Molnár Edit Katalin (2009): Az írásbeli szövegalkotás funkciója és hatékonysága magyar egyetemista diákok dolgozatainak szövegeiben. Anyanyelv-pedagógia, 2. 1. sz.
Molnár Edit Katalin (1998): Az anyanyelvi képességek fejlesztése a magyar Nemzeti alaptantervben és az angol National Curriculumban. Budapesti Nevelő, 34. 2. sz. 64-70.
Cs. Czachesz Erzsébet, Lesznyák Márta és Molnár Edit Katalin (1996): Lányok és nők a kötelező olvasmányokban, a tankönyvekben. Educatio, 5. 3. sz. 417-430.
Molnár Edit Katalin (1997): Az EARLI folyóirata: Learning and Instruction. Iskolakultúra, 7. 12. sz. 118-120.
Molnár E. K. (1997): Tests with a twist. NovELTy, 4. 2. sz. 68-69. — Bajnóczi, B., Haavisto, K. és Kiss, A. (1996): Tests, tips and tricks: Angol tesztkönyv felvételire és nyelvvizsgára tanácsokkal és magyarázatokkal. Tankönyvkiadó, Budapest.
KÖNYVFEJEZET
Wolfgang Schnotz és Molnár Edit Katalin (2012): Az olvasás-szövegértés mérésének társadalmi és kulturális aspektusai. In: Csapó Benő és Csépe Valéria (szerk.): Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez az első hat évfolyamon. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 87-136. [PDF magyarul] [PDF angolul]
D. Molnár Éva, Molnár Edit Katalin és Józsa Krisztián (2012): Olvasás, szövegértés. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Tankönyvkiadó, Budapest. 17-82.
Molnár Edit Katalin és Nagy Zsuzsanna (2012): Anyanyelvi tudásszintmérések és képességvizsgálatok. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Tankönyvkiadó, Budapest. 191-240.
Molnár Edit Katalin (2010): Kognitív és affektív tényezők hatása a fogalmazásképesség fejlődésére. Perjés István és Kozma Tamás (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban. Aula Kiadó, Corvinus Egyetem, Budapest. 113-122.
Molnár Edit Katalin (2009): Anyanyelv – az írásbeli szövegalkotás példája. In: Fazekas Károly (szerk.): Oktatás és foglalkoztatás. MTA Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest. 139-149.
Molnár Edit Katalin (2006): Olvasási képesség és iskolai tanulás. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 43-60.
Molnár Edit Katalin (2006): A műfaji tudás és tanítása. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 259-280.
Kárpáti Andrea, Molnár Edit Katalin és Csapó Benő (2002): A tesztekkel mérhető tudás a humán tárgyakban. In: Csapó Benő (szerk.): Iskolai műveltség. Osiris, Budapest. 65-89.
Molnár Edit Katalin (2002): Az írásbeli szövegalkotás. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest. 193-216.
Molnár Edit Katalin (2001): Fogalmazás és tanulás. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón: Tanulmányok Nagy József tiszteletére. Tankönyvkiadó, Budapest. 225-234.
Molnár, E. K. (1999): Art and craft in better writing. [Művészet és mesterség a fogalmazás fejlődésében] In: Crété, M.F és Esperet, E. (szerk.): Writing and learning to write at the dawn of the 21st century: Proceedings. Poitiers: Maison des Sciences de l'Homme et de la Société, Université de Poitiers. 93-100.
Molnár, E. K. (1997): Audience and evaluation in EFL. [Közönség és értékelés angol mint idegen nyelv esetében] In: Rácz István, (szerk.): English Studies and the Curriculum: Proceedings of the second TEMPUS-JEN mini-conference. KLTE, Debrecen. 247-261.
BÍRÁLATI RENDSZERŰ KONFERENCIÁK
D. Molnár Éva és Molnár Edit Katalin (2013): A szövegalkotás és a szövegértés összefüggései egy 9. évfolyamos mintán. Előadás: XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2013. 04. 11-13. (Tartalmi összefoglalók: 44.)
