A konferencia programja
A konferencia programja és kötete pdf-formátumban letölthető. A részletes program a napok fejlécére kattintva tekinthető meg.
A konferencia időtartama alatt a regisztrált résztvevők a szálloda halljában
díjmentesen vehetik igénybe a hotel
vezeték nélküli internethálózatát.
A résztvevők a helyszínen, a regisztrációs pult mellett elhelyezett táblán
fognak tájékoztatást kapni a wi-fi használatáról.
09.00 | - | 12.00 |
Regisztráció |
12.00 | - | 12.45 |
Megnyitó (Budapest terem) |
13.00 | - | 14.30 |
Szimpózium - Az átalakuló felsőoktatás hallgatói szemmel egy határmenti (tanuló) régióban (Benczúr II. terem) Tematikus előadások - A tudományfejlődés és a módszertani innovációk hatása a pedagógiai gyakorlatra (Margaréta terem) - Természettudományi nevelés (Mozaik terem) - Neveléstörténeti és reformpedagógiai kutatások (Benczúr I. terem) |
14.45 | - | 16.15 |
Szimpóziumok - Természettudományi követelményrendszer kidolgozásának elméleti kerete (Benczúr I. terem) - A határmenti oktatás új lehetőségei (Benczúr II. terem) Tematikus előadások - Sajátos nevelési igényű tanulók (Mozaik terem) - 20. századi neveléstörténeti és iskolatörténeti kutatások (Margaréta terem) |
16.15 | - | 16.45 |
Kávészünet |
16.45 | - | 18.15 |
Szimpóziumok - Az egyetemisták cselekvési orientációi (kultúra - életmód - szabadidő) (Mozaik terem) - A környezetpedagógia új törekvései és eredményei (Benczúr I. terem) Tematikus előadások - Pedagógiai szaksajtó és sajtóforrások (Margaréta terem) - Képességfejlődés és -fejlesztés (Benczúr II. terem) |
18.30 | - | 19.30 |
Plenáris előadás (Budapest terem) How to improve the impact of research on learning and instruction Erno Lehtinen |
19.30 | - |
Vacsora |
09.00 | - | 10.30 |
Szimpózium - Mérés és vizuális művészeti nevelés (Budapest terem) Tematikus előadások - Egészségnevelés, egészségfejlesztés, mentálhigiéné (Margaréta terem) - Pedagógiai értékelés az oktatási rendszer különböző szintjein (Benczúr I. terem) - Összehasonlító pedagógiai kutatások (Mozaik terem) |
09.00 | - | 10.00 |
Poszterbemutatók - Felsőoktatás, pedagógusképzés és a pedagógusok (Előtér) - Kutatás-módszertani és oktatás-módszertani innovációk, tantárgy-pedagógiai kutatások (Andrássy terem) |
10.45 | - | 12.15 |
Szimpóziumok - Ideológiák (Budapest terem) - Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók integrációjának problémavilága (Benczúr I. terem) - Az affektív területek diagnosztikus mérése az iskola kezdő szakaszában (Mozaik terem) Tematikus előadások - Információs-kommunikációs technológiák (Margaréta terem) |
12.15 | - | 13.00 |
Ebéd |
13.00 | - | 14.30 |
Szimpóziumok - Számítógép-alapú tesztelés a gyakorlatban (Budapest terem) - Gyermekvédelem értékek és érdekek metszéspontjában (Benczúr I. terem) Tematikus előadások - A személyiségfejlődést befolyásoló tényezők (Margaréta terem) - Szövegek és tanulás (Mozaik terem) |
14.45 | - | 15.45 |
Plenáris előadás (Budapest terem) Analysing and stimulating flexibility in mathematics education Lieven Verschaffel |
15.45 | - | 16.15 |
Kávészünet |
16.15 | - | 17.45 |
Szimpóziumok - A hazai pedagógiatörténeti kutatások újabb irányzatai és eredményei (Budapest terem) - Az adaptív iskola koncepcionális keretei (Benczúr I. terem) - A tanulási motiváció néhány aspektusa (Mozaik terem) Tematikus előadások - Pedagógusképzés és pedagóguskutatás (Margaréta terem) |
18.00 | - | 19.30 |
Az MTA Pedagógiai Bizottságának nyilvános ülése |
09.00 | - | 10.30 |
Szimpóziumok - Drámapedagógiai és színházi nevelési kutatások (Benczúr I. terem) - Hallgatók eredményessége az átstrukturálódó felsőoktatásban (Budapest terem) - A prozopográfiai módszer az oktatástörténet-írásban (Mozaik terem) Tematikus előadások - Pályaorientáció és pályaválasztás (Margaréta terem) |
09.00 | - | 10.00 |
Poszterbemutatók - A szocializáció és személyiségfejlesztés különböző aspektusai, színterei (Andrássy terem) - Gyermek és iskola (Előtér) |
10.45 | - | 12.15 |
Szimpóziumok - A sajátos nevelési igényű tanulók mérés-értékelésének lehetőségei (Benczúr I. terem) - Oktatásirányítás, az oktatáspolitikát formáló aktorok (Budapest terem) Tematikus előadások - Testnevelés-pedagógia (Mozaik terem) - Felsőoktatás és felnőttoktatás (Margaréta terem) |
12.15 | - | 12.45 |
Kávészünet |
12.45 | - | 14.15 |
Szimpóziumok - A tehetségtől a produktív kiválóságig (Budapest terem) - Fiume a dualizmus kori magyar oktatástörténetben (Benczúr I. terem) Tematikus előadások - Empirikus neveléselméleti kutatások (Mozaik terem) - Inkluzív nevelés (Margaréta terem) |
14.30 | - | 15.30 |
Záróünnepség (Budapest terem) Csapó Benő: Az ONK szerepe a magyarországi neveléstudományi kutatások fejlesztésében - az első tíz konferencia értékelése Pálinkás József: A társadalomtudományok felelőssége a 21. századi problémák megoldásában Csíkos Csaba és Németh András: Az ONK 2010 zárása és az ONK 2011 meghirdetése |