Tartalom
Bevezetés (Csapó Benő) | 7 |
1. Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei
Csapó Benő |
11 |
2. Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
Csapó Benő |
39 |
3. A tesztekkel mérhető tudás
Csíkos Csaba és B. Németh Mária |
83 |
4. Iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek
alkalmazása
B. Németh Mária |
115 |
5. Az iskolai és a hétköznapi tudás ellentmondásai: a természettudományos
tévképzetek Korom Erzsébet |
139 |
6. Megtanult és megértett matematikatudás
Dobi János |
169 |
7. Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása
Vidákovich Tibor |
191 |
8. Gondolkodás a bizonytalanról: valószínűségi
és korrelatív gondolkodás
Bán Sándor |
221 |
9. Az új tudás képződésének eszközei:
az induktív gondolkodás
Csapó Benő |
251 |
10. A tudás szerveződése az összefüggés-vizsgálatok
tükrében
Vidákovich Tibor és Csíkos Csaba |
281 |
11.
A iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése
Csapó Benő és Korom Erzsébet |
295 |
Függelék | |
F1. A felmérés mintáinak jellemzése | 311 |
F2. A statisztikai adatelemzés felhasznált módszerei | 313 |
F3. A vizsgálathoz használt eszközök | 319 |
Névmutató | 423 |
Tárgymutató | 427 |