Molnár Edit Katalin és Vígh Tibor (2013): A szövegalkotás értékelése valószínűségi tesztelméleti módszerekkel. Előadás: XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2013. 04. 11-13. (Tartalmi összefoglalók: 43.)
Molnár Edit Katalin (2012): Szövegértési és szövegalkotási teljesítmények összefüggései egy fejlesztőprogram eredményességében. Előadás:XII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2012. 11. 08-10. (Tartalmi összefoglalók: 74.)
Molnár Edit Katalin (2011): A fogalmazásképesség és az elsajátítási motiváció kapcsolata. Előadás: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2011. 11. 3-5. (Tartalmi összefoglalók: 174.)
Molnár Edit Katalin (2010): Levél az olvasónak? Egyetemi hallgatók funkcionális szövegeinek kommunikatív és szintaktikai elemzése. Előadás: VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2010. 04. 16-17. (Tartalmi összefoglalók: 137.)
Molnár Edit Katalin (2009): A fogalmazásképesség fejlődését befolyásoló tényezők: egy longitudinális vizsgálat tanulságai. Előadás: IX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Veszprém, 2009. 11. 15-17. (Tartalmi összefoglalók: 173.)
Molnár Edit Katalin (2009): A fogalmazásképesség fejlődése és mérése: egy longitudinális vizsgálat tanulságai. Előadás: VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2009. 04. 24-25. (Tartalmi összefoglalók: 27.)
Molnár Edit Katalin (2008): Az egyetemi szemináriumi dolgozat mint tanulási alkalom: esettanulmány. Előadás: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2008. 11.13-14. (Tartalmi öszefoglalók: 266)
Molnár Edit Katalin (2008): Mi a feladat? Pedagógia szakos diákok értelmezései és megoldási stratégiái írásbeli elemzési és értékelési feladatokban. Előadás: VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2006. április 11-12. (Tartalmi összefoglalók: 79.)
Molnár Edit Katalin (2008): Absztraktok bírálata. Workshop: VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2008. április 11-12. (Tartalmi összefoglalók: 51.)
Molnár Edit Katalin, Józsa Krisztián, Molnár Éva és B. Németh Mária (2007): What makes a difference for beginning readers? Results from a longitudinal study. Előadás: 12th European Conference for Research on Learning and Instruction. Budapest, 2007. augusztus 28-szeptember 1. (Abstracts: 548.)
Molnár Edit Katalin (2007): A műfajokra vonatkozó tudás tantervi megjelenése. Előadás: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2007. október 25-27. (Tartalmi összefoglalók: .)
Molnár Edit Katalin (2006): Írás–tudás: Tanár szakos egyetemi hallgatók szövegalkotási képessége és pedagógiai tudása. Előadás: IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2006. április 20-22. (Tartalmi összefoglalók: 69.)
Molnár Edit Katalin (2002): Nemek közötti különbségek az írásbeli szövegalkotásban. Előadás (absztrakt): II. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2002. október 24-26. (Tartalmi összefoglalók: 360.)
Zsolnai Anikó, Józsa Krisztián, Molnár Edit Katalin és Molnár Éva (2002): A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a tanárképzésben. Előadás: II. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2002. október 24-26. (Tartalmi összefoglalók: 116.)
Molnár, E. K., Vidákovich, T. és Cs. Czachesz, E. (2001): Writing development: The role of school-related and socio-cultural factors. [Iskolai és szociokulturális tényezők szerepe a fogalmazási képesség fejlődésében] Előadás: 9th European Conference for Research on Learning and Instruction. Freiburg, 2001. augusztus 24-30. (Abstracts 5-6.)
Molnár Edit Katalin (2001): Műveltség, gondolkodás, szövegalkotás. Előadás (absztrakt): I. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2001. október 25-27. (Tartalmi összefoglalók: 318.)
