| Bevezetés |
7 |
| 1.
Előzmények és problémák |
11 |
| 1.1 A kombinativitás problémájának alakulása
a pszichológiában |
11 |
| 1.2 A Piaget iskola |
14 |
| 1.3 A kombinatív
műveletekkel kapcsolatos vizsgálatok |
20 |
| 1.4 Kombinatív
jellegű problémák néhány magyar pedagógiai-pszichológiai vizsgáltban |
22 |
| 2. Elméleti háttér |
25 |
| 2.1 A kombinatív képesség általános koncepciója |
25 |
| 2.2 A kombinatív
műveletek hipotetikus rendszere |
29 |
| 3. A vizsgálat eszközei |
35 |
| 3.1 A tesztrendszer kidolgozásának alapelvei |
35 |
| 3.2 A manipulatív feladatok |
40 |
| 3.3 A képi feladatok |
41 |
| 3.4 A formális feladatok |
42 |
| 3.5 A mérőeszközök
validitása és reliabilitása |
43 |
| 4. Az empirikus vizsgálat |
49 |
| 4.1 Az adatfelvétel |
49 |
| 4.2 Az adatfeldolgozás |
53 |
| 5. Manipulatív tartalom |
59 |
| 5.1 A manipulatív feladatok teljesítményei |
59 |
| 5.2 A manipulatív feladatok fejlŚdési folyamatai |
63 |
| 5.3 A manipulatív szubtesztek eredményei |
68 |
| 5.4 A manipulatív teljesítmények sszefggésvizsg
lata |
69 |
| 5.5 A manipulatív
teljesítmények sszefoglal˘ jellemzése |
79 |
| 6. Képi tartalom |
83 |
| 6.1 A képi feladatok teljesítményei |
83 |
| 6.2 A képi feladatok fejlédési folyamatai |
87 |
| 6.3 A képi szubtesztek eredményei |
91 |
| 6.4 A képi teljesítmények összefüggésvizsgálata |
94 |
| 6.5 A képi teljesítmények összefoglaló jellemzése |
100 |
| 7. Formális tartalom |
103 |
| 7.1 A formális feladatok teljesítményei |
103 |
| 7.2 A formális
feladatok fejlődési folyamatai |
107 |
| 7.3 A formális szubtesztek eredményei |
111 |
| 7.4 A formális teljesítmények összefüggés-vizsgálata |
114 |
| 7.5 A formális teljesítmények összefoglaló jellemzése |
120 |
| 8.
A kombinatív műveleti képesség mint egész |
123 |
| 8.1 A kombinatív képesség struktúrája |
123 |
| 8.2 A kombinatív
képesség fejődése |
132 |
| 8.3 A tartalom és a struktúra kölcsönhatása |
135 |
| 9.
A kombinatív képesség fejlődését befolyásoló tényezők |
149 |
| 9.1 A fejlődést
befolyásoló tényezők statisztikai vizsgálatának lehetőségei |
149 |
| 9.2 A rendszerezési és a logikai képesség |
150 |
| 9.3 A tanulmányi eredmények és a társadalmi
háttér |
154 |
| 9.4 A független változók együttes hatása |
158 |
| Irodalom |
161 |
| Ábrák jegyzéke |
169 |
| Táblázatok jegyzéke |
170 |
| Jelölések és rövidítések jegyzéke |
171 |
| Függelék |
173 |
| A manipulatív tesztek |
174 |
| A képi tesztek |
183 |
| A formális tesztek |
196 |
| Contents |
206 |