Részletes szakmai program
2008. április 11. (péntek) 9.45-10.00
2008. április 11. (péntek) 13.20-15.00
2008. április 11. (péntek) 15.20-16.10
2008. április 11. (péntek) 18.10-19.00
Megnyitó előadás (II. terem)
MEGNYITÓ
Levezető elnök: Csíkos Csaba
Plenáris előadás (II. terem)
Kompetenciaértékelési rendszerek
Vidákovich Tibor
Levezető elnök: Józsa Krisztián
SZIMPÓZIUM | ||
A szegedi iskolai longitudinális vizsgálat újabb eredményei: a matematika, a természettudomány, az idegen-nyelv és az informatika felmérések Elnök: Csapó Benő Opponens: Tóth Zoltán | II. terem | A matematikai készségek fejlődése alsó tagozatban (Józsa Krisztián) |
Természettudományos fogalmak fejlődésének longitudinális vizsgálata - a kezdő mérési pont eredményei (Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné) | ||
Az informatikai készségek vizsgálata néhány háttértényező tükrében (Dancsó Tünde) | ||
A tanulók idegen-nyelv tudása az általános iskola és a középiskola végén (Csapó Benő, Nikolov Marianne) |
2008. április 11. (péntek) 13.20-15.00
SZIMPÓZIUMOK | ||
A számítógép- és az internet-használat hatásrendszere Elnök: Kelemen Rita Opponens: Kőfalvi Tamás | I. terem | A számítógép- és az internet-használati szokások összefüggése a tanulási motivációval 4. osztályos tanulók körében (Józsa Krisztián, Meskó Katalin, Pap-Szigeti Róbert) |
Az IKT-használat és az alkalmazható tudás összefüggései - a PISA 2006 másodelemzése (Kelemen Rita) | ||
A számítógép és az internet hatása a serdülők társas kapcsolataira (Herke Anita, Vargáné Török Ágnes) | ||
Az internet-használat és az internet iránti attitűd eltérései a 18-23 éves korosztályban (Herzog Csilla, Kelemen Rita) | ||
Szociális környezet - társas viselkedés Elnök: Lesznyák Márta Opponens: Zsolnai Anikó | II. terem | Az elégtelen szociális kötődés pszicho-neuro-immunológiai hatásai (Braunitzer Gábor) |
A szülői túlvédés és a szorongás megjelenése kisiskolás korban (Csomortáni D. Zoltán) | ||
Összefüggések a szociális készségek működése és a szülői nevelés hatásai között kisiskolás korban (Kasik László) | ||
Előítéletesség óvodás és kisiskolás korú magyar és roma gyermekek körében (Lesznyák Márta, Zerinváry Dóra, Csíkos Csaba) |
2008. április 11. (péntek) 15.20-16.10
Plenáris előadás (II. terem)
Challenges and Opportunities for Computer-Assisted Educational Measurement (Lehetőségek és kihívások a számítógéppel segített pedagógiai mérés területén)
Martin Romain és Thibaud Latour (Luxemburg)
Levezető elnök: Molnár Gyöngyvér
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Személyiségkomponensek értékelése Elnök: Zsolnai Anikó | I. terem | Az Ennis-Weir kritikai gondolkodás teszt validitásának vizsgálata magyar középiskolások körében végzett felmérés alapján (Barassevich Tamás) |
A médiaműveltség értékelésének kérdései (Herzog Csilla) | ||
Flow, apátia, unalom és szorongás az iskolai ének-zeneórákon (G. Janurik Márta) | ||
A valószínűségi gondolkodás modelljei a pedagógiában (Nagy Dóra) | ||
Irodalomtankönyvek illusztráltsága és a tankönyvhasználat összefüggései 9. évfolyamon, szakközépiskolában (Szabó Éva) | ||
A pedagógusmunka és a pedagóguskompetenciák értékelése Elnök: Molnár Éva | II. terem | Tanári értékelés tanulói szemszögből egy empirikus vizsgálat tükrében (Benkő M. Brigitta) |
Új tanítási stratégiák, megváltozott pedagógus-szerepek a szakképzésben (Farkas Éva) | ||
Fiatalok mentorálásának kutatása (Fejes József Balázs, Kasik László, Kinyó László) | ||
Pedagógus-kompetenciák és dilemmák a hétköznapok gyakorlatában (Hercz Mária) | ||
A pedagógusmunka értékelésének sajátos szempontjai (Kovácsné Duró Andrea) |
2008. április 11. (péntek) 18.10-19.00
Workshop (II. terem)
Absztraktok bírálata
Molnár Edit Katalin
2008. április 12. (szombat) » |