Molnár, E. K. (1999): European ideas in national curricula: The case of communication skills in the Hungarian National Core Curriculum. Előadás: 8th European Conference for Research on Learning and Instruction. Göteborg, 1999. augusztus 24-30. (Abstracts: 364-365.)
Molnár, E. K. (1999): Defining academic tasks in higher education. [Tanulási feladatok értelmezései a felsőoktatásban] Poszter (absztrakt): 8th European Conference for Research on Learning and Instruction. 1999. augusztus 24-30, Göteborg. (Abstracts: 365.)
Molnár, E. K. (1999): Concepts of academic tasks. [Tanulási feladatok értelmezései] Előadás: 3rd Regional Workshop on Teaching Strategies in Higher Education. Szeged, 1999. március 25-28.
Molnár, E. K. és Zsolnai, A. (1999): Training for graduate assistants. Workshop: 3rd Regional Workshop on Teaching Strategies in Higher Education. Szeged, 1999. március 25-28.
Molnár, E. K. (1997): Development and integration of the knowledge of audience in the school-based writing of 13- and 17-year-olds. [A közönség ismeretének ismerete és e tudás alkalmazása 13 és 17 évesek iskolai fogalmazásaiban] Poszter: 7th European Conference for Research on Learning and Instruction. 1997. augusztus 26-30, Athén.
Molnár Edit Katalin (1997): A szövegalkotás jellemzői 13 és 17 éves korban. Előadás: Szigetek és hidak HUNRA 1. Magyar Olvasáskongresszus. Szeged, 1997. április 2-4. (Absztraktok: 23.)
Molnár Edit Katalin (1997): The English they need: Teacher and student perceptions of academic tasks. Előadás: A HUSSE Magyar Anglisztikai Társaság 3. konferenciája, Pécs, 1996. 01.30-02.01.
Molnár, E. K. (1995): From writing to composing. [Az írástól a fogalmazásig] Előadás: A HUSSE Magyar Anglisztikai Társaság 2. konferenciája, Szeged, 1995. január 26-28. (Absztraktok: 25.)
EGYÉB
Molnár Edit Katalin (2000): Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez. Szegedi Tudományegyetem Pedagógiai Tanszék, Szeged.
Molnár Edit Katalin (2009): Gyorssegély: A kutatási terv és bemutatása. Kézirat. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. http://www.edu.u-szeged.hu/phd (3 o.)
Molnár Edit Katalin (2009): Gyorssegély: A kutatási beszámoló. Kézirat. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. http://www.edu.u-szeged.hu/phd (4 o.)
Molnár Edit Katalin (2009): Gyorssegély: Absztrakt. Kézirat. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. http://www.edu.u-szeged.hu/phd (2 o.)
Molnár Edit Katalin (2009): Gyorssegély: Hivatkozás. Kézirat. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. http://www.edu.u-szeged.hu/phd (2 o.)
Molnár Edit Katalin (2009): Gyorssegély: Bírálat. Kézirat. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. http://www.edu.u-szeged.hu/phd (10 o.)
Lesznyák Márta, Korom Erzsébet, Molnár Edit Katalin és Nóbik Attila (2005): Általános pedagógiai gyakorlat: az oktatói tapasztalatok összegzése. In: Baráth Tibor és Molnár Edit Katalin (szerk.): Kompetencia alapú gyakorlati képzés a pedagógusképzés keretében: Iskolai pedagógiai és szakmódszertani gyakorlat fejlesztése. Kézirat. SZTE, Szeged.
Zsolnai Anikó, Józsa Krisztián, Molnár Edit Katalin, Nagy Lászlóné és Szenes Márta (2005): Általános pedagógiai gyakorlat az SZTE BTK Pedagógiai Tanszékén: Előzmények. In: Baráth Tibor és Molnár Edit Katalin (szerk.): Kompetencia alapú gyakorlati képzés a pedagógusképzés keretében: Iskolai pedagógiai és szakmódszertani gyakorlat fejlesztése. Kézirat. SZTE, Szeged.
