XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia

Szeged, 2016. november 17-19.

Szent-Györgyi Albert Agóra

Meghívott előadók, résztvevők

Plenáris előadók


 

Carmel Cefai (Centre for Resilience and Socio-Emotional Health, Department of Psychology, University of Malta)

A whole school approach to resilience education for young children

Professor Carmel Cefai, Phd (Lond), FBPS, is the Director of the Centre for Resilience and Socio-Emotional Health, and Head of the Department of Psychology, at the University of Malta. He is Joint Honorary Chair of the European Network for Social and Emotional Competence and joint founding editor of the International Journal of Emotional Education. His research interests are focused on how to create healthy spaces which promote the resilience, wellbeing and psychological wellbeing of children and young people. He has led various research projects in mental health in schools, risk and resilience in children and young people, children’s wellbeing, and the development of a resilience curriculum for early years and primary schools in Europe. Recent publications include RESCUR Surfing the Waves, A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools (2015) published in 7 languages and Social and Emotional Education Primary School. Integrating Theory and Research into Practice (Springer Publications USA, 2014).


 

Csépe Valéria (MTA TTK Agyi Képalkotó Központ)

Agy, tanulás és technológia – Új lehetőségek a kutatásalapú oktatásban és nevelésben

Csépe Valéria pszichológus, az MTA természettudományi Kutatóközpont (Agyi Képalkotó Központ) kutatóprofesszora, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Tudományos Akadémia és az Academia Europaea tagja. Szakterülete a kognitív pszichológia és idegtudomány, kutatásai a nyelvi rendszer adaptív plaszticitási folyamataira (beszéd, olvasás, kétnyelvűség, idegen nyelv), fejlődésére és fejlődési zavaraira irányulnak. Kutatócsoportjával az oktatási módszerek hatását az agykutatás különböző módszereivel követve az idegtudomány egy új területének, az oktatás-idegtudománynak (Neuroscience in Education) alapítói közé tartozik. Számos nemzetközi és hazai konferencia meghívott előadója, 300 feletti publikációval és magas idézettséggel rendelkező kutató. Kutatótársaival együtt a viselkedésadaptáció eltérő aspektusait modern képalkotó módszerekkel is követi. Az általa vezetett kutatások a beszédészlelés, matematikai alapképességek, az olvasásfejlődés és az olvasási zavarok (diszlexia) területén nemzetközi és hazai pályázatokban valósultak meg. Kutatócsoportja jelenleg a European Literacy Network COST és a ChildBrain Marie Curie European Training Network (ETN) programokban vesz részt. Csépe Valéria szakmai közéleti tevékenysége során számos feladatot látott és lát el. Volt OTKA zsűrielnök és kollégiumi tag (2002–2008), az EU Kutatási és Fejlesztési Igazgatósága mellett működő Helsinki Group on Gender in Research and Innovation tagállami delegáltja (2010–2016), 2011 óta tagja a Nemzetközi Tudományos Tanács (ICSU) stratégiai bizottságának. 2008 és 2014 között, első akadémikusnőként, az MTA három választott vezetőjének egyike, főtitkárhelyettes volt. Jelenleg az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának, továbbá a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottságának elnöke.


 

Terezinha Nunes (University of Oxford, Department of Educational Studies)

Using mathematics to understand the world

Terezinha Nunes is Professor of Educational Studies in the Department of Educational Studies, University of Oxford, and a Fellow of Harris Manchester College. She was born in Brazil, where she did her undergraduate studies and qualified as a clinical psychologist in the Federal University of Minas Gerais. She worked as a clinical psychologist in Brazil, where she was director of the Institute for Child Development, which offered education and support for children with special educational needs. She later did her PhD in Psychology at City University of New York. On returning to Brazil, she carried out her well-known research on street mathematics, which established the existence and the educational importance of children’s and adults’ informal mathematical knowledge. She was awarded a prize for her monograph on “Literacy and Poverty” by the Brazilian Society for the Progress of Science and in Britain a British Academy Research Readership. Her current research spans the domains of children’s literacy and numeracy, including hearing and deaf children’s learning. Her focus of analysis covers both cognitive and cultural issues, with a particular interest in educational applications. Her books include “Street mathematics, school mathematics” (Cambridge University Press), “Children doing mathematics” (Blackwell), “Teaching mathematics to deaf children” (Wiley/Blackwell), “Improving literacy through teaching morphemes” (Routledge) and "Learning to read and spell. Beyond the first step" (Blackwell).

 
 

A kerekasztal-beszélgetés témája és résztvevői

Téma

A tanítás és nevelés interdiszciplináris megközelítésben

Résztvevők

Barabás Katalin
SZTE ÁOK Magatartástudományi Intézet, Szeged

Csapó Benő
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged

Csépe Valéria
MTA TTK Agyi Képalkotó Központ, Budapest

Varga Júlia
MTA Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapesti Corvinus Egyetem

A beszélgetést moderálja

Vidákovich Tibor
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged

A műhelyfoglalkozások témái és vezetői

 

 

Szeged

Hírek

ONK képekben

A Galériában megtekinthetők a konferencián készült fotók! 

2016-11-29 07:50:03

Zenés-táncos est és társas vacsora

A zenés-táncos esten fellép a Dollár Boys Band, a társas vacsora helyszíne az Anyám tyúkjai (Szeged, Széchenyi tér 13–14.)

2016-11-15 06:43:22

Parkolás

 A konferencia ideje alatt az Agóra parkolójában ingyenesen parkolhatnak (75 szabad hely van). 

2016-11-14 17:50:34

Szervezőknek

Szervezők belépése

Bírálóknak

Bírálók belépése