Tartalom
Bevezetés (Csapó Benő) | 7 |
1. Az iskolai műveltség: elméleti keretek és vizsgálati koncepció
Csapó Benő |
11 |
2. Iskolai osztályzatok, attitűdök és műveltség
Csapó Benő |
37 |
3. A tesztekkel mérhető tudás a humán tantárgyakban
Kárpáti Andrea, Molnár Edit Katalin és Csapó Benő |
65 |
4. A vizuális műveltség
Kárpáti Andrea |
91 |
5. Történelmi tévképzetek, történelemszemlélet, nemzeti azonosságtudat
Szebenyi Péter és Vass Vilmos |
135 |
6. Nyelvtanítás és hasznos nyelvtudás: az angol mint idegen nyelv
Bukta Katalin és Nikolov Marianne |
169 |
7. Az írásbeli szövegalkotás
Molnár Edit Katalin |
193 |
8. A kritikai gondolkodás
Molnár László |
217 |
9. Tanulási motiváció és humán műveltség
Józsa Krisztián |
239 |
10. Az osztályok közötti különbségek és a pedagógiai hozzáadott érték
Csapó Benő |
269 |
11. Műveltség az ezredforduló után -- az oktatás fejlesztésének feladatai
Csapó Benő és Kárpáti Andrea |
299 |
Névmutató | 313 |