Molnár Edit Katalin (2004): Az olvasási képesség fejlesztésének lehetőségei. Modul a Tartalomba ágyazott kritériumorientált képességfejlesztés továbbképzési programban. Debrecen, 2004. május
Molnár Edit Katalin (2003): Az írásbeli szövegalkotás fejlődése: Vizsgálatok 10-17 éves tanulók körében. Ph.D. disszertáció. Kézirat. SZTE A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése Ph.D. Program, Szeged / ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Budapest.
Molnár Edit Katalin (2002): Iskolai teljesítmény, nem és társadalmi-gazdasági háttér: két vizsgálat adatainak továbbelemzése. Kézirat. OKI, Budapest.
Molnár Edit Katalin (2000): Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez. Szegedi Tudományegyetem Pedagógiai Tanszék, Szeged. (36 old+függelékek)
Molnár Edit Katalin (1999): Az anyanyelvi képességek fejlesztése: a kommunikatív-funkcionális szemlélet megjelenése a Nemzeti alaptantervben. Szakdolgozat. Kézirat. JATE BTK Pedagógiai Tanszék, Szeged.
Molnár Edit Katalin (1996): A referátum és a szemináriumi dolgozat hallgatói és oktatói megítélése. Kézirat. JATE BTK Angol Tanszék, Szeged.
Molnár Edit Katalin (1996): Az olvasó iránti érzékenység a szövegalkotás folyamatában: working paper. Kézirat. JATE, Szeged.
Molnár Edit Katalin (1993): Feminizmus és történetírás: Beszélgetés Susan Arpaddal. Aetas 1993. 4. sz. 134-138.
Molnár Edit Katalin (1990): The American way of writing: Process approach in the teaching of composition in the United States. Szakdolgozat. Kézirat. JATE BTK Angol Tanszék, Szeged.
HIVATKOZÁSOK
Molnár Edit Katalin, Józsa Krisztián, Molnár Éva és B. Németh Mária (2007): What makes a difference for beginning readers? Results from a longitudinal study. Előadás: 12th European Conference for Research on Learning and Instruction. Budapest, 2007. augusztus 28-szeptember 1. (Abstracts: 548.)
Csapó Benő (2007): Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – Az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei. Magyar Pedagógia, 107. 4. sz. 321-355.
Molnár Edit Katalin (2006): Olvasási képesség és iskolai tanulás. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 43-60.
Szenczi Bea (2010): Olvasási motiváció: definíciók és kutatási irányok. Magyar Pedagógia, 110. évf. 2. sz. 119–147.
Bakonyiné Kovács Bea (2008): Központozás a középiskolában. Anyanyelv-pedagógia 1. 3-4. sz. http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=104
Janurik Márta (2008): A zenei képességek szerepe az olvasás elsajátításában. Magyar Pedagógia, 108. 4. sz. 289–317.
Józsa Krisztián és Pap-Szigeti Róbert (2006): Az olvasási képesség és az anyanyelvhasználat fejlődése 14-18 éves korban. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 131-153.
Pap-Szigeti Róbert, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián (2006): A szövegfeldolgozó képességfejlesztés módszerei. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 235-258.
Molnár Edit Katalin (2006): A műfaji tudás és tanítása. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 259-280.
Janurik Márta (2008): A zenei képességek szerepe az olvasás elsajátításában. Magyar Pedagógia, 108. 4. sz. 289–317.
Józsa Krisztián és Pap-Szigeti Róbert (2006): Az olvasási képesség és az anyanyelvhasználat fejlődése 14-18 éves korban. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 131-153.
Molnár Gyöngyvér és Józsa Krisztián (2006): Az olvasási képesség értékelésének tesztelméleti megközelítései. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 155-174.
Molnár Edit Katalin és Cs. Czachesz Erzsébet (2003): Tanulás és nyelvi fejlesztés. Iskolakultúra 13. 10. sz. 53–57.
Molnár Edit Katalin (2002 [2003]): Az írásbeli szövegalkotás fejlődése. Vizsgálatok 10–17 éves tanulók körében. Ph.D. Disszertáció. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszék.
