2012-2016: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30-34.) egyetemi adjunktus
2008-2012 : Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30-34.) egyetemi tanársegéd
2007-2008: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30-34.) egyetemi gyakornok
VÉGZETTSÉG, TUDOMÁNYOS MINŐSÍTÉS
2016: habilitáció (neveléstudomány, SZTE BTK)
2010: PhD-védés: A szociálisérdek-érvényesítő, az érzelmi és a szociálisprobléma-megoldó képességek vizsgálata 4–18 évesek körében (summa cum laude; BTK-9/2011)
2006–2009: PhD-hallgató, SZTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Doktori Iskola – Pedagógiai értékelés alprogram, szigorlat: 2009. 10. 20.
2001–2006: SZTE Bölcsészettudományi Kar – pedagógia szakos bölcsész és tanár (a szakdolgozat címe: Dráma és nem dráma tagozatos tanulók kreativitásának és társas viselkedést meghatározó személyiségvonásainak néhány jellemzője; 450/2006)
1999–2005: József Attila Tudományegyetem, jogutód: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar – magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár (a szakdolgozat címe: A benyomáskeltés sajtónyelvi jelenségei – Orbán Viktor és Medgyessy Péter azonos tárgyú nyilatkozatainak összehasonlító elemzése; 1128/2005)
NYELVTUDÁS
német nyelvből C típusú középfokú nyelvvizsga (625412/2005)
angol nyelvből C típusú középfokú nyelvvizsga (943785/2007)
SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK
OKTATÁS
2007-től a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézetében egyetemi gyakornokként, 2008-tól tanársegédként oktatott tárgyak: tanár szak (régi képzés): Neveléselmélet szeminárium; Pedagógia gyakorlat; A tanári identitás alakulása – Csomortáni D. Zoltánnal; A tanítás mint kommunikáció; Óvodai megfigyelések – Zsolnai Anikóval
Pedagógia szak: A kommunikációs képesség fejlesztése; Konfliktuspedagógia; A pedagógiai kommunikáció alapkérdései; Nevelés- és pedagógusetika; A nevelés eszközei és módszerei; Önismeret és pedagógia; Oktatásszervezés
BA (tanári előkészítő modul): Pedagógiai megfigyelések; A nevelés-oktatás tudományos alapjai
MA: A nevelés célja, feladatai; Nevelés, személyiségfejlesztés; Tanári szerep, tanári mesterség; Család és iskola; Helyzetgyakorlatok
2004-től a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Pedagógia Tanszékén demonstrátorként, 2006-tól Ph.D-hallgatóként oktatott tárgyak:
Pedagógia szak: A tanulók tevékenységének szervezése tanár szak (régi képzés): Neveléselmélet szeminárium; Oktatáselmélet szeminárium;
Pedagógiai gyakorlat; Együttműködés és versengés a középiskolában;
Osztályfőnöki óra: Másképp!
2002 és 2004 között a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Magyar Nyelvészeti Tanszékén demonstrátorként oktatott tárgyak (magyar szakos hallgatóknak): Nyelvművelés és helyesírás; Helyesírásunk logikája; Helyesírás szeminárium
SZAKDOLGOZAT-VEZETÉS
2009 és 2017 között több mint 110 megvédett szakdolgozat (Pedagógia szak, Pedagógia BA, Neveléstudományi MA, Tanári MA)
KUTATÁSI PROJEKTEK
2014–2015 Pedagógusképzés támogatása (TÁMOP 3.1.5/12-2012-0001 – szakmai megvalósító: továbbképzési anyagok kidolgozása, próbaképzések tartása, vezető: Baráth Tibor, Tóth László)
2013–2014 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban – A szociális kompetenciák periodikus mérése szakmai koncepciójának, tartalmi kereteinek kidolgozása (TÁMOP 3.1.8-09/1-2010-0004 – szakmai megvalósító: mérőeszközök kidolgozása, vezető: Csapó Benő, munkacsomag-vezető: Zsolnai Anikó)
