Forrás:
Csapó Benő: Kognitív pedagógia. Akadémiai Kiadó, Budapest, 1992.
Borító szöveg


A modern pszichológiában végbement változásokra gyakran mint kognitív forradalomra hivatkoznak. Ez az új paradigma, melyre mély hatást gyakorolt számítógép-tudomány, az emberi megismerést mint információfeldolgozást modellezi. Bár a többnyire laboratóriumok világában született elméletek pedagógiai alkalmazása nem könnyű, az új szemléletmód növekvő hatást gyakorol a tanulás és az oktatás gyakorlati problémáival kapcsolatos kutatásokra. Ez a könyv a kognítív pedagógia fogalma alatt a kognitív pszichológia eredményeinek az oktatás valós kérdéseiben történő alkalmazását mutatja be. Ebben az elméleti keretben a tudás válik a központi fogalommá, köré rendeződnek el a kognitív pedagógia alapkérdései: hogyan szerveződik a tudás, hogyan növekszik, változásait milyen feltételek befolyásolják. A könyv bemutatja, hogyan lehet az oktatás komplexitását eredményező tényezőket, a tanuló személyiségét, az oktatás szociális kontextusát, a egyéni különbségeket, a tananyag természetét figyelembe venni, miközben a kognitív pszichológia fogalmait és modelljeit az emberi tudás iskolai formálásának folyamataira alkalmazzuk.