Forrás:
Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest. 5-6.


Tartalom
 
 
Bevezetés (Csapó Benő)    7
1. Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei
Csapó Benő
11
2. Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
Csapó Benő 
39
3. A tesztekkel mérhető tudás
Csíkos Csaba és B. Németh Mária
83
4. Iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek alkalmazása
B. Németh Mária 
115
5. Az iskolai és a hétköznapi tudás ellentmondásai: a természettudományos
tévképzetek
Korom Erzsébet 
139
6. Megtanult és megértett matematikatudás
Dobi János 
169
7. Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása
Vidákovich Tibor
191
8. Gondolkodás a bizonytalanról: valószínűségi és korrelatív gondolkodás
Bán Sándor
221
9. Az új tudás képződésének eszközei: az induktív gondolkodás
Csapó Benő 
251
10. A tudás szerveződése az összefüggés-vizsgálatok tükrében
Vidákovich Tibor és Csíkos Csaba 
281
11. A iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése
Csapó Benő és Korom Erzsébet
295
Függelék
F1. A felmérés mintáinak jellemzése  311
F2. A statisztikai adatelemzés felhasznált módszerei  313
F3. A vizsgálathoz használt eszközök 319
Névmutató 423
Tárgymutató  427