Forrás:
Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris Kiadó, Budapest. 2002. 5-6.


Tartalom
 
 
Bevezetés (Csapó Benő)    7
1. Az iskolai műveltség: elméleti keretek és vizsgálati koncepció
Csapó Benő
11
2. Iskolai osztályzatok, attitűdök és műveltség
Csapó Benő 
37
3. A tesztekkel mérhető tudás a humán tantárgyakban
Kárpáti Andrea, Molnár Edit Katalin és Csapó Benő
65
4. A vizuális műveltség
Kárpáti Andrea 
91
5. Történelmi tévképzetek, történelemszemlélet, nemzeti azonosságtudat
Szebenyi Péter és Vass Vilmos 
135
6. Nyelvtanítás és hasznos nyelvtudás: az angol mint idegen nyelv
Bukta Katalin és Nikolov Marianne 
169
7. Az írásbeli szövegalkotás
Molnár Edit Katalin
193
8. A kritikai gondolkodás
Molnár László
217
9. Tanulási motiváció és humán műveltség
Józsa Krisztián 
239
10. Az osztályok közötti különbségek és a pedagógiai hozzáadott érték
Csapó Benő 
269
11. Műveltség az ezredforduló után -- az oktatás fejlesztésének feladatai
Csapó Benő és Kárpáti Andrea
299
Névmutató  313