2020- : Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30–34.) egyetemi docens
2012-2020: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30–34.) egyetemi adjunktus
2007-2012: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, (6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 30–34.) egyetemi tanársegéd
TUDOMÁNYOS FOKOZAT
2018: Habilitáció, Neveléstudomány, Szegedi Tudományegyetem
2009 PhD-védés. A dolgozat címe: A fogalmi térképek alkalmazása az értelemgazdag tanulás elősegítésére
EGYÉB TEVÉKENYSÉG
2007-2013: Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola, óraadó
TANULMÁNYOK
2007-2009 PhD-tanulmányok, Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Oktatáselmélet program
2007 Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Oktatáselmélet program
SZTE JGYPK, magyar nyelv és irodalom szakos tanári főiskolai oklevél
Beszédpercepciós diagnosztika és terápia, akkreditált pedagógus-továbbképzési program
2004 SZTE BTK, pedagógia szakos bölcsész és tanári egyetemi oklevél
2002 SZTE BTK, német nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanári egyetemi oklevél
SZTE JGYTFK, közoktatási vezető szakirányú továbbképzés keretében pedagógus-szakvizsga
2000 SZTE JGYTFK, pedagógia-német szakos tanári oklevél
1995 Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola, pedagógia tagozat, érettségi vizsga
NYELVTUDÁS
Angol nyelv középfokú C típusú nyelvvizsga (2004: TELC)
Német nyelv felső fokú nyelvvizsga (2000: Großes Deutsches Sprachdiplom, 1998: Zentrale Mittelstufenprüfung, állami nyelvvizsga)
ÖSZTÖNDÍJAK, TUDOMÁNYOS DÍJAK
2019. 09. 01.-2020. 06. 30. Innovációs és Technológiai Minisztérium ÚNKP-19-4 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa
2018. 09. 01.-2019. 06. 30. Emberi Erőforrások Minisztériuma ÚNKP-18-4 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa
2017. 09. 01-2020. 08. 31. Bolyai János Kutatási Ösztöndíjas
2017: A Magyar Tudományos Akadémia könyvkiadási pályázatának elnyerése 2017-re vonatkozóan A tanulás tanulása - A tanulás hatékonyságát befolyásoló tényezők c. könyv kiadásához
2008-2009: Deák Ferenc Ösztöndíj
2004-2007: PhD ösztöndíj SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola Oktatáselmélet program
A Doktoranduszok Országos Szövetsége 2007. évi Publikációs Pályázatán Társadalomtudományok kategóriában 2. helyet ért el a következő tanulmány: B. Németh Mária és Habók Anita (2006): A 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz. Magyar Pedagógia. 2. sz. 83-105.
PROGRAMIRÁNYÍTÁS
ERASMUS+ KA2 – Strategic Partnerships (HEI) PROJECT – TELESEICT 2016/2019, ‘Teaching and Learning in Special Education with Information Communication Technologies’, Project Number: 2016-1-PT01-KA203-022950, magyarországi koordinátor és szakmai megvalósító.
Szegedi Tudományegyetem, Oktatáselméleti Kutatócsoport: Hátrányos helyzetű tanulók értékelése és differenciált fejlesztése. HEFOP-2004-3.1.1 központi programjában a Fogalmi térképek a tanulásban című program felelőse volt.
Szegedi Tudományegyetem, Oktatáselméleti Kutatócsoport: Diagnosztikus mérések fejlesztése. TÁMOP 3.1.9-08/1-2009-0001; TÁMOP 3.1.9-08/1-2012-0001. A Kognitív és affektív készségek és képességek diagnosztikus mérési lehetőségeinek feltárása és beazonosítása projektben a Tanulás tanulása téma felelőse volt.
OKTATÁSI TEVÉKENYSÉG
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézetben oktatóként tartott kurzusok:
2007/2008. tanév 1. félév –:
BA pedagógia alapszakon: A közoktatás három különböző szintjéhez tartozó gyakorlat, Az oktatás módszerei és stratégiái előadás, Bevezetés az oktatás informatikai hálózatának használatába gyakorlat, Intézménylátogatás – Hátrányos helyzetű tanulók az oktatásban gyakorlat, Oktatási stratégiák gyakorlati alkalmazása gyakorlat, Oktatásmódszertan előadás, Oktatásmódszertan gyakorlat, Oktatásszervezés gyakorlat, Tanítási tanulási stratégiák előadás, Tanulási technikák gyakorlat, Tevékenység-központú pedagógiák gyakorlat
BA/BSc tanári előkészítő modulban: Pedagógiai megfigyelések gyakorlat
MA neveléstudományi mesterszakon: A neveléstudományok intézményrendszere gyakorlat
MA tanári pedagógiai-pszichológiai modulban: A fejlesztő munka tervezése az iskolai gyakorlatban gyakorlat (MA), A hatékony nevelés-oktatás feltételei gyakorlat (MA), Az oktatás szervezeti keretei, stratégiái és módszerei előadás (MA), Készség- és képességfejlesztés szeminárium (MA), Tevékenység-központú pedagógiák gyakorlat (MA), Az oktatás módszerei és stratégiái szeminárium (osztatlan képzés), Oktatáselmélet előadás (osztatlan képzés), Oktatáselmélet szeminárium (osztatlan képzés), Pedagógiai gyakorlat (osztatlan képzés), Tanítási, tanulási stratégiák előadás (osztatlan képzés), Tevékenység-központú pedagógiák speciálkollégium (osztatlan képzés)
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézetben óraadó oktatóként tartott kurzusok: