Tartalom
| Bevezetés (Csapó Benő) | 7 |
| 1. Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei
Csapó Benő |
11 |
| 2. Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
Csapó Benő |
39 |
| 3. A tesztekkel mérhető tudás
Csíkos Csaba és B. Németh Mária |
83 |
| 4. Iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek
alkalmazása
B. Németh Mária |
115 |
| 5. Az iskolai és a hétköznapi tudás ellentmondásai: a természettudományos
tévképzetek Korom Erzsébet |
139 |
| 6. Megtanult és megértett matematikatudás
Dobi János |
169 |
| 7. Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása
Vidákovich Tibor |
191 |
| 8. Gondolkodás a bizonytalanról: valószínűségi
és korrelatív gondolkodás
Bán Sándor |
221 |
| 9. Az új tudás képződésének eszközei:
az induktív gondolkodás
Csapó Benő |
251 |
| 10. A tudás szerveződése az összefüggés-vizsgálatok
tükrében
Vidákovich Tibor és Csíkos Csaba |
281 |
| 11.
A iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése
Csapó Benő és Korom Erzsébet |
295 |
| Függelék | |
| F1. A felmérés mintáinak jellemzése | 311 |
| F2. A statisztikai adatelemzés felhasznált módszerei | 313 |
| F3. A vizsgálathoz használt eszközök | 319 |
| Névmutató | 423 |
| Tárgymutató | 427 |