Pap-Szigeti Róbert (2009., Nagy Józseffel társtémavezetésben)
DOKTORANDUSZOK, DOKTORJELÖLTEK
Bank Éva (2015–)
Surján Noémi (2015–)
Szabó Norbert (2015–)
Kis Noémi (2013 –)
Zentai Gabriella (2012–)
SZAKDOLGOZATOK TÉMAVEZETÉSE
(posztgraduális képzés és pedagógia BA, MA, tanári MA)
2016
Bíró Róza: Egy nyolc évfolyamos gimnázium tehetségversenyének és felvételi eredményinek összehasonlító vizsgálata (posztgraduális)
Csanálosiné Csizmadia Beáta: Tanulási motiváció vizsgálata nyolcadik osztályosok körében (posztgraduális)
Fiala Szilvia: A klasszikus és a kortárs irodalmi szövegek kedveltsége 7. osztályban (posztgraduális)
Földi Fanni: A diszlexia diagnosztikája és korrekciója (pedagógia BA)
Gyurcsik Anita: A mese szerepe az óvodáskorú gyermekek életében (pedagógia BA)
Ignác Szilveszter: Fejlődésben megkésett gyermekek segítése a DIFER Programcsomag felhasználásával (pedagógia BA)
2015
Bank Éva: A Képességek és Nehézségek Kérdőív alkalmazásának kérdésköre tanulásban akadályozott gyermekek körében (neveléstudomány MA)
Bodó Kitti: Az olvasási készségek tanításának főbb alapelvei és fejlesztési területei (tanári MA)
Labancz Angéla: Óvodapedagógusok attitűdje a fogyatékkal élő gyermekek és az integráció iránt (neveléstudomány MA)
Marótiné Balogh Zita: Az egy- és kétpetéjű ikergyermekek elemi alapkészségeinek fejlettsége (neveléstudomány MA)
Nagy Tünde: Tanulási motiváció a történelemoktatásban (tanári MA)
Pintér Anita: A matematika tudás alkalmazása természettudományos tárgyakban (posztgraduális)
2014
Badó Zsolt: A nyolc évfolyamos gimnáziumi felvételi prediktív validitásának vizsgálata (posztgraduális)
Bakos Menyhértné: A szövegértés fejlődése felső tagozaton (posztgraduális)
Bogdányné Pigniczki Erzsébet Éva: Az egyén szociometriai státusza valamint az osztálykohézió matematikai teljesítményre gyakorolt befolyásának vizsgálata (posztgraduális)
Erdős Melinda: A hátrányos helyzet hatása a szociális kompetencia fejlődésére (pedagógia BA)
Glückné Buzás Ildikó: A szövegértés és a matematikai szöveges feladatok megoldásának összefüggése 7. osztályban (posztgraduális)
Halász-Szabó Ferencné: A mesehallgatás és a szövegértés összefüggései kisiskolás korban (posztgraduális)
Herbayné Dudás Éva: A nyolc évfolyamos és nyelvi előkészítős gimnáziumi osztályok tanulási motiváció vizsgálata (posztgraduális)
Kakuk Tünde Éva: A rajz, vizuális megnyilvánulások motiváció vizsgálata 9-17 éves tanulók körében (posztgraduális)
Kálmán Anna: A szókincs és a szövegértés összefüggésének keresztmetszeti vizsgálata 5. és 8. évfolyamon (posztgraduális)
Kis Kitti: A hátrányos helyzet szerepe a tanulási motiváció alakulásában (tanári MA)
Mucsiné Erdei Mónika: A tanulmányaikat gyógypedagógiai intézményben kezdő és a spontán integrációból kikerülő tanulásban akadályozott tanulók elsajátítási motivációjának vizsgálata (posztgraduális)
Oroszné Kopányi Katalin: A függvényfogalom fejlődése 6-8. évfolyamon (posztgraduális)
Ozsváth Vilmos Károlyné: Az olvasáskészség és olvasásképesség fejlődése 2–4. évfolyamon (posztgraduális)
Printz Erna: Kísérlet az attribúciók befolyásolására és ennek hatása a matematikai énhatékonyságra (posztgraduális)
Sipos Blanka: Induktív és deduktív gondolkodási képességek fejlesztése ember és társadalom műveltségterületbe tartozó tantárgyak keretében, feladatokon bemutatva (tanári MA)
