagógia, 119. 4. sz. 265–286. [PDF]
Nagy Krisztina, Gál Zita, Jámbori Szilvia, Kasik László és Fejes József Balázs (2019): A tanulói jóllét és az önértékelés jellemzőinek feltárása középiskolások és egyetemisták körében. Iskolakultúra, 29. 6. sz. 3–17. [PDF]
Jámbori Szilvia, Fejes József Balázs, Gál Zita, Kasik László, Szabó Hangya Lilla és Nagy Krisztina (2019): Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében. Iskolakultúra, 29. 6. sz. 18–35. [PDF]
Szabó Hangya Lilla, Jámbori Szilvia, Gál Zita, Kasik László és Fejes József Balázs (2019): Serdülők és fiatal felnőttek identitása az önértékelés és a társas támogatás függvényében. Iskolakultúra, 29. 6. sz. 36–48. [PDF]
Kasik László, Gál Zita, Jámbori Szilvia, Fejes József Balázs, Nagy Krisztina és Szabó Hangya Lilla (2019): Középiskolások és egyetemisták szociálisprobléma-megoldásának nem szerinti különbségei. Iskolakultúra, 29. 6. sz. 49–61. [PDF]
Kasik, L., Guti, K., Gál, Z., Gáspár, Cs., Tóth, E. and Fejes, J. B. (2018): Development and psychometric properties of the Avoidance Questionnaire for Adolescents. International Journal of Emotional Education, 10. 2. 59–76. [PDF]
Kasik, L., Fejes, J. B., Guti, K., Gáspár, Cs. and Zsolnai, A. (2018): Social problem solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents. European Journal of Special Needs Education, 33. 1. 86–101.
Fejes József Balázs (2018): Az osztálytársak szerepe a motivációs klíma észlelésében. Iskolakultúra, 28. 10–11. sz. 39–54. [PDF]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2018): Hol tart ma az oktatási integráció ügye? Új Pedagógiai Szemle, 67. 11–12. sz. 100–116. [PDF]
Tóth Edit, Fejes József Balázs, Patai Jólán és Csapó Benő (2016): Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális vizsgálat adatainak tükrében. Magyar Pedagógia, 116. 3. sz. 339–363.[PDF]
Kasik László, Guti Kornél, Tóth Edit és Fejes József Balázs (2016): Az elkerülés mint folyamat – az elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében Magyar Pedagógia, 116. 2. sz. 219–253. [PDF]
Fejes József Balázs, Rausch Attila és Török Tímea (2015): Mire gondolnak a magyar tanulók a célstruktúrák-kérdőív Likert-skálás állításainak értékelésekor? Magyar Pedagógia, 115. 3. sz. 183–213. [PDF]
Kiss Veronika, Csempesz Péter és Fejes József Balázs (2015): Motiváció Ösztöndíjprogram - Egy szövegértést fejlesztő mentorprogram koncepciója és tapasztalatai. Anyanyelv-pedagógia, 8. 1. sz. [WWW]
Fejes József Balázs (2014): Mire jó a tanoda? Esély, 26. 5. sz. 29–56. [PDF]
Fejes József Balázs (2014): A kontextus szerepe a tanulási motiváció kutatásába – az elmélet és a gyakorlat távolságának egy megközelítése. Magyar Pedagógia, 114. 2. sz. 115–129. [PDF]
Fejes József Balázs (2013): A tanulási környezet motivációs szempontú vizsgálata a célelmélet alapján felső tagozatos tanulók körében. Iskolakultúra, 23. 11. sz. 44–57. [PDF]
Bathó Edit és Fejes József Balázs (2013): Többségi, hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű 8. évfolyamos tanulók jövőképe. Iskolakultúra, 23. 7–8. sz. 3–16. [PDF]
Fejes József Balázs és Vígh Tibor (2012): A célorientációk megismerésére alkalmas kérdőív fejlesztése klasszikus és valószínűségi tesztelmélet felhasználásával. Magyar Pedagógia, 112. 2. sz. 93–123. [PDF]
Fejes József Balázs (2012): A mentorálás hatása a tanulási motivációra és a szövegértésre hátrányos helyzetű tanulók körében. Iskolakultúra, 22. 7-8. sz. 80–95. [PDF]
Fejes József Balázs (2011): A tanulási motiváció új kutatási iránya: a célorientációs elmélet. Magyar Pedagógia, 111. 1. sz. 25–51. [PDF]