Horváth Zsuzsanna (2008): Írni jó! A szövegalkotás fejlesztése. In: Bánkuti Zsuzsa és Lukács Judit (szerk.): Tanulmányok az érettségiről : Hatásvizsgálat, tantárgyi vizsgák értékelése, feladatfejlesztés. OFI, Budapest. 323-351. http://www.ofi.hu/elemek/userfiles/323-351.pdf
Csíkos Csaba (2007): Metakogníció: A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája. Műszaki Kiadó, Budapest.
Lesznyák Márta (2007): A természetes fordítói kompetencia összefüggése a feladatészleléssel és néhány egyéb háttérváltozóval. Modern Nyelvoktatás, 13. 1. sz. 22-45.
Csapó Benő (2003): A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia. Új Pedagógiai Szemle, 53. 3. sz. 12-27.
Molnár Edit Katalin (2002): Iskolai teljesítmény, nem és társadalmi-gazdasági háttér: két vizsgálat adatainak továbbelemzése. Kézirat. OKI, Budapest.
Radnóti Katalin (2008): A projektmódszer alkalmazásának gyakorisága a közoktatásban. In: Radnóti Katalin (szerk.): A projektpedagógia mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze. Educatio, Budapest. 11-22. www.sulinovadatbank.hu/letoltes.php?d_id=19442
Józsa Krisztián (2007): Az elsajátítási motiváció. Műszaki Kiadó, Budapest.
Radnóti Katalin (2006): Milyen oktatási és értékelési módszereket alkalmaznak a pedagógusok? In: Kerber Zoltán (szerk.): Hidak a tantárgyak között: Kereszttantervi kompetenciák és tantárgyközi kapcsolatok. OKI, Budapest. 2007. január 29-i megtekintés, http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=Hidak-Milyen
Cs. Czachesz Erzsébet és Radó Péter (2003): Oktatási egyenlőtlenségek és speciális igények. In: Halász Gábor és Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról. 349-376.
Molnár Edit Katalin (2002): Az írásbeli szövegalkotás. In Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Budapest, Osiris Kiadó, 193–216.
Csapó Benő (2008): A magyar iskolarendszer adaptációs problémái: A tudás minősége. In: Fazekas Károly (szerk.): Közoktatás, iskolai tudás és munkapiaci siker. MTA Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest. 113-130. http://econ.core.hu/file/download/ktik9/tudas.pdf
Molnár Gyöngyvér (2007): Hátrányos helyzetű diákok problémamegoldó gondolkodásának longitudinális követése. Magyar Pedagógia, 107. 4. sz. 277-293.
Kiszely Zoltán (2006): magyar és angol nyelvű fogalmazások retorikai szerkezete: Összefüggések, magyarázatok és pedagógiai implikációk. Magyar Pedagógia, 106. 2. sz. 129-146.
Tóth László (2006): Az írásbeli szövegalkotás pszichológiai alapjai: Módszerek a fejlesztéshez. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen.
Józsa Krisztián és Pap-Szigeti Róbert (2006): Az olvasási képesség és az anyanyelvhasználat fejlődése 14-18 éves korban. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 131-153.
Csapó Benő (2003): A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia. Új Pedagógiai Szemle, 53. 3. sz. 12-27.
Kojanitz László (2003): A közoktatás dilemmái. Iskolakultúra, 13. 5. sz. 13-21.
Csapó Benő (2003): A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens. Magyar Pedagógia, 102. 3. sz. 391-410.
Zsolnai Anikó, Józsa Krisztián, Molnár Edit Katalin és Molnár Éva (2002): A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a tanárképzésben. Előadás: II. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2002. október 24-26.
Huszár Ágnes (2003): Szakmai és szociális kompetencia. Iskolakultúra, 13. 10. sz. 101-108.
Kárpáti Andrea, Molnár Edit Katalin, Csapó Benő (2002): A tesztekkel mérhetõ tudás a humán tárgyakban. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Budapest, Osiris. 65–90.
