2019-ig a Szegedi Iskolai Longitudinális Program öt korcsoport – négy, illetve nyolc éven át való – követését zárta le. A program a 2003/2004-es tanév őszén közel 12 ezer, akkor 9. (I. minta), 5. (II. minta) és 1. évfolyamos (III. minta) tanuló vizsgálatával indult. Négy év múlva (2008-ban) a három minta összeért, három független adatsort adva a közoktatás 12 évéről. 2023-ig négy, nyolc évet átfogó ciklus zárult. A program jelenleg a 2019-ben indult VII., és a 2023-ban indult VIII. minták tanulóinak iskolai pályafutását vizsgálja.
A longitudinális (ugyanazon tanulókat követő) kutatásban az ország minden régiójából, megyéjéből részt vesznek iskolák, melyek leképezik a magyarországi iskolákat. A résztvevő tanulók száma korcsoportonként több mint ötezer, amely meghaladja az adott évfolyamba járó tanulók öt százalékát. A partneriskolák egy része felkérésünkre csatlakozott a projekthez, egy része maga jelezte részvételi szándékát.
A tesztek és a kérdőívek kitöltése online történik, a gyerekek számítógépen vagy tableten oldhatják meg a feladatokat. Az online feladatokat az eDia rendszeren keresztül közvetítjük ki (edia.hu), a lebonyolítást mérési útmutató segíti. Az adatfelvétel a kompetenciamérések során is használt, a KIR-ből generálható mérési azonosítók alkalmazásával zajlik, így a rendszer használata teljes anonimitást biztosít a tanulók részére, kizárólag az iskola tudja az eredményeket a tanulókhoz kapcsolni.
A longitudinális vizsgálat mintái
Tanév | I. minta | II. minta | III. minta | IV. minta | V. minta | VI. minta | VII. minta | VIII. minta |
2003/04 | 9. évf. | 5. évf. | 1. évf. |
|
|
|||
2004/05 | 10. évf. | 6. évf. | 2. évf. |
|
|
|||
2005/06 | 11. évf. | 7. évf. | 3. évf. |
|
|
|||
2006/07 | 12. évf. | 8. évf. | 4. évf. |
|
|
|||
2007/08 |
|
|
5. évf. | 1. évf. |
|
|||
2008/09 |
|
|
6. évf. | 2. évf. |
|
|||
2009/10 |
|
|
7. évf. | 3. évf. |
|
|||
2010/11 |
|
|
8. évf. | 4. évf. |
|
|||
2011/12 |
|
|
|
5. évf. | 1. évf. | |||
2012/13 |
|
|
|
6. évf. | 2. évf. | |||
2013/14 |
|
|
|
7. évf. | 3. évf. | |||
2014/15 |
|
|
|
8. évf. | 4. évf. | |||
2015/16 |
|
5. évf. | 1. évf. | |||||
2016/17 |
|
6. évf. | 2. évf. | |||||
2017/18 |
|
7. évf. | 3. évf. | |||||
2018/19 |
|
8. évf. | 4. évf. | |||||
2019/20 |
|
5. évf. | 1. évf. | |||||
2020/21 |
|
6. évf. | 2. évf. | |||||
2021/22 |
|
7. évf. | 3. évf. | |||||
2022/23 |
|
8. évf. | 4. évf. | |||||
2023/24 |
|
5. évf. | 1. évf. | |||||
2024/25 |
|
6. évf. | 2. évf. | |||||
2025/26 |
|
7. évf. | 3. évf. | |||||
2026/27 |
|
8. évf. | 4. évf. | |||||
2027/28 |
|
5. évf. | ||||||
2028/29 |
|
6. évf. | ||||||
2029/30 |
|
7. évf. | ||||||
2030/31 |
|
8. évf. |
A minták paraméterei az adatfelvétel első évében
A minta paraméterei |
Minta |
|||||||
I. (2003-2008) |
II. (2003-2008) |
III. (2003-2011) |
IV. (2007-2015) |
V. (2011-2019) |
VI. (2015-2023) |
VII. (2019-2027) |
VIII. (2023-2031) |
|
Évfolyam | 9-12. | 5-8. | 1-8. | 1-8. | 1-5. | 1-8. | 1-8. | 1-8. |
Tanulók száma | 3131 | 3881 | 5286 | 6081 | 6755 | 6842 | 8637 | 5117 |
Osztályok száma | 111 | 179 | 244 | 302 | 230 | 318 | 408 | 234 |
Iskolák száma | 57 | 102 | 127 | 172 | 172 | 187 | 241 | 170 |