Részletes szakmai program
2008. április 12. (szombat) 9.00-9.50
2008. április 12. (szombat) 10.00-11.40
2008. április 12. (szombat) 11.50-12.40
2008. április 12. (szombat) 15.20-17.00
POSZTERBEMUTATÓ | ||
Elnök: Molnár Éva és Steklács János | Előtér | A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében (Bacsa Éva) |
Hallgatók IKT kompetenciája (Buda András) | ||
Tantárgyi reform, útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében az SZTE JGYPK Tanítóképző Intézetében (Czédliné Bárkányi Éva) | ||
Tanárjelöltek az értékelésről (D. Farkas Csilla, Fekete Ilona Dóra) | ||
A gyermeki személyiség megismerése és megítélése (Fodor László) | ||
STEP 21 - a tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje (Monoriné Papp Sarolta) | ||
A szociális háttér és a táplálkozás nívójának összefüggés-vizsgálata a testnevelési teljesítmény vonatkozásában (Schaub Gáborné) | ||
„Szövegelünk? Szövegeljünk!” A szövegalkotás tanítása feladatbank segítségével (9-10. osztályban) (Szabó Éva) | ||
Gyakorlati képzés az andragógia tudományában (Tombor Viktória) | ||
Az idegen nyelvű üzleti levélírás tanítása a felsőoktatásban (Az üzleti levél értékelésének dilemmái egy kutatás tükrében) (Tóth Éva) |
2008. április 12. (szombat) 10.00-11.40
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Értékelés az olvasáskutatásban Elnök: Molnár Edit Katalin | I. terem | Az IRA (Index of Reading Awareness) kérdőívvel végzett 3 éves longitudinális vizsgálat eredményei (Csíkos Csaba) |
Az olvasási képesség fejlettségének longitudinális vizsgálata (Molnár Éva) | ||
Szövegértés vizsgálata az időkorlátos olvasástesztelés módszerével. Egy fejlesztő kísérlet késleltetett utótesztjének eredményei. (Steklács János, Csíkos Csaba) | ||
A mese jelenléte a családok életében (Szombathelyiné Nyitrai Ágnes) | ||
IKT az oktatásban Elnök: Molnár Gyöngyvér | II. terem | A 2006. évi PISA-mérés eredményei az IKT eszközök használatáról (Dancsó Tünde) |
Ismeret térképek alkalmazása a (digitális) pedagógiában (Horváth Cz. János, Jókai Erika) | ||
Tudásmegosztás e-learning és virtuális környezetben (Lakatosné Török Erika) | ||
Internetes oktatási keretrendszer használatának lehetőségei és tapasztalatai a középiskolai oktatásban (Paksi Attila) |
2008. április 12. (szombat) 11.50-12.40
Plenáris előadás (II. terem)
Classroom assessment: On the role of educational measurement, grading and feedback in instruction (Osztálytermi értékelés: A pedagógiai értékelés, az osztályozás és a visszacsatolás szerepe az oktatásban)
Eckhard Klieme (Németország)
Levezető elnök: Csapó Benő
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Értékelési problémák a felsőoktatásban Elnök: Kovácsné Duró Andrea | I. terem | Az SZTE ETSZK védőnő hallgatóinak, mint leendő egészségfejlesztő szakembereknek egészségi állapota és egészségmagatartása (Balogh Mónika) |
Probléma alapú tanulás előnyei a reáltudományok területén az egészségfinanszírozás oktatásában (Domján Péter, Fekete Judit, Müllerné Szögedi Ildikó) | ||
Az önszabályozó tanulási folyamat pedagógiai értékelésének dimenziói a felsőoktatásban (Gajić, Olivera) | ||
Mi a feladat? Pedagógia szakos diákok értelmezései és megoldási stratégiái írásbeli elemzési és értékelési feladatokban (Molnár Edit Katalin) | ||
Mozgásos játékoktatás megítélése pedagógusjelölt hallgatók körében (Sáringerné Szilárd Zsuzsanna, Kovács Katalin) | ||
Az IKT-hoz kötődő kompetenciák értékelése Elnök: Tóth Zoltán | II. terem | Pedagógiai innováció katalizálása kommunikációs módszerekkel a Calibrate nemzetközi projektben - A felhasználói visszajelzések elemzése (Dorner Helga) |
IKT kompetenciamérés tapasztalatai a pedagógusképzésben (Jelli János, Dancsó Tünde) | ||
A számítógépes tesztelés lehetőségei (Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő) |
2008. április 12. (szombat) 15.20-17.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
A tanulói tudás fejlesztése Elnök: Korom Erzsébet | I. terem | Kéttényezős pedagógiai kísérletek eredményességének és hatásnagyságának kvantitatív elemzése egy magyarországi kéttényezős kísérlet példáján (Csíkos Csaba, Kelemen Rita, Steklács János) |
A MATANDA korongos abakusz szerepe a matematikai képességfejlesztésben (Csordás Józsefné Anda Éva) | ||
Hátrányos helyzetű első osztályos diákok induktív gondolkodásának fejlesztése (Molnár Gyöngyvér) | ||
A tanulók tudásszerkezetének és problémamegoldó stratégiájának kapcsolata egyszerű kémiai problémák megoldásában (Sebestyén Annamária, Tóth Zoltán) | ||
A hatodik osztályos kompetenciamérés eredményeinek városi szintű elemzése, összefüggései a tanulók induktív gondolkodásával (Zentai Gabriella) | ||
Iskolafejlesztés az Észak-Nyugat-Dunántúli Régióban a Dalton-terv reformpedagógiai modellel (Gömöryné Mészey Zsuzsa) | ||
Pedagógiai értékelés az oktatásfejlesztés szolgálatában Elnök: Józsa Krisztián | II. terem | Serdülőkorú tanulók szociális készségeinek vizsgálata Bács-Kiskun megyében (Hornyák Zoltán) |
A szülők viszonyulása az inklúzióhoz egy befogadó iskolában (Schiffer Csilla, Marton Eszter) | ||
Regionális különbségek a tanulók tudásában (Tóth Edit, Csapó Benő) | ||
A temperamentum-vonások megjósolhatják-e a kamaszkori externalizációs- és internalizációs problémákat? (Veress Erzsébet) | ||
A vizsgák tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásának modellezése (Vígh Tibor) |
« 2008. április 11. (péntek) |