Bereczky Krisztina és Fejes József Balázs (2010): Pedagógusok nézeteinek és tapasztalatainak vizsgálata egy deszegregációs intézkedéssel összefüggésben. Magyar Pedagógia, 110. 4. sz. 329–354. [PDF]
Fejes József Balázs és Szenczi Beáta (2010): Tanulási korlátok a magyar és az amerikai szakirodalomban. Gyógypedagógiai Szemle, 38. 4. sz. 273-287. [PDF]
Fejes József Balázs, Kasik László és Kinyó László (2009): Bevezetés a mentorálás kutatásába. Iskolakultúra, 19. 5-6. sz. 40-54. [PDF]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2009): Hallgatói Mentorprogram. A szegedi deszegregációt támogató pilot program első évének tapasztalatai. Új Pedagógiai Szemle, 59. 2. sz. 61-75. [PDF]
Fejes József Balázs és Józsa Krisztián (2007): Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői. Roma és többségi tanulók összehasonlítása. Iskolakultúra, 17. 6-7. sz. 83-96. [PDF]
Fejes József Balázs (2007): Online tanulóközösségek. Iskolakultúra, 17. 4. sz. 32-37. [PDF]
Fejes József Balázs (2006): Miért (nem) fontosak a hátrányos helyzetű tanulók? Új Pedagógiai Szemle 56. 7-8. sz. 17-26. [WWW]
Fejes József Balázs (2005): Roma tanulók motivációját befolyásoló tényezők. Iskolakultúra, 15. 11. sz. 3-13. [PDF]
Fejes József Balázs és Józsa Krisztián (2005): A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében. Magyar Pedagógia, 105. 2. sz. 85-105. [PDF]
EGYÉB ÍRÁSOK
Fejes József Balázs (2024). Bemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport. Anyanyelv-pedagógia, 16(2). [WWW]
Szűcs Norbert és Fejes József Balázs (2020. 09. 08.): A középosztálynak is kárt okoz az iskolák joga a szabad tanulóválasztáshoz. Qubit [WWW]
Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (2019): Egyházi iskolák és oktatási szegregáció – előszó. Iskolakultúra, 29. 7. sz. 3–7. [PDF]
Szűcs Norbert és Fejes József Balázs (2019): Stabil bizonytalanság vagy optimista jövőkép? A tanodák helyzetéről az állami finanszírozású pályázatok eredményeinek megjelenése kapcsán. Taní-tani Online, 2019. 04. 06. [WWW]
Fejes József Balázs (2016): A szegregáció vajon mi? Taní-tani Online, 5. 2016. 13. 19. [WWW]
Fejes József Balázs (2016): Szegregál-e a tanoda? Taní-tani Online, 5. 2016. 03. 07. [WWW]
Fejes József Balázs (2015): Szövegértés-fejlesztés a tanodában. Lehetőségek és nehézségek. Taní-tani Online, 5. 2015. 10. 19. [WWW]
Fejes József Balázs (2014): Miért olyan nehéz motiválni? Taní-tani Online, 4. 2014. 03. 15. [WWW]
Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (2013): Szemezgetés a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián elhangzott előadásokból. Iskolakultúra, 23. 11. sz. 3–5.
Fejes József Balázs (2013): Mentortársas. Társasjáték a hátrányos helyzetű tanulók iskolai életútjáról. Játékleírás. [PDF]
Fejes József Balázs (2012): A célorientációk és az osztálytermi környezet összefüggése matematika tantárgyhoz kötődően 5–8. évfolyamon. Ph.D. disszertáció. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. [PDF]
Szenczi Beáta és Fejes József Balázs (2012): Javaslatok a tanodai mérés-értékelés rendszerének kialakításához. Kézirat. Eruditio Oktatási Zrt., Budapest.
Fejes József Balázs, Kasik László és Kinyó László (2006): PÉK 2006 – Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról. Iskolakultúra, 16. 11. sz. 92–97.
MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport. (2024). Oktatási segédanyag a szövegértés természettudomány tantárgyba ágyazott fejlesztéséhez (5. évfolyam, példák) [Kézirat]. [PDF]
MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport. (2023). Oktatási segédanyag a szövegértés történelem tantárgyba ágyazott fejlesztéséhez (5. évfolyam, példák) [Kézirat]. [PDF]