Sipos Dóra: Szövegértés klasszikus és kortárs irodalmi szövegeken 8. osztályban (posztgraduális)
Süki Judit: A zenetanulás hatása a szövegértésre az általános iskola 5. osztályában (posztgraduális)
Szélesné Szász Ildikó: A szülők mesélési szokásai mennyiben befolyásolják a gyerekek teljesítményét 1. és 2. osztályban (posztgraduális)
Varga Sándorné: Fejlesztő foglalkozások hatása az olvasás tanulására az általános iskola 1. osztályában (posztgraduális)
2013
Kiss Virág: Demotiváció az iskolában (tanári MA)
Nagyné Joó Andrea: A szorobán hatásának vizsgálata az elemi számolási készségre és a matematikai attitűdre (posztgraduális)
Garai Józsefné: Az informatikatudás vizsgálata 10. évfolyamon (posztgraduális)
Greilinger Judit: Az elsajátítási motiváció tantárgyspecifikus jellemzői az olvasás, a matematika, a rajz/kézügyesség és az ének-zene területén (posztgraduális)
Kézér Dávid: Mozgásfejlesztés a barantában oktatott vívás során (tanári MA)
2012
Dobosné Beleki Márta: A hallott és az olvasott szöveg megértésének összefüggése ötödik évfolyamon (posztgraduális)
Imre Ildikó Andrea: Az iskolán kívüli nyelvhasználat hatása az angol nyelvtudásra és nyelvtanulási motivációra gimnazisták esetében (posztgraduális)
Lerchné Forgács Marianna: A „HOGYAN? JOBBAN!” szövegértést fejlesztő program hatékonyságának vizsgálata 3. és 4. osztályos tanulók körében (posztgraduális)
Sári József: Az elsős és a negyedikes készségfejlettség előrejelző ereje a hatodikos kompetenciamérésre: egy longitudinális elemzés eredményei (pedagógia MA)
Szabó Rebeka: A pedagógus szerepe a diákok tanulási motivációjának alakulásában (pedagógia BA)
2011
Bibok Róbert Béla: Tehetséggondozó program megvalósulása egy középiskolai kollégiumban (tanári MA)
Hajnal Ferenc: Az értelmi fogyatékos tanulók szakképzésének kialakulása Magyarországon (tanári MA)
Hegedűs Gabriella: Matematikai készségek fejlesztése óvodás korban (pedagógia BA)
Hízó Brigitta: A családi szocializációs ártalmak hatása a gyermek és a serdülő fejlődésére (pedagógia BA)
Kardos Szilvia: Az iskolakezdéshez szükséges elemi alapkészségek fejlődése óvodáskorban: egy longitudinális mérés tapasztalatai alapján (pedagógia MA)
Kis Noémi Katalin: A szülői nevelési stílus összefüggése az elsajátítási motivációval (pedagógia MA)
Szegedi Gabriella: Az olvasási képesség, motiváció és stratégiahasználat összefüggése 6. és 8. évfolyamos tanulók körében (posztgraduális)
Zádoriné Képíró Ildikó: A hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztése (pedagógia BA)
2010
Deák Zsuzsanna: A szülők véleménye az óvodás korú gyermekek iskolaérettségéről (pedagógia MA)
Kákonyi Ibolya: A BA/BSc tanári előkészítő modul hallgatóinak szakszöveg-olvasási képessége (pedagógia MA)
Kiss Zita: Fiatalkorú elítéltek tanulási motivációja (pedagógia MA)
Lestyánné Hricsovinyi Julianna: Az óvoda-iskola átmenet szelekciós mechanizmusa egy megyeszékhelyen (pedagógiai értékelési szakérő)
Sallai Adrienn: A tanulási motiváció, az elsajátítási motiváció és a sportmotiváció vizsgálata egy budapesti sportiskolában (pedagógiai értékelési szakérő)
Samu Mihály: Az önreflexió vizsgálata 14–17 éves kor között (pedagógia MA)
Sári József: Az Országos Kompetenciamérés története (pedagógia BA)
2009
