2010 A személyiség kompetenciái és operációs rendszere. Iskolakultúra 7-8. 3-21.
2008 A közoktatás megújításának koncepcionális kérdései. Iskolakultúra, 2-4. 31-38.
2008 Az alsó tagozatos oktatás megújítása. In: Fazekas K., Köllő J., Varga J. (eds.) Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Budapest, Ekostat, 53-69.
2007 Az íráskészség kritériumorientált fejlődése és fejlesztése. Iskolakultrúra, 5. 16.22.
2006 A tanulók fejlődési különbségeinek Prokrusztész-ágya. Iskolakultúra, 4. 121-124.
2005 A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Iskolakultúra, 6-7. sz. MIII-MXI.
2005 A kompetencia alapú tartalmi szabályozás problémái és lehetőségei. In: Loránd Ferenc (szerk.): A tantervi szabályozásról és a Bolognai folyamatról 2003-2004, Az Országos Köznevelési Tanács jelentése, OM-OKNT, Budapest, 9-36.
2004 A szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnosztikus feltérképezése, Magyar Pedagógia, 3. sz. 123-142.
2004 Az elemi kombinatív képesség kialakulásának kritériumorientált diagnosztikus feltárása. Iskolakultúra, 8. sz. 3-20.
2004 Olvasástanítás: a megoldás stratégiai kérdései. Iskolakultúra, 3. sz. 3-25.
2003 A rendszerezõ képesség fejlõdésének kritériumorientált feltárása. Magyar Pedagógia, 3. sz. 269-312.
2003 Az eredményesebb képességfejlesztés feltételeirõl és lehetõségeirõl. Iskolakultúra, 8. sz. 40-52.
2003 Lehetõségek a képességfejlesztésre. In: Dubiczné Mile Katalin és Farkas Istvánné (szerk.): Az általános iskola alapozó szakaszának megújítása. Fejér Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgáltató Intézet, Székesfehérvár. 16-27.
2003 Knowlesgw-based society and education: the problem of time. Early chilhood research, 1, 7-12.
2003 Tudástársadalom és oktatási rendszer: az idõprobléma. Iskolakultúra, 1. sz. 3-11.
2002 Developmental differences and the concept of criterion-oriented development. Interplay, Spring, 50-62.
2001 A személyiség alaprendszere. Iskolakultúra, 9. sz. 22-38.
2001 Mi lesz veled oktatási rendszer? Educatio, tél, 625-636.
1998 A kognitív motívumok rendszere és fejlesztése. II. rész. Iskolakultúra, 12. sz., 59-76.
1998 A kognitív motívumok rendszere és fejlesztése. I. rész. Iskolakultúra, 11. sz. 73–86.
1998 A kognitív képességek rendszere és fejlõdése. Iskolakultúra, 10. sz., 3–21.
1998 A kognitív készségek rendszere és fejlõdése. Iskolakultúra, 9. sz., 3–13.
1998 A kognitív rutinok pedagógiai jelentõsége. Iskolakultúra, 5. sz., 3–16.
1998 Kogmitivizmus és az értelem kimûvelése. Iskolakultúra, 2. sz., 57–70.
1998 Az érdekérvényesítõ szociális kéességek rendszere és fejlesztése. Iskolakultúra, 1. sz., 34–47.
1997 Szociális kommunikáció és nevelés. Iskolakultúra, 11. sz., 79–92.
1997 Csoportképzõ hajlam és nevelés. Iskolakultúra, 10. sz., 3–13.
1997 Kötõdési háló és nevelés. Iskolakultúra, 9. sz., 61–73.
1997 Proszocialitás és nevelés. Iskolakultúra, 8. sz., 89-101.
1997 Énkibontakozás és nevelés. Csíkszetmihályi Mihály próféciája. Iskolakultúra, 6-7. sz., 107-117.
1997 Személyiségfejlõdés és nevelés. A fejlõdésmodellek integrációjának lehetõsége. Iskolakultúra, 5. sz., 83–93.
1997 Öröklés és nevelés: paradigmaváltási lehetõség. Iskolakultúra, 4 sz., 63–73.
1997 Kompetenciamodell és nevelés. . Iskolakultúra, 3. sz., 71–77.
1997 Komponensrendszer–elmélet és nevelés. Iskolakultúra, 2. sz., 73–78.
1997 Az alapmûveltségi vizsga rendszere és általános követelményei. Új Pedagógiai Szemle, 5. sz., 4–16.
1996 Vélemények az alapmûveltségi vizsga koncepciójáról (Opinions on the conception of the 16+ examination system to be introduced in Hungary). Iskolakultúra, 11. sz., 3–69.
1995 Segítés és pedagógia. Kísérlet a nevelés mibenlétének újraértelmezésére. (Helping and education: an attempt to reinterpret the nature of nurture) Magyar Pedagógia, 3–4. sz. 157-200.
1995 Vizsga: de milyen? Educatio, Õsz, 395-411.
1995 Pedagógia: a harmadik paradigmaváltás küszöbén? (Pedagogy: on the Eve of Third Paradigm Change.) In: Az elveszett teljesség, Kortárs Kiadó.
1995 A középiskolázás tömegessé válása. Veszélyek és lehetõségek. (Secondary Schooling is turning into mass education. Dangers and possibilities.) Köznevelés, 51. évf. 12. sz., 3-5.