Neveléstudományi Intézet

A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban

Józsa Krisztián


Józsa Krisztián (2014): A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban.


Mozaik Kiadó, Szeged.

A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban


Mit tehetünk, hogy gyermekeink az iskolában könnyen és örömmel tanuljanak? A siker titka a kezdetekben rejlik, a kisgyermekkorban lerakott biztos alapok teszik lehetővé a későbbi eredményes tanulást.




Ez a könyv ezt a célt szolgálja: a matematika játékos tanulásához nyújt segítséget 4–8 éves kor között. Egy játékgyűjteményt tartalmaz, amely otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt felhasználható. A gyűjteményt egy közérthető stílusban megírt bevezető rész készíti elő, majd foglakozások és projektek tervezetei teszik teljessé.














TARTALOM

  • Bevezető
  • A velünk született számolás
  • Elemi számolási készség
  • A számolási készség mérése
    • A mérés menete
    • Néhány további szempont
    • Ki végezze a mérést?
  • A számolási készség fejlődése
    • Az összetevők fejlődése
    • Fejlettségbeli különbségek
    • Családi háttér
  • Az eltérő fejlődés
    • Számolási zavar
    • Tanulásban akadályozottság
  • A számolási készséget fejlesztő programok eredményessége
    • Óvodai fejlesztés
    • Iskolai fejlesztés
  • Néhány szempont a fejlesztéshez
  • Játékgyűjtemény
    • Mondókák, versek, dalok, kiszámolók
    • Számlálás
    • Számosság
    • Sorszámok
    • Számképek
    • Számjegyek
    • Mérés
    • Elemi műveletek
  • Tervezetek
    • Foglalkozási tervek
    • Projekttervek
  • A gyűjtemény összeállítása során felhasznált források
  • Irodalom