Részletes szakmai program
2007. október 26. (péntek) 9.00-10.45
2007. október 26. (péntek) 9.00-10.45
2007. október 26. (péntek) 11.00-12.00
2007. október 26. (péntek) 13.00-14.45
2007. október 26. (péntek) 15.15-17.00
2007. október 26. (péntek) 15.15-17.00
2007. október 26. (péntek) 17.15-19.00
SZIMPÓZIUMOK | ||
A pedagógia szak bevezetése és kutatása az új, kétszintű felsőoktatásban Elnök: Vámos Ágnes Opponens: Halász Gábor | Felolvasóterem | Fejlesztő kutatás a pedagógia alapszakon – akciókutatás a felsőoktatásban (Vámos Ágnes) |
Hallgatói elvárások és elégedettségvizsgálat a pedagógia alapszakon az akciókutatás keretében (Szivák Judit, Gaskó Krisztina) | ||
Az oktatók együttműködése a pedagógia alapszakon az akciókutatás keretében (Lénárd Sándor, Dömsödy Andrea, Kasnya-Kovácsné Bakacs Judit) | ||
Az oktatás fejlesztése a pedagógia alapszakon az akciókutatás keretében (Rapos Nóra, Kálmán Orsolya, Lukács István) | ||
Mentorok és mentoráltak a pedagógia alapszakon az akciókutatás keretében (Kopp Erika) | ||
Társadalmi tőke és oktatás elméleti és empirikus megközelítésben Elnök: Halász Gábor Opponens: Pusztai Gabriella | Előadóterem | Társadalmi tőke - iskolai légkör - iskolapolitikák (Imre Anna) |
Az internethasználat és a kapcsolati erőforrások időbeni alakulása Magyarországon (Dávid Bea) | ||
Tanuló régiók és az oktatás (Balázs Éva ) | ||
A társadalmi tőke szerepe a tudásjavak megszerzésében (Kovács István Vilmos) | ||
A társadalmi tőke bizonyos formáinak hatása a fiatalok továbbtanulási elképzeléseire (Lannert Judit) | ||
Interkulturális pedagógia és pszichológia - forrásvidékek és ma aktuális témák Elnök: Gordon Győri János Opponens: Katona Nóra | Elnökségi tanácsterem | A multikulturális pedagógia forrásvidékei (Boreczky Ágnes) |
A mai kínai oktatásügy aktuális kérdései, illetve e kérdések taníthatósága a hazai felsőoktatásban (Gordon Győri János) | ||
Iskolai integráció és szociális támogatottság négy európai országban élő kínai gyerekek és családok esetében (Nguyen Luu Lan Anh, Fülöp Márta, Kerstin Goebel, Robin Goodwin) | ||
A multikulturalizmus integrálása a pedagógusképzésbe az amerikai akkreditációs követelmények szellemében (Szécsi Tünde) |
2007. október 26. (péntek) 9.00-10.45
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
A pedagógusképzés feladatainak változása Elnök: Nagy Mária | Kisterem | Érdekek és értékek a hazai pedagógus- és tanárképzés „bolognai” átalakításában (Lukács Péter) |
A mentorképzés gyakorlata és fejlesztési tendenciái Európában (Falus Iván, Kotschy Beáta) | ||
A pedagógusképzés változásai (Schmercz István) | ||
Változó társadalom – változó iskola – változtató pedagógus (Gáspár Mihály, Holecz Anita) | ||
Egész életen át tartó tanulás, felnőttoktatás Elnök: Zrinszky László | Képes terem | Pedagógus- és andragógusszerepek a változó elvárások tükrében (Holik Ildikó) |
Felnőttképzésben alkalmazott oktatási módszerek Békés megyében (Micheller Magdolna, Karlovitz János Tibor) | ||
Az ismeretek alkalmazásának vizsgálata közoktatási vezetők tréningjein (Farkas Olga , Czédliné Bárkányi Éva) | ||
Testkultúra és családi nevelés az élethosszig tartó tanulás tükrében (Herpainé Lakó Judit, Olvasztóné Balogh Zsuzsa) |
2007. október 26. (péntek) 11.00-12.00
Plenáris előadás (Felolvasóterem)
METACOGNITIVE EXPERIENCES AS MOTIVATORS IN SELF-REGULATED LEARNING
Anastasia Efklides