Apró Melinda: A hazai iskolaérettségi vizsgálatok gyakorlata napjainkban (BA pedagógia)
Fehér Ildikó: Tanulásban akadályozott tanulók szociális képességének fejlettsége (pedagógia szak)
Mészáros Gábor: A rendészeti szakközépiskolába járó tanulók pályamotivációjának vizsgálata (pedagógia szak)
Sáriné Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4–8 éves korban (pedagógia szak)
Szenczi Beáta: A prepubertás korú tanulók énképét vizsgáló SDQI kérdőív hazai adaptációja (pedagógia szak)
Tripsó Gáborné: Készségmérések első és második évfolyamon a DIFER eredmények tükrében (posztgraduális)
2007
Csatóné Prókó Annamária: Az olvasási képesség fejlődése 1–3. évfolyamon (posztgraduális)
Hegedűs Csaba: Egyenletmegoldó készség longitudinális vizsgálata az általános iskola 7. évfolyamán (posztgraduális)
Jeneiné Bartha Lívia: A zenetanulás motivációs háttere zeneiskolás tanulók körében (posztgraduális)
Kovács Edina: Az alapműveleti számolási készség és a tanulási motiváció összefüggése tanulásban akadályozottak 4–8. évfolyamán (posztgraduális)
Mezősi Edina: A szocialitás fejlődése óvodáskorban (posztgraduális)
Percsich Gábor: A matematika- és a fizikatanulás eredményességének összefüggése a természettudományos motivációval (posztgraduális)
Varga Vera: A kooperatív tanulás hatása az elsajátítási motivációra és a szociális készségekre (pedagógia szak)
2006
Fejes József Balázs: A tanulási motiváció szociokulturális szempontú elemzése (pedagógia szak)
Mihály László: Elektrotechnikai tudásszintmérés a szakközépiskolákban (posztgraduális)
Oláh Aranka: A tanulási motiváció vizsgálata enyhe értelmi fogyatékos, 6–12 éves gyermekeknél (posztgraduális)
Sós Mária Magdolna: A 10–14 éves diákok számítógép-használati szokásai, különös tekintettel az internetre, a számítógépes játékokra és az iskolai felhasználásra (posztgraduális)
2005
Ákos Judit: A másodfokú egyenletek és ahhoz kapcsolódó problémák megoldásának tudásszintje és motívumok változása 10–12. osztályban (posztgraduális)
Hajdúné Hámori Éva: A tanulási motiváció és a matematikatudás változása 9–12. osztályos korban (posztgraduális)
Jenet Gyula: Az új típusú közép szintű matematika érettségi vizsgálata a debreceni Erdey-Grúz Tibor Vegyipari Szakközépiskola végzős tanulóin (posztgraduális)
Rójáné Oláh Erika: A régi típusú és az új típusú középszintű matematika érettségi vizsga összehasonlítása (posztgraduális)
Szandaváriné Pflum Gizella: A matematikai és olvasási képesség fejlődése 10–12 éves korban: egy longitudinális mérés tapasztalatai (posztgraduális)
2004
Bódi Éva: Matematikai képességek és tanulási motívumok összefüggése 12 és 14 éves korban (posztgraduális)
Farkas Marianna: Tanulási motiváció kisiskoláskorban (posztgraduális)
Hegyi Ferencné: Az önszabályozás szerepe a térgeometriai feladatok megoldásában (posztgraduális)
Lantos Erzsébet: A felsőoktatásban tanító tanárok beszédhez való viszonya (posztgraduális)
Melega Jánosné: Az olvasásmegértés, a matematikai szövegértés és a szöveges-feladat megoldási képesség összefüggése 7. évfolyamon (posztgraduális)
Simonné Benkő Edit: Az olvasási képesség fejlődése és összefüggése a tanulási motivációval 10–14 éves korban (posztgraduális)
Szabó Lászólné: A matematikai képességek és a rendszerezési képesség összefüggése 14 éves tanulók körében (posztgraduális)
