Neveléstudományi Intézet

Tanulmányok

Nagy József


Könyvek

  • 2018 Nagy József., co-authors, Nyitrai Ágnes, Fazekasné Fenyvesi Margit, Molnár Gyöngyvér, Magyar Andrea. : Funkcionális analfabetizmus. Megelőző fejlesztési lehetőségek. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2010 Új pedagógiai kultúra. [New culture of education]. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2009 ed., co-authors Á. Nyitrai and T. Vidákovich: Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves életkorban. [Helping the development of mother tongue and thinking of 4-8-year-old children by stories]. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2007 ed., co-authors K. Hajduné Holló, K Józsa, R. Pap-Szigeti, and G. Zentai: Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia. [Competence-based and criterion-referenced education]. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2004 Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit: Az elemi alapkészségek fejlõdése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2004 Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor és Fazekasné Fenyvesi Margit: DIFER Programcsomag: Diagnosztikus fejlõdésvizsgáló és kritériumorientált fejlesztõ rendszer 4-8 évesek számára. Mozaik Kiadó, Szeged.
  • 2002 Nagy, József; Fazekasné Fenyvesi, Margit; Józsa, Krisztián; Vidákovich, Tibor: DIFER Diagnosztikus fejlõdésvizsgáló rendszer 4-9 évesek számára (DIFER, Test battery for diagnostic assessment of 4-9 year old children). OKÉV, KÁOKSZI, Budapest.
  • 2002 Nagy, József, Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit és Vidákovich Tibor: Az alapkészségek fejlõdése 4-8 éves életkorban (Development of basic skills of 4-8 year old children). OKÉV, KÁOKSZI, Budapest.
  • 2000 XXI. század és nevelés. (Education and the 21th century. - Introduction and Contents) Budapest, Hungary; Osiris Kiadó.
  • 1996 Nevelési kézikönyv személyiségfejlesztõ pedagógiai programok készítéséhez. (Handbook for developing school-based educational programmes.) Szeged, Hungary; Mozaik Oktatási Stúdió.
  • 1990 PREFER. Preventív fejlettségvizsgáló rendszer 4-7 éves gyermekek számára. (A Test Battery for Assessment of Children's School Entry Competencies). Second edition. First edition, 1980. Budapest, Hungary; Akadémiai Kiadó.
  • 1990 A rendszerezési képesség kialakulása. A gondolkodási mûveletek elsajátítása. (Development of Systematizing Ability. Acquisition of Thinking Operations). Second edition. First edition, 1987. Budapest, Hungary; Akadémiai Kiadó.
  • 1989 Articulation of Pre-school with Primary School in Hungary: An Alternative Entry Model. Hamburg, Germany; UNESCO Institute for Education.
  • 1988 (UNESCO expert editor) Entry Competency of Sri Lankan Children. Maharagama, Sri Lanka; National Institute of Education.
  • 1986 Nagy József: PREFER Preventív fejlettségvizsgáló rendszer 4-7 éves gyermekek számára. Akadémia Kiadó.
  • 1985 A tudástechnológia elméleti alapjai. (Theoretical Bases of the Knowledge Technology and Methods of Content Analysis). Veszprém, Hungary; Országos Oktatástechnikai Központ.
  • 1984 (with co-authors) A megtanítás stratégiája. (A Strategy of Mastery Teaching). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1982 (with co-authors) Iskolaelôkészítô kompenzálás. (Compensatory Preparation for School). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1980 5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége. (School Readiness of 5-6 Year Old Hungarian Children). Budapest, Hungary; Akadémiai Kiadó.
  • 1980 The Hungarian Experience of OOK: An Instrument for the Development of Educational Technology. Experiments and Innovations in Education, No. 43. Paris, France; UNESCO.
  • 1979 Köznevelés és rendszerszemlélet. (Educational Systems Approach: Management and Improvement of Educational Systems). Veszprém, Hungary; Országos Oktatástechnikai Központ.
  • 1979 (with co-authors) Az ezredforduló iskolája. (Schools at the Turn of the Millennium). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1979 Az OOK és a pedagógiai technológia. (National Institute for Educational Technology and Technology in Education). Veszprém, Hungary; Országos Oktatástechnikai Központ.
  • 1976 (with Imre CSÁKI) Alsó tagozatos szöveges feladatbank. (Problem Bank for Elementary Mathematics and National Standards of Acquisition). Szeged, Hungary; JATE, Acta Paedagogica.
  • 1975 A témazáró tesztek reliabilitása és validitása. (Reliability and Validity of Theme Closing Tests). Szeged, Hungary; Acta Paedagogica.
  • 1974 Iskolaelôkészítés és beiskolázás. (Entry Systems and Preparation for School). Budapest, Hungary; Akadémiai Kiadó.
  • 1974 Kompenzáló beiskolázási modell. (Compensatory School Entry Models). Budapest, Hungary; Akadémiai Kiadó.
  • 1973 Alapmûveleti számolási készségek. (National Standards of First Rules Arithmetic Skills). Szeged: JATE, Acta Paedagogica.
  • 1972 A középfokú képzési rendszer fejlôdési tendenciái és távlati tervezése. (Developmental Tendencies and Perspective Planning of Secondary School Systems). Budapest, Hungary; Kossuth Kiadó.
  • 1972 A témazáró tudásszintmérés gyakorlati kérdései. (Empirical Questions of Theme Closing Assessment). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1971 Az elemi számolási készségek mérése. (National Standards of the Elementary Arithmetic Skills). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1971 (with co-authors) Méréses módszerek a pedagógiában. (Measurement in Education). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1970 Az iskolafokozatok távlati tervezése. Iskolarendszerünk alapvetõ szerkezeti problémái. (Perspective Planning of Educational Structures. Main Structural Problems of Hungarian Education). Budapest, Hungary; Tankönyvkiadó.
  • 1966 (with co-authors) A programozott oktatás tapasztalatai. (Experiences of Programmed Learning). Budapest: Tankönyvkiadó.