School of Psychology, Aristotle University of Thessaloniki
Levezető elnök: Mátrai Zsuzsa
SZIMPÓZIUMOK | ||
A szociális viselkedés kutatása és fejlesztése hazai vizsgálatok tükrében Elnök: Zsolnai Anikó Opponens: Csapó Benő | Felolvasóterem | Az agresszív és a proszociális viselkedés alakulása 3-7 éves korban (Zsolnai Anikó) |
A szülői túlvédés és a gyermekkor pszichoszociális zavarainak összefüggései (Csomortáni D. Zoltán) | ||
A szociális érdekérvényesítő képességek többszempontú vizsgálata (Kasik László, Braunitzer Gábor ) | ||
A szociális kompetencia mérésének jelentősége az oktatáspolitikai beavatkozások hatásvizsgálataiban (Surányi Éva, Kézdi Gábor) | ||
A pedagógusok szociális kompetenciájának mérési és fejlesztési lehetőségei (Kristóf Péter) | ||
Modern kihívások és az egyházak oktatási szerepvállalásának diverzifikálódása Elnök: Pusztai Gabriella Opponens: Kopp Erika | Előadóterem | Az iskolai klímakutatás és ennek lehetősége az egyházi iskolákban (Bacskai Katinka) |
Felnőttképzés a Magyarországi Református Egyház helyi közösségeiben (Hodossi Sándor) | ||
Felnőttképzés és komplex családsegítés az egyházi fenntartású anyaotthonokban (Barta Ágnes) | ||
Fiúk és lányok a felekezeti és nem felekezeti középiskolákban (Fényes Hajnalka) | ||
Az állam és az egyház szeparációjának lehetőségei Magyarországon, különös tekintettel az egyházi oktatási intézmények állami finanszírozására (Szathmáry Béla) | ||
Szakképzési és felsőoktatási szakemberek változó kompetencia- követelményei Elnök: Köpeczi-Bócz Tamás Opponens: Benedek András | Elnökségi tanácsterem | Intézményvezetői kompetenciakövetelmények (Szekeres Tamás, Köpeczi-Bócz Tamás) |
Felsőoktatási szakemberek kompetenciakövetelményei nemzetközi összehasonlításban (Halász Gábor) | ||
Gyakorlati oktatók kompetenciakövetelményei (Bánhidyné Szlovák Éva) | ||
Az innovatív pedagógiák szakképzési és felnőttképzési alkalmazásának kompetenciakövetelményei (Kovács Katalin, Mészáros Krisztina) | ||
A pedagógus megváltozott szerepe, kompetenciái a kooperatív tanulás irányításában (Pfister Éva) |
2007. október 26. (péntek) 13.00-14.45
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Az információs- kommunikációs technológiák alkalmazásának feltételei Elnök: Vidákovich Tibor | Kisterem | Informatikai eszközök a tanítás szolgálatában - Országos közoktatási informatikai mérés, 2006. (Hunya Márta) |
A virtuális tanulási környezet elemzése web-bányászati eszközökkel (Tóth Péter) | ||
IKT a debreceni iskolákban (Buda András) | ||
A könyvtárakról és az internetről alkotott nézetek megismerése (Dömsödy Andrea) | ||
Számítógépes ismeretek az élethosszig tartó tanulás utolsó harmadában (Bartal Peter, Habók Anita) | ||
Ifjúsági szubkultúra, együttnevelés az iskolában Elnök: Forray R. Katalin | Képes terem | Inklúziós index: az iskolai befogadás minőségének fejlesztése (Schiffer Csilla, Csányi Yvonne) |
Pedagógusok az együttnevelésről (Jászi Éva, Keller Magdolna) | ||
Változó pedagógusszerepek: ifjúsági szubkulturális jelenségek és ezek középiskolai kezelése (Mátóné Szabó Csilla) | ||
Ifjúsági kultúra – iskolai kultúra: pedagógiai etnográfia egy középiskolai osztályban (Mészáros György) |
2007. október 26. (péntek) 15.15-17.00
SZIMPÓZIUMOK | ||
Informatikai kompetencia és pedagógiai gyakorlat Elnök: Kárpáti Andrea Opponens: Hunya Márta | Felolvasóterem | Az EPICT tanártovábbképzés hatásvizsgálata IKT-metria használatával (Török Balázs) |