2013–2015 Problémamegoldás és döntéshozatal (NAV Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézete – szakmai megvalósító: tréninganyag kidolgozása vezetőknek, képzések folyamatos tartása, megbízó: Vas Adrienn, Pócsi Anikó, Jamrik Krisztina)
2012–2014 Diagnosztikus mérések fejlesztése II. – munkacsomag: A szociális készségek és képességek diagnosztikus mérésének és fejlesztésének lehetőségei 6–12 éves korban (TÁMOP 3.1.9-11/01-2012-001 – szakmai megvalósító: kutatási, adatelemzési feladatok, vezető: Csapó Benő, munkacsomag-vezető: Zsolnai Anikó)
2011–2012 MENTOR(h)ÁLÓ Program (TÁMOP 4.1.2-08/1/B-2009-0005 – külső megbízott: pedagógusok felkészítése tanárjelöltek mentorálására; szociáliskompetencia-tréning tartása, vezető: Pukánszky Béla)
2011–2012 Tanulásban akadályozottak szociálisprobléma-megoldó gondolkodása (SZTE Tudományos Pályázati Alap: CS006/2011 – szakmai megvalósító: kutatási, adatelemzési feladatok, vezető: Lesznyák Márta)
2009–2011 Diagnosztikus mérések fejlesztése – munkacsomag: A szociális készségek és képességek diagnosztikus mérésének és fejlesztésének lehetőségei 6–12 éves korban (TÁMOP 3.1.9-08/01-2009-001 – szakmai megvalósító: kutatási, adatelemzési feladatok, vezető: Csapó Benő, munkacsomag-vezető: Zsolnai Anikó)
2008 Íráskészség, olvasáskészség, szókészlet – elemzési útmutató (Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht. suliNova – külső megbízott: adatrögzítés, szakmai tanácsadás, vezető: Vidákovich Tibor, tanácsadó: Nagy József)
2006–2008 OTKA – A szociális és az érzelmi kompetencia fejlődése óvodáskorban (külső résztvevő: adatfelvétel és -feldolgozás, vezető: Zsolnai Anikó)
ÖSZTÖNDÍJAK, PÁLYÁZATOK
2016–2019: NKFIH-pályázat (OTKA)
2015–2018: Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
2015: Magyar Tudományos Akadémia pályázata: Könyv- és folyóirat-kiadási támogatás (könyv: Személyközi problémák és megoldásuk, Gondolat Kiadó)
2013–2014: Magyary Zoltán Posztdoktori Ösztöndíj
2009–2010: Deák Ferenc Predoktori Ösztöndíj
TUDOMÁNYOS KÖZÉLET, TAGSÁG
Iskolakultúra (szerkesztőségi tag, 2014–)
Iskolakultúra Kritika rovat (szerkesztő Fejes József Balázzsal, 2014–)
Magyar Pedagógia (technikai szerkesztő, 2011–)
Mentorfórum – az SZTE tanárképzésében részt vevő tanárok, mentorok elektronikus fóruma (koordinátor, 2012–2013)
SZTE Szociális Kompetencia Kutatócsoport (titkár: 2009–2017, vezető: 2017–)
Hazai és nemzetközi tudományos konferenciák és folyóiratok felkért bírálója (Országos Neveléstudományi Konferencia, Pedagógiai Értékelési Konferencia, EARLI SIG: Open Spaces for Interactions and Learning Diversities, Magyar Pedagógia, Iskolakultúra, International Journal of Psychology, 2012–)
MOZAIK Kiadó felkért bírálója (2011–)
OTKA-pályázatok bírálója (2013–)
SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató: 2015–, témavezető: 2017–)
European Network for Social and Emotional Competence (tag, 2015–)
International Society for the Study of Behavioural Development (tag, 2013–)
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (tag, 2009–)
European Association for Research on Learning and Instruction JURE (tag, 2009–2010)
KÖZREMŰKÖDÉS KONFERENCIA SZERVEZÉSÉBEN
PÉK 2010 – VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged (titkár)
ONK 2016 – XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged (titkár)
KUTATÁSI TERÜLET
A szociálisprobléma-megoldás alakulása és fejlesztésének lehetőségei gyermek- és serdülőkorban
A szociálisérdek-érvényesítő (együttműködési, segítési, versengési, vezetési) képességek fejlettsége és fejlesztési lehetőségei gyermek- és serdülőkorban
Az elkerülés jellemzői gyermek- és serdülőkorban
A negatív orientáció és az elkerülés kapcsolata gyermek- és serdülőkorban