2010. április 17. (szombat) 9.00-10.15
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Tanítás- és kutatásmódszertan Elnök: Molnár Edit Katalin | Díszterem | Adatbányászat a neveléstudomány területén (Educational Data Mining) (R. Tóth Krisztina) |
Adatrejtés és titkosítás témakörének oktatási tapasztalatai a gépészmérnök szakos hallgatóknál (Kiss Gábor) | ||
Pedagógiai kurzusok tanítása és értékelése portfóliós- és projekt technikával (Hercz Mária) | ||
Az egyéni ePortfolió kialakítását befolyásoló tényezőkről való hallgatói gondolkodás a felsőoktatásban (Ollé János) | ||
Számítógéppel támogatott osztálytermi kollaboratív vitatérképezés és gondolattérképezés összehasonlító elemzése (Molnár Pál, Kárpáti Andrea) | ||
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelésének-oktatásának segítése Elnök: Fazekasné Fenyvesi Margit | Előadóterem | A viselkedészavarok nyomában... Vagy mi is van a fülünk körül? (A 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára...) (Csaplár Péterné) |
A fogyatékossággal élő diplomások esélyei (Laki Ildikó) | ||
Mozgássérült tanulók fogalmazásának értékelésére kidolgozott stratégia (Pintér Henriett) | ||
Tanulási kudarcnak kitett - diszlexiás - tanulók olvasási és szövegértési tanáraik tanulásitanítási problémáinak mérése a szakrendszerű oktatás fel (Békés Anna) |
2010. április 17. (szombat) 9.00-10.15
POSZTERBEMUTATÓ | ||
Poszterszekció Elnök: Korom Erzsébet | Előtér | Angol íráskészség mérése az értékelők szempontjából (Bukta Katalin) |
”Rejtett” módon tanulnak az autisták? Tematikus előadás (Balogh Virág, Németh Dezső) | ||
A kötődés hatása az iskolai előmenetelre (Kovács Sándor, Balogh Virág) | ||
Normál és két tanítási nyelvű osztály tanulóinak fogalmazásvizsgálata és értékelése (Kisné Bernhardt Renáta) | ||
A magzati tesztoszteron hatása a tantárgy-preferenciákra (Kovács Sándor, Balogh Virág) | ||
A matematika szintfelmérő hatásai és következményei az oktatásra és a segédanyagok elkészítésére (Lászlóné Kenyeres Krisztina) |
2010. április 17. (szombat) 10.30-11.20
Plenáris előadás
(Díszterem)
Assessment of Visual and Verbal Literacy
Wolfgang Schnotz
University of Koblenz-Landau
Levezető elnök: Csíkos Csaba
2010. április 17. (szombat) 11.30-13.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Mentálhigiéné és személyiségfejlesztés Elnök: Nagy Lászlóné | Előadóterem | Az egészségműveltség, egészségmagatartás diagnosztikus mérésének lehetősége oktatási környezetben (Nagy Lászlóné) |
A Dohányzás vagy Egészség Kiegészítő Óvodai Program hatásvizsgálata (Bartha Enikő, Berkes Tímea, Sági Andrea, Urbán Róbert, Demjén Tibor) | ||
Étkezési zavarra utaló magatartások vizsgálata a normál testsúlyú serdülők körében (Veress Erzsébet) | ||
Munkahelyi elégedettség a Vám-és Pénzügyőrség személyi állományának és a Rendészeti Szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján (Hidvégi Péter) | ||
Komplex személyiségfejlesztő játékfoglalkozások új tematikája (Nádasi Zsófia) | ||
Olvasáskutatás Elnök: Csíkos Csaba | Díszterem | Az olvasási motiváció mérése: egy egyetemisták körében végzett pilot vizsgálat eredményei (Szenczi Beáta) |
Olvasásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 6., 8., 10. és 12. évfolyamos gimnazisták körében (Kelemen-Molitorisz Anikó, Csíkos Csaba) | ||
Magyar tanulók motívumainak és olvasási eredményeinek összefüggései a PIRLS-mérésekben (Molnár Éva, Székely László) | ||
Olvasási képesség fejlettségének mérése online környezetben kisiskolás tanulók körében (R. Tóth Krisztina, Hódi Ágnes) | ||
Az ismeret- és értékközvetítés néhány formája Elnök: Józsa Krisztián | Tárgyaló, fszt. 3. | 7. és 11. évfolyamos tanulók demokrácia fogalommal, demokratikus berendezkedéssel és állampolgári tulajdonságokkal kapcsolatos nézetei (Kinyó László, Tóth Edit) |
A Tanító c. folyóirat fényképeinek minőségi ikonográfiai vizsgálata (Géczi János, Darvai Tibor) | ||
A pályaorientáció mint a realitásban való tájékozódást támogató lehetőség (Kenderfi Miklós) | ||
A gyermeki jogok tiszteletben tartásának minőségkritériumai (Fodor László) |
2010. április 17. (szombat) 14.00-15.30
SZIMPÓZIUMOK | ||
Értékelési keretek és standardok kidolgozása a szövegértés, a matematika és a természettudomány területén 1−6. évfolyamon Elnök: Korom Erzsébet Opponens: Kárpáti Andrea | Díszterem | A standardok szerepe az oktatás hatékonyságának javításában (Csapó Benő) |
Matematikai értékelési keretek szerepe a diagnosztikus értékelési rendszerek fejlesztésében (Csíkos Csaba) | ||
Természettudományi értékelési keret és standardok fejlesztése (Korom Erzsébet) | ||
Az olvasási standardok kidolgozásának elméleti keretei (Józsa Krisztián) | ||
Szegedi tanári előkészítő modulos hallgatók írásbeli szövegalkotásának képességbeli és énképi vetületei Elnök: Barassevich Tamás Opponens: Hercz Mária | Előadóterem | A fogalmazásképesség és a szövegekre vonatkozó ítéletek vizsgálata tanulók és hallgatók körében (Nagy Zsuzsanna) |
Egyetemi hallgatók kritikai gondolkodás teszten mért érvelési képességeinek fejlettsége (Barassevich Tamás) | ||
Levél az olvasónak? Egyetemi hallgatók funkcionális szövegeinek kommunikatív és szintaktikai elemzése (Molnár Edit Katalin) | ||
Egyetemi hallgatók verbális és tanuláshoz kötődő énképkomponensei (Szenczi Beáta) |
2010. április 17. (szombat) 15.45-17.15
SZIMPÓZIUM | ||
Készségfejlesztés 4-8 éves korban Elnök: Józsa Krisztián Opponens: Nagy József | Díszterem | A mesékkel történő fejlődéssegítés hatásának vizsgálata (Nyitrai Ágnes, Zentai Gabriella) |
A zenei képességek és az olvasás, helyesírás, számolás összefüggései hétéves korban (Janurik Márta) | ||
A rendszerező képesség összefüggése az elemi alapkészségek fejlettségével első osztályos gyermekek körében (Zentai Gabriella) | ||
A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján: módszerek és eszközök (Fazekasné Fenyvesi Margit) |
2010. április 17. (szombat) 15.45-17.15
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Pedagógusok és pedagógusjelöltek vélekedései Elnök: Korom Erzsébet | Előadóterem | Tanítási szokások egy fogalmi térképes fejlesztő program után (Habók Anita) |
Tanár szakos bölcsész hallgatók értékelési nézetei (Kovácsné Duró Andrea) | ||
A serdülőkori alkoholfogyasztás és ennek kezelése - ahogy a pedagógusok látják (Szabó Csilla Marianna) | ||
A tanári problémaérzékenység és a tanulói viselkedés megítélése (Pinczésné Palásthy Ildikó) |