2008. április 11-12.
Részletes szakmai program
2008. április 12. (szombat) 9.00-9.50
 
POSZTERBEMUTATÓ

 
Elnök: Molnár Éva és Steklács János
ElőtérA tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében (Bacsa Éva)
Hallgatók IKT kompetenciája (Buda András)
Tantárgyi reform, útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében az SZTE JGYPK Tanítóképző Intézetében (Czédliné Bárkányi Éva)
Tanárjelöltek az értékelésről (D. Farkas Csilla, Fekete Ilona Dóra)
A gyermeki személyiség megismerése és megítélése (Fodor László)
STEP 21 - a tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje (Monoriné Papp Sarolta)
A szociális háttér és a táplálkozás nívójának összefüggés-vizsgálata a testnevelési teljesítmény vonatkozásában (Schaub Gáborné)
„Szövegelünk? Szövegeljünk!” A szövegalkotás tanítása feladatbank segítségével (9-10. osztályban) (Szabó Éva)
Gyakorlati képzés az andragógia tudományában (Tombor Viktória)
Az idegen nyelvű üzleti levélírás tanítása a felsőoktatásban (Az üzleti levél értékelésének dilemmái egy kutatás tükrében) (Tóth Éva)

 
2008. április 12. (szombat) 10.00-11.40
 
TEMATIKUS ELŐADÁSOK
Értékelés az olvasáskutatásban
 
Elnök: Molnár Edit Katalin
I. teremAz IRA (Index of Reading Awareness) kérdőívvel végzett 3 éves longitudinális vizsgálat eredményei (Csíkos Csaba)
Az olvasási képesség fejlettségének longitudinális vizsgálata (Molnár Éva)
Szövegértés vizsgálata az időkorlátos olvasástesztelés módszerével. Egy fejlesztő kísérlet késleltetett utótesztjének eredményei. (Steklács János, Csíkos Csaba)
A mese jelenléte a családok életében (Szombathelyiné Nyitrai Ágnes)
IKT az oktatásban
 
Elnök: Molnár Gyöngyvér
II. teremA 2006. évi PISA-mérés eredményei az IKT eszközök használatáról (Dancsó Tünde)
Ismeret térképek alkalmazása a (digitális) pedagógiában (Horváth Cz. János, Jókai Erika)
Tudásmegosztás e-learning és virtuális környezetben (Lakatosné Török Erika)
Internetes oktatási keretrendszer használatának lehetőségei és tapasztalatai a középiskolai oktatásban (Paksi Attila)

 
2008. április 12. (szombat) 11.50-12.40
 

Plenáris előadás (II. terem)
 
Classroom assessment: On the role of educational measurement, grading and feedback in instruction (Osztálytermi értékelés: A pedagógiai értékelés, az osztályozás és a visszacsatolás szerepe az oktatásban)
 
Eckhard Klieme (Németország)

 
Levezető elnök: Csapó Benő
 

2008. április 12. (szombat) 13.20-15.00
 
TEMATIKUS ELŐADÁSOK
Értékelési problémák a felsőoktatásban
 
Elnök: Kovácsné Duró Andrea
I. teremAz SZTE ETSZK védőnő hallgatóinak, mint leendő egészségfejlesztő szakembereknek egészségi állapota és egészségmagatartása (Balogh Mónika)
Probléma alapú tanulás előnyei a reáltudományok területén az egészségfinanszírozás oktatásában (Domján Péter, Fekete Judit, Müllerné Szögedi Ildikó)
Az önszabályozó tanulási folyamat pedagógiai értékelésének dimenziói a felsőoktatásban (Gajić, Olivera)
Mi a feladat? Pedagógia szakos diákok értelmezései és megoldási stratégiái írásbeli elemzési és értékelési feladatokban (Molnár Edit Katalin)
Mozgásos játékoktatás megítélése pedagógusjelölt hallgatók körében (Sáringerné Szilárd Zsuzsanna, Kovács Katalin)
Az IKT-hoz kötődő kompetenciák értékelése
 
Elnök: Tóth Zoltán
II. teremPedagógiai innováció katalizálása kommunikációs módszerekkel a Calibrate nemzetközi projektben - A felhasználói visszajelzések elemzése (Dorner Helga)
IKT kompetenciamérés tapasztalatai a pedagógusképzésben (Jelli János, Dancsó Tünde)
A számítógépes tesztelés lehetőségei (Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő)

 
2008. április 12. (szombat) 15.20-17.00
 
TEMATIKUS ELŐADÁSOK
A tanulói tudás fejlesztése
 
Elnök: Korom Erzsébet
I. teremKéttényezős pedagógiai kísérletek eredményességének és hatásnagyságának kvantitatív elemzése egy magyarországi kéttényezős kísérlet példáján (Csíkos Csaba, Kelemen Rita, Steklács János)
A MATANDA korongos abakusz szerepe a matematikai képességfejlesztésben (Csordás Józsefné Anda Éva)
Hátrányos helyzetű első osztályos diákok induktív gondolkodásának fejlesztése (Molnár Gyöngyvér)
A tanulók tudásszerkezetének és problémamegoldó stratégiájának kapcsolata egyszerű kémiai problémák megoldásában (Sebestyén Annamária, Tóth Zoltán)
A hatodik osztályos kompetenciamérés eredményeinek városi szintű elemzése, összefüggései a tanulók induktív gondolkodásával (Zentai Gabriella)
Iskolafejlesztés az Észak-Nyugat-Dunántúli Régióban a Dalton-terv reformpedagógiai modellel (Gömöryné Mészey Zsuzsa)
Pedagógiai értékelés az oktatásfejlesztés szolgálatában
 
Elnök: Józsa Krisztián
II. teremSerdülőkorú tanulók szociális készségeinek vizsgálata Bács-Kiskun megyében (Hornyák Zoltán)
A szülők viszonyulása az inklúzióhoz egy befogadó iskolában (Schiffer Csilla, Marton Eszter)
Regionális különbségek a tanulók tudásában (Tóth Edit, Csapó Benő)
A temperamentum-vonások megjósolhatják-e a kamaszkori externalizációs- és internalizációs problémákat? (Veress Erzsébet)
A vizsgák tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásának modellezése (Vígh Tibor)

 
« 2008. április 11. (péntek)