Kinyó László (2005): A narratív készség fejlődése és szerepe a történelemtanításban. Magyar Pedagógia, 105. 109-126.
Nikolov Marianne (2003): Az idegennyelv-tanítás megújulásának hatásai. Új Pedagógiai Szemle, 53. 3. sz. 46-57.
Molnár Edit Katalin (2001): Fogalmazás és tanulás. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón: Tanulmányok Nagy József tiszteletére. Tankönyvkiadó, Budapest. 225-234.
Józsa Krisztián és Pap-Szigeti Róbert (2006): Az olvasási képesség és az anyanyelvhasználat fejlődése 14-18 éves korban. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 131-153.
Adaminé Jászó Anna (2006): Anyanyelvi nevelés az ábécétől az érettségiig. Trezor Kiadó, Budapest.
Csapó Benő (2001): A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében. In: Báthory Zoltán és Falus Iván (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Osiris, Budapest.
Molnár Edit Katalin (2000): A fogalmazási képesség fejlődésének mérése. Iskolakultúra, 8. sz. 49–59.
Tóth László (2006): Az írásbeli szövegalkotás pszichológiai alapjai: Módszerek a fejlesztéshez. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen.
Józsa Krisztián és Pap-Szigeti Róbert (2006): Az olvasási képesség és az anyanyelvhasználat fejlődése 14-18 éves korban. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 131-153.
Józsa Krisztián (2004): Az első osztályos tanulók elemi alapkészségeinek fejlettsége: Egy longitudinális kutatás első mérési pontja. Iskolakultúra, 14. 11. sz. 3-16.
Csapó Benő (2003): A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia. Új Pedagógiai Szemle, 53. 3. sz. 12-27.
Korom Erzsébet (2002): Az iskolai tudás: újabb elemzések és eredmények. Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. 2. kiadás. Osiris, Budapest. 321-335.
Csapó Benő (2001): A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében. In: Báthory Zoltán és Falus Iván (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Osiris, Budapest.
Cs. Czachesz Erzsébet, Lesznyák Márta és Molnár Edit Katalin (1996): Lányok és nők a kötelező olvasmányokban, a tankönyvekben. Educatio, 5. 3. sz. 417-430.
Torgyik Judit és Karlovitz János Tibor (2006): Multikulturális nevelés. Bölcsész Konzorcium, Budapest. Magyar Elektronikus Könyvtár http://mek.oszk.hu/04800/04802/04802.pdf
Kereszty Orsolya (2005): A társadalmi nemek reprezentációjának vizsgálata tankönyvekben. Elektronikus Könyv és Nevelés, 7. 3. sz. 2006. április 24-i megtekintés, http://www.tanszertar.hu/eken/2005_03/kereszty.htm
M. Nádasi Mária (1998): Az oktatás szervezeti keretei és formái. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 345-367.
Dudik Annamária Éva (2000): Issues of gender (in)euality in research in Hungary. In: A new social contract between women and men: The role of education. Proceedings. Council of Europe. 44-48. 2006. április 24-i megtekintés, http://www.coe.int/T/E/Human_Rights/Equality/PDF_EG-ED(2000)13_E.pdf
F. Lassú Zsuzsa (é.n.): Hagyományos és modern női szerepek az iskolában On-line: www.kodolanyi.hu/szabadpart/szam9/lassu.html 2005. május 22-i megtekintés
Molnár Edit Katalin (1996): Három kognitív pszichológiai fogalmazásmodell. Magyar Pedagógia, 96. 2. sz. 139-156.
Pusztai Katalin (2008, szerk): A szövegértés-szövegalkotás mint a kompetenciafejlesztés eszköze. Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Programja. 2008. 10. 01-i megtekintés http://www.pszk13.hu/hefop/szovert.pdf
Bárdossy Ildikó, Dudás Margit, Pethőné Nagy Csilla és Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodásfejlesztése: az interaktív és a reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Budapest.