Szántó Zsuzsanna: DIFER alapkészségek szerepe az olvasás és matematika tanulás sikerességében - egy longitudinális vizsgálat tanulságai (posztgraduális)
Székely Györgyi: A csoportos tanulás alkalmazása szöveges feladatok tanítása során kilencedik osztályban (posztgraduális)
Tolvaj Sándorné: Tízedik évfolyamos tanulók teljesítményre vonatkozó attribúciói (posztgraduális)
Turkus Erzsébet: Tanulási motívumok és a matematikatudás longitudinális vizsgálata 15 és 17 éveseknél (posztgraduális)
2003
Asztalos Olga: Az elemi számolási készség és a tanulási motívumok fejlődése 1. osztályban (posztgraduális)
Boda János: Motivációs fizikai kísérletek hatása a fizika attitűdre és teljesítményre az általános iskola hetedik évfolyamán (posztgraduális)
Boda Jánosné: A közönséges törtekkel végzett műveletek komponensei és az induktív gondolkodás az általános iskola hetedik és nyolcadik évfolyamán (posztgraduális)
Csomné Bozóki Edit: A tanulási zavaros tanulók alapkészségeinek fejlettsége (posztgraduális)
Gegesyné Regős Orsolya: Tanulási motiváció vizsgálata 9–13 éves kor között (posztgraduális)
Horváth Edit: Az informatika tudás fejlődése 12–14 éves korban (posztgraduális)
Kis Jánosné: A családi háttér hatása a tanulási motivációra (posztgraduális)
Kovács László: A műszaki szakközépiskolák 10. osztályos tanulóinak szakmai orientációja (posztgraduális)
Mónusné Ábel Gizella: Társas készségek, motívumok és tanulási motívumok 16 éves korban (posztgraduális)
Németh Miklósné: Tanári vélekedések a nevelésről (posztgraduális)
Pap-Szigeti Róbert: A matematikai képességek és motívumok változása 13–15 éves korban (posztgraduális)
Rideg Istvánné: Matematikai fogalmak fejlődése 6–9 éves korban (posztgraduális)
Szabó Istvánné: A térgeometriai feladatmegoldó készség összetevői (posztgraduális)
Törökné Beke Ida: A tanulási motiváció és a mértékváltási készség működése (posztgraduális)
2002
Bálint Vilmosné: A feladat összetettségének hatása a mértékváltási készségek működésére (posztgraduális)
Bánkuti Zoltánné: Tanulási motívumok és a matematikatudás változása 9. évfolyam első félévében (posztgraduális)
Csenki József: A tanulási módszerek, tanulási motívumok hatása a kémiából elért teljesítményre nyolcadik osztályban (posztgraduális)
Hajnal Lajos: Az iskolaváltás hatása a 9. osztályos tanulók tanulási motivációjára (posztgraduális)
Kiss Róbert: A kémiai kötések témakör elsajátítása 9. évfolyamon számítógépes oktatási környezetben (posztgraduális)
Kovács Andrásné: A nívócsoportos fizikaoktatás empirikus vizsgálata (posztgraduális)
Ördögné Gárgyán Mária: Néhány gondolkodási képesség fejlődésének longitudinális vizsgálata (posztgraduális)
Sáriné Zentai Gabriella: Matematikai készségek működése fizikai feladatok megoldásában (posztgraduális)
Szili Imre: Végzős középiskolai tanulók informatikatudása az ECDL elméleti moduljának tükrében (posztgraduális)
Thiele Károlyné: Tanulásban akadályozott 7–16 éves tanulók néhány alapkészségének és motivációjának vizsgálata (posztgraduális)
2001
Kalmár Pálné: A motiváció elmélete és gyakorlata az iskolánkban (posztgraduális)
Liptákné Czakó Ildikó: A pedagógiai programokban meghatározott tanulói értékelésre vonatkozó elmélet és a gyakorlatban alkalmazott mérési és értékelési szokások összehasonlítása (posztgraduális)