Informatikai kompetencia és pedagógiai stratégiák nemzetközi vizsgálata (Kárpáti Andrea, Szirmai Anna Linda, Lakatosné Török Erika) | ||
Mentorálás e-mail-kommunikációval és kollaboratív tanulási környezetben – diskurzuselemzés (Dorner Helga) | ||
A kommunikációs képesség fejlesztése az összevont tanulócsoportos iskolában (Munkácsy Katalin, Kárpáti Andrea) | ||
Technikai nevelés és életminőség Elnök: Rosta István Opponens: Kesztyűsné Dobos Katalin | Előadóterem | A technika és életvitel tantárgy pályaorientációs és szakképzés-alapozó szerepe (Velner András) |
Az energiatakarékosságra nevelés lehetőségei (Vesztróczy László) | ||
Műszaki szóösszetételek – humán szakok (Kiss Sándor) | ||
A technikatörténet alkalmazása a felsőoktatásban (Nemes József) | ||
A természettudományos nevelés problémái és tanárképzési vetületei Elnök: Radnóti Katalin Opponens: Tóth Zoltán | Elnökségi tanácsterem | A felsőoktatásba belépő hallgatók szaktárgyi előzetes tudásának vizsgálata (Radnóti Katalin) |
Tanárképzős hallgatók tudásstruktúrájának vizsgálata fogalmai térképek elemzésével a környezeti nevelés kurzuson (Fűzné Kószó Mária) | ||
Természettudományos fogalmakhoz kötődő alternatív tanulói elképzelések diagnózisa (Dobóné Tarai Éva) | ||
Biológia és pedagógia tanár szakos hallgatók tanulásról alkotott elképzelései (Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet) |
2007. október 26. (péntek) 15.15-17.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Módszertani változások a pedagógusképzésben Elnök: Falus Iván | Kisterem | A nemformális pedagógiai módszerek és kompetenciák megjelenése a változó a pedagógusképzésben (Mészáros Attila) |
A pedagógiai ismeretek szerepe és helye a tanárképzés elméletében és gyakorlatában (Birta-Székely Noémi) | ||
Tanárképzős hallgatók reflexiója a tanárok módszertani kultúrájára (Karlovitz János Tibor, Torgyik Judit Emese) | ||
Következtetések a pedagógus szerepére, a tanítás módszereire a bölcsességkép vizsgálatának tükrében (Rostás Rita) | ||
A művészeti felsőoktatás pedagógiai problémái a "bolognai rendszer" bevezetése után (Mizerák Katalin) | ||
Idegen nyelvi oktatás és kétnyelvűség Elnök: Vámos Ágnes | Képes terem | Nyelvi előkészítő évfolyamos tanulók idegen nyelvi készségeinek fejlettsége és fejlődése (Zentai Gabriella) |
A (sikeres) nyelvvizsgára való felkészítés stratégiái – egy longitudinális vizsgálat tanulságai (Dévény Ágnes) | ||
Hogyan látják szerepüket a tanulóközpontban végzett önálló nyelvtanulás segítésében a Forrás-központtal rendelkező iskolák nyelvtanárai? (Édes Csilla) | ||
Kétnyelvűség és nyelvi szocializáció (Erdei Ildikó) |
2007. október 26. (péntek) 17.15-19.00
POSZTERBEMUTATÓ | ||
Új tanítási-tanulási környezetek, új tanítási-tanulási módszerek Elnök: Korom Erzsébet | Keresztfolyosó | A kémiai anyagok definícióinak formai vizsgálata (Kószó Katalin) |
Az oktatás hatása a tanárszakos hallgatók feladatmegoldó módszerekkel kapcsolatos tudásszerkezetére (Tóth Zoltán) | ||
Taniroda, avagy a kompetencia alapú oktatás új perspetívája (Tombor Viktória) | ||
A projektmunka lehetőségei a felsőoktatásban (Kerekes Valéria, Novák Géza Máté, Schiffer Csilla) | ||
A projektpedagógia lehetőségei a tanárképzésben (Juhász Orchidea) | ||
Egy szakmai idegen nyelvi környezetben végzett tantermi megfigyelés eredményei (Káldosné Szendrői Ildikó) | ