Részletes szakmai program

2010. április 17. (szombat) 9.00-10.15

TEMATIKUS ELŐADÁSOK
Tanítás- és kutatásmódszertan
 
Elnök: Molnár Edit Katalin
DíszteremAdatbányászat a neveléstudomány területén (Educational Data Mining) (R. Tóth Krisztina)
Adatrejtés és titkosítás témakörének oktatási tapasztalatai a gépészmérnök szakos hallgatóknál (Kiss Gábor)
Pedagógiai kurzusok tanítása és értékelése portfóliós- és projekt technikával (Hercz Mária)
Az egyéni ePortfolió kialakítását befolyásoló tényezőkről való hallgatói gondolkodás a felsőoktatásban (Ollé János)
Számítógéppel támogatott osztálytermi kollaboratív vitatérképezés és gondolattérképezés összehasonlító elemzése (Molnár Pál, Kárpáti Andrea)
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelésének-oktatásának segítése
 
Elnök: Fazekasné Fenyvesi Margit
ElőadóteremA viselkedészavarok nyomában... Vagy mi is van a fülünk körül? (A 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára...) (Csaplár Péterné)
A fogyatékossággal élő diplomások esélyei (Laki Ildikó)
Mozgássérült tanulók fogalmazásának értékelésére kidolgozott stratégia (Pintér Henriett)
Tanulási kudarcnak kitett - diszlexiás - tanulók olvasási és szövegértési tanáraik tanulásitanítási problémáinak mérése a szakrendszerű oktatás fel (Békés Anna)

 

2010. április 17. (szombat) 9.00-10.15

POSZTERBEMUTATÓ
Poszterszekció
 
Elnök: Korom Erzsébet
ElőtérAngol íráskészség mérése az értékelők szempontjából (Bukta Katalin)
”Rejtett” módon tanulnak az autisták? Tematikus előadás (Balogh Virág, Németh Dezső)
A kötődés hatása az iskolai előmenetelre (Kovács Sándor, Balogh Virág)
Normál és két tanítási nyelvű osztály tanulóinak fogalmazásvizsgálata és értékelése (Kisné Bernhardt Renáta)
A magzati tesztoszteron hatása a tantárgy-preferenciákra (Kovács Sándor, Balogh Virág)
A matematika szintfelmérő hatásai és következményei az oktatásra és a segédanyagok elkészítésére (Lászlóné Kenyeres Krisztina)

 

2010. április 17. (szombat) 10.30-11.20

Plenáris előadás
(Díszterem)
 
Assessment of Visual and Verbal Literacy
 
Wolfgang Schnotz
University of Koblenz-Landau
 
Levezető elnök: Csíkos Csaba
 

2010. április 17. (szombat) 11.30-13.00

TEMATIKUS ELŐADÁSOK
Mentálhigiéné és személyiségfejlesztés
 
Elnök: Nagy Lászlóné
ElőadóteremAz egészségműveltség, egészségmagatartás diagnosztikus mérésének lehetősége oktatási környezetben (Nagy Lászlóné)
A Dohányzás vagy Egészség Kiegészítő Óvodai Program hatásvizsgálata (Bartha Enikő, Berkes Tímea, Sági Andrea, Urbán Róbert, Demjén Tibor)
Étkezési zavarra utaló magatartások vizsgálata a normál testsúlyú serdülők körében (Veress Erzsébet)
Munkahelyi elégedettség a Vám-és Pénzügyőrség személyi állományának és a Rendészeti Szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján (Hidvégi Péter)
Komplex személyiségfejlesztő játékfoglalkozások új tematikája (Nádasi Zsófia)
Olvasáskutatás
 
Elnök: Csíkos Csaba
DíszteremAz olvasási motiváció mérése: egy egyetemisták körében végzett pilot vizsgálat eredményei (Szenczi Beáta)
Olvasásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 6., 8., 10. és 12. évfolyamos gimnazisták körében (Kelemen-Molitorisz Anikó, Csíkos Csaba)
Magyar tanulók motívumainak és olvasási eredményeinek összefüggései a PIRLS-mérésekben (Molnár Éva, Székely László)
Olvasási képesség fejlettségének mérése online környezetben kisiskolás tanulók körében (R. Tóth Krisztina, Hódi Ágnes)
Az ismeret- és értékközvetítés néhány formája
 
Elnök: Józsa Krisztián
Tárgyaló, fszt. 3.7. és 11. évfolyamos tanulók demokrácia fogalommal, demokratikus berendezkedéssel és állampolgári tulajdonságokkal kapcsolatos nézetei (Kinyó László, Tóth Edit)
A Tanító c. folyóirat fényképeinek minőségi ikonográfiai vizsgálata (Géczi János, Darvai Tibor)
A pályaorientáció mint a realitásban való tájékozódást támogató lehetőség (Kenderfi Miklós)
A gyermeki jogok tiszteletben tartásának minőségkritériumai (Fodor László)

 

2010. április 17. (szombat) 14.00-15.30

SZIMPÓZIUMOK
Értékelési keretek és standardok kidolgozása a szövegértés, a matematika és a természettudomány területén 1−6. évfolyamon
 
Elnök: Korom Erzsébet
Opponens: Kárpáti Andrea
DíszteremA standardok szerepe az oktatás hatékonyságának javításában (Csapó Benő)
Matematikai értékelési keretek szerepe a diagnosztikus értékelési rendszerek fejlesztésében (Csíkos Csaba)
Természettudományi értékelési keret és standardok fejlesztése (Korom Erzsébet)
Az olvasási standardok kidolgozásának elméleti keretei (Józsa Krisztián)
Szegedi tanári előkészítő modulos hallgatók írásbeli szövegalkotásának képességbeli és énképi vetületei
 
Elnök: Barassevich Tamás
Opponens: Hercz Mária
ElőadóteremA fogalmazásképesség és a szövegekre vonatkozó ítéletek vizsgálata tanulók és hallgatók körében (Nagy Zsuzsanna)
Egyetemi hallgatók kritikai gondolkodás teszten mért érvelési képességeinek fejlettsége (Barassevich Tamás)
Levél az olvasónak? Egyetemi hallgatók funkcionális szövegeinek kommunikatív és szintaktikai elemzése (Molnár Edit Katalin)
Egyetemi hallgatók verbális és tanuláshoz kötődő énképkomponensei (Szenczi Beáta)

 

2010. április 17. (szombat) 15.45-17.15

SZIMPÓZIUM
Készségfejlesztés 4-8 éves korban
 
Elnök: Józsa Krisztián
Opponens: Nagy József
DíszteremA mesékkel történő fejlődéssegítés hatásának vizsgálata (Nyitrai Ágnes, Zentai Gabriella)
A zenei képességek és az olvasás, helyesírás, számolás összefüggései hétéves korban (Janurik Márta)
A rendszerező képesség összefüggése az elemi alapkészségek fejlettségével első osztályos gyermekek körében (Zentai Gabriella)
A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján: módszerek és eszközök (Fazekasné Fenyvesi Margit)

 

2010. április 17. (szombat) 15.45-17.15

TEMATIKUS ELŐADÁSOK
Pedagógusok és pedagógusjelöltek vélekedései
 
Elnök: Korom Erzsébet
ElőadóteremTanítási szokások egy fogalmi térképes fejlesztő program után (Habók Anita)
Tanár szakos bölcsész hallgatók értékelési nézetei (Kovácsné Duró Andrea)
A serdülőkori alkoholfogyasztás és ennek kezelése - ahogy a pedagógusok látják (Szabó Csilla Marianna)
A tanári problémaérzékenység és a tanulói viselkedés megítélése (Pinczésné Palásthy Ildikó)