Forrás:
Csapó Benő: A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban. Az 1980-86 közötti kísérlet eredményei. MÉM Szakoktatási és Kutatási Főosztály, Budapest, 1988.
Tartalom



Tartalom


Bevezetés 4
1. A kísérlet rövid leírása 8
  1.1. A kísérlet céljai 8
  1.2. A kísérleti modell
  1.3. A kísérlet keretei 13
    1.3.1. Időtartama, intézmények, tárgyak 13
    1.3.2. Oktatók, hallgatói létszámok 15
  1.4. A kísérlet szervezeti formája 18
  1.5. A kísérleti eredmények dokumentálása 20
2. A tanulási egységek eredményei 21
  2.1. Az adatok feldolgozása 21
  2.2. Az első tanulási egységek eredményei 24
    2.2.1. ATEK Mezőgazdaságtudományi Kar, Mosonmagyaróvár 25
    2.2.2. Szegedi Élelmiszeripari Főiskola 29
    2.2.3. DATE Mezőgazdasági Főiskolai Kar, Szarvas 31
    2.2.4. DATE Mezőgazdasági Gépészeti Főiskolai Kar, Mezőtúr 33
3. Az eredmények összefoglaló elemzése 34
  3.1. A féléves tárgyak eredményei 35
    3.1.1. ATEK Mezágazdaságtudományi Kar, Mosonmagyaróvár 35
    3.1.2. Szegedi élelmiszeripari Főiskola 40
    3.1.3. DATE Mezőgazdasági Főiskolai Kar, Szarvas 46
    3.1.4. DATE Mezőgazdasági Gépészeti Főiskolai Kar, Mezőtúr 51
    3.1.5. A féléves tárgyak eredményeinek összehasonlítása 51
  3.2. A tantárgyak eredményei 54
  3.3. A kísérleti tanévek összevont eredményei 56
  3.4. A teljes kísérlet összesített eredménye 60
  3.5. A kísérleti félévek eredményeit befolyásoló tényezők 63
4. A megtanító stratégiák a hallgatók véleményének tükrében 72
5. A megtanító stratégiák alkalmazásának gazdasági háttere 77
6. A kísérlet során elkészült oktatási segédeszközök jegyzéke 84
  6.1. Jegyzetek 84
  6.2. Tesztek 85
  6.3. Taneszközök, segédeszközök 91
7. A kísérlethez kapcsolódó publikációk, előadások jegyzéke 94
  7.1. Könyvek 94
  7.2. Cikkek, tanulmányok 94
  7.3. A kísérlet belső, sokszorosított információs anyagai 97
  7.4. Doktori disszertációk 99
  7.5. Kéziratos anyagok 100
  7.6. Előadások 100
Táblázatok jegyzéke 103
Ábrák jegyzéke 105
Irodalom 109
English summary 111
Contents 114