2004
Csapó Benő (2004): A tudásvagyon újratermelése. Magyar Tudomány, 49. 11. sz. 1233–1239.
Csapó Benő, Csíkos Csaba és Korom Erzsébet (2004): A tanítás és tanulás kutatása Finnországban. A Finn Akadémia nemzeti kutatási programjának konferenciája. Iskolakultúra, 14. 3. sz. 45–52.
Csapó, B. (2004): Knowledge and competencies. The integrated person – How curriculum development relates to new competencies. In: Letschert, J. (szerk.): CIDREE, Enschede, the Netherlands. 35–49.
Csíkos Csaba (2004): Jelentés a magyar közoktatásról. In: Halász Gábor és Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról. Iskolakultúra, 14. 4. sz. 121–123.
Csíkos Csaba (2004): Metakogníció a tanulásban és a tanításban. Iskolakultúra, 14. 2. sz. 3–11.
Józsa Krisztián (2004): Az első osztályos tanulók elemi alapkészségeinek fejlettsége. Egy longitudinális kutatás első mérési pontja. Iskolakultúra, 14. 11. sz. 3–16.
Józsa Krisztián és Székely Györgyi (2004): Kísérlet a kooperatív tanulás alkalmazására a matematika tanítása során. Magyar Pedagógia, 104. 3. sz. 339–362.
Józsa Krisztián (2004): Elemi számolási készség. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 38–51.
Józsa Krisztián (2004): Az elemi alapkészségek rendszere. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit: Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 83–93.
Józsa Krisztián (2004): A DIFER rövid változatai. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 94–117.
Kárpáti Andrea és Molnár Éva (2004): Esélyteremtés az oktatási informatika eszközeivel. Iskolakultúra, 14. 12. sz. 111–123.
Molnár Éva (2004): Problémamegoldás és probléma-alapú tanítás. Iskolakultúra, 14. 2. sz. 12–19.
Molnár Éva (2004): Önszabályozó tanulás az Earli-konferencia homlokterében. Iskolakultúra, 14. 5. sz. 50–56.
Molnár Gyöngyvér (2004): Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége. Iskolakultúra, 14. 8. sz. 21–31.
Molnár Gyöngyvér (2004): Hátrányos helyzetű tanulók problémamegoldó gondolkodásának fejlettsége korábbi mérések tükrében. Magyar Pedagógai, 104. 3. sz. 319–337.
Nagy József (2004): Az elemi kombinatív képesség kialakulásának kritériumorientált diagnosztikus feltárása. Iskolakultúra, 14. 8. sz. 3–20.
Nagy József (2004): A szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnosztikus feltérképezése. Magyar Pedagógia, 104. 2. sz. 123–142.
Nagy József (2004): Olvasástanítás: a megoldás stratégiai kérdései. Iskolakultúra, 14.
3. sz. 3–26.
Nagy József (2004): Relációszókincs. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 30–37.
Nagy József (2004): Tapasztalati összefüggés-megértés. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 63–72.
Nagy József (2004): Szocialitás. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 73–82.
Nagy József (2004): Irásmozgás-koordináció. In: Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit (szerk.): Az elemi alapkészségek fejlődése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 9–17.
Nagy Lászlóné (2004): Biológiai fogalmak tanításának problémái: egy tudásszintmérés néhány tanulsága. Biológiai Tanítása, 12. 2. sz. 3–18.