Részletes szakmai program - 2012. április. 27. (péntek)
09.00-10.30
Szimpózium | ||
---|---|---|
Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában Elnök: Józsa Krisztián | Díszterem | A számítógép- és a papír-alapú Elsajátítási Motiváció Kérdőívek összehasonlító elemzése (Hricsovinyi Julianna, Józsa Krisztián, Szenczi Beáta) |
Második osztályos tanulók meggyőződései az olvasástanulás céljáról és saját olvasásteljesítményükről (Szenczi Beáta) | ||
A szülői nevelési stílus kapcsolata az elsajátítási motivációval (Kis Noémi, Józsa Krisztián) | ||
Az osztálytermi környezet motivációs hatásának feltárása célorientációs elméleten alapuló kérdőívek segítségével (Fejes József Balázs) |
Thematic Paper Presentation | ||
---|---|---|
Mathematical Development Chair: Benő Csapó | Tárgyaló fszt. 3. | A Developmental Model of Arithmetic Competencies in Age 4 – 8 (Annemarie Fritz-Stratmann, Gabi Ricken, Lars Balzer) |
MARKO-0 and 1. Diagnostic Tests based on a Developmental Model (Antje Ehlert, Annemarie Fritz-Stratmann, Gabi Ricken, Lars Balzer) | ||
A Math Training for Early Mathematics Instruction: Mina and the Mole (Petra Langorst, Antje Ehlert, Annemarie Fritz) |
10.30-10.45
Kávészünet
10.45-12.15
Thematic Paper Presentation | ||
---|---|---|
Test Construction and Scaling Chair: Csaba Csíkos | Díszterem | IRT and Latent Regression for Detecting Changes in Reading Ability Over Time (Zoltán Lukácsi) |
ICT Skills Assessment (Ágota Tongori) | ||
Comparative Studies on Computerized Adaptive Testing (Andrea Magyar) | ||
The Impact of Anchor Test Development on Equating Chains (Judit Antal, Thomas P. Proctor, Gerald J. Melican) | ||
Ismeret- és értékközvetítés a társadalomismereti és zenei nevelésben Elnök: Pusztai Gabriella | Tárgyaló fszt. 3. | A történelmi tájékozódás térben és időben, a történelmi szókincs fejlődése 5-8. osztályban (Ravaszné Mitzki Erzsébet) |
7 és 11. évfolyamos tanulók társadalomismereti és állampolgári tudása a dél-alföldi régióban (Kinyó László, Tóth Edit) | ||
Fogalmazásértékelési szempontrendszer működésének vizsgálata két független bíráló ítéletei alapján (Nagy Zsuzsanna) | ||
A hazai általános és középiskolai tankönyvekből kirajzolódó homofóbiakép (Takács István Károly) | ||
Információs és kommunikációs technológia alkalmazása a zeneoktatásban (Buzás Zsuzsa) |
12.15-13.15
Ebéd
13.15-14.45
MTA IKT Albizottságának ülése
Szimpózium | ||
---|---|---|
Társadalmi nemek és eredményesség a felsőoktatásban Elnök: Fényes Hajnalka | Díszterem | A felsőoktatásban tanuló férfiak és nők tényleges mobilitása, státuszinkonzisztencia a nők oktatásbeli és munkaerőpiaci helyzete között (Fényes Hajnalka) |
Társadalmi nemek a felsőoktatás levelező tagozatán (Engler Ágnes) | ||
A gender-problematika olvasata az értékek szemszögéből – különös tekintettel az oktatás és a mobilitás kérdéskörére (Bocsi Veronika) | ||
A nemek eltérő tanulási affinitásának vizsgálata a felsőoktatásban – az Y generáció viszonya az informatika tanulásához (Bujdosó Gyöngyi) | ||
Oktatói pályafutás: a női oktatók önértékelése és önértelmezése a Debreceni Egyetemen – egy empirikus kutatás tapasztalatai alapján (Tornyi Zsuzsa Zsófia) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Innovatív értékelési módszerek a felsőoktatásban Elnök: Molnár György | Tárgyaló fszt. 3. | Hallgatói µ-tartalmak mérési lehetőségei (Horváth Cz. János) |
Szavazórendszerek az oktatásban (Buda András) | ||
Fejlesztő értékelés a felsőoktatásban – tanítás és tanulás összefüggései (Banai Bajzáth Angéla, Lencse Máté, Lukács István) | ||
Brain-storming alapú csoportos értékelési módszer alkalmazása a vizsgáztatásban (Kata János) |
14.45-15.00
Kávészünet
15.00-16.30
Szimpózium | ||
---|---|---|
Az Erasmus-program keretében külföldön szerzett tanulmányi kreditek elismerése és a kurzusbefogadás helyzete Magyarországon Elnök: Nagy Zsuzsanna | Díszterem | Intézményi szabályozások és jó gyakorlatok az Erasmus program keretében külföldön szerzett kreditek beszámításáról (Hódi Ágnes) |
Kredit- és kurzusbeszámítás az Erasmus program keretében: problémák és jó gyakorlatok azonosítása mélyinterjús kutatás alapján (Pásztor Attila) | ||
A tanulmányi kreditek elismerése és a kurzusmegfeleltetés módszerei Erasmus-koordinátorok körében végzett kérdőíves kutatás eredményei alapján (Nagy Zsuzsanna, Tóth Edit) | ||
Hallgatók véleménye az Erasmus-ösztöndíj keretében teljesített kurzusok megfeleltetésének és a szerzett kreditek elismerésének folyamatáról (Hülber László, Tóth Edit) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
A matematika tudás és a komplex problémamegoldó gondolkodás értékelésének lehetőségei Elnök: Balázsi Ildikó | Tárgyaló fszt. 3. | 10 éves tanulók fejben számolási stratégiáinak vizsgálata (Csíkos Csaba) |
A Tanulói célok kérdőív működésének vizsgálata matematika tantárgyhoz kötődően 5–8. évfolyamon (Fejes József Balázs, Vígh Tibor) | ||
Matematika műveltségterületen különböző típusú itemek viselkedésének összehasonlító elemzése számítógép- és papír-alapú környezetben (Hülber László) | ||
A problémamegoldó gondolkodás és az intelligencia kapcsolata oktatási kontextusban (Molnár Gyöngyvér) |
16.30-16.40
Szünet
16.40-18.00
Plenáris előadás
(Díszterem)
Monitoring Student Achievement: Potential and Challenges of the German Approach
Petra Stanat
IQB Berlin
Levezető elnök: Csaba Csíkos
18.00-19.00
PÉSZ "osztálytalálkozó"
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Idegen nyelvi és nemzetközi felmérések Elnök: Vígh Tibor | Díszterem | Diagnosztikus angol tesztfeladatok nehézségi, ismertségi és tetszési indexeinek összefüggései (Nikolov Marianne, Szabó Gábor) |
6. évfolyamos tanulók nyelvérzékének és német nyelvi olvasási készségeinek összefüggései (Sominé Hrebik Olga) | ||
Az OKM és PISA mérésben résztvevő tanulók eredményeinek összevetése (Balázsi Ildikó) |
Poszterek | ||
---|---|---|
Poszterszekció Elnök: Kinyó László | Előtér | A hallássérült tanulók idegen-nyelv tanulásának lehetőségei az integráció tükrében (Csizmazia Ágnes, Pintér Petra Orsolya) |
Egészségfejlesztés a pedagógusképző intézményünkben (Darvay Sarolta, Vastagné Bauer Zita) | ||
Nevelés és mérés az óvodában (Kizmus Zoltánné) | ||
Tehetséggondozás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (Lángné Lázi Márta , Borsa Judit, Szilágyi Brigitta) |
19.00-
Vacsora
Szeged
![Szeged](style/szeged/szeged16.jpg)