A színpercepciónak és színértelmezésnek kulcsszerepe van a műbefogadásban és a hétköznapi képi kommunikációban, a kortárs digitális médiumok (film, videó, interaktív digitális médiumok) képi információinak feldolgozásában. Empirikus kutatások jelzik, hogy a színek segítik mind a tárgyfelismerést, mind a térbeli tájékozódást, fejlesztik a kritikai gondolkodást, a vizuális memóriát, és hatással vannak az érzelmi fejlődésre is, legyen szó műbefogadásról, illetve képi értelmezésről, vagy akár hétköznapi jelenségekről. A színek esztétikai élmény forrásai, és az általános iskoláskorú diákok egyik legkedveltebb kifejező eszközei az alkotói folyamatokban.
A képi információk feldolgozásához szükséges színek vizuális észlelelésének fejlesztése a vizuális nevelés feladata. A képi látványok, a színhez kapcsolódó ismeretkörök jelen vannak számos európai, amerikai tantervben, de megtalálhatók a magyar Nemzeti alaptantervben és a Kerettantervben is.
A színpercepció és értelmezés fejlettségi szintjeinek vizsgálatára Tóth Alisa, Kárpáti Andrea és Molnár Gyöngyvér által szerkesztett online feladatsorokat alkalmazzuk [PDF]
Publikációk:
A Kutatócsoport témához kapcsolódó publikációi a Magyar Tudományos Művek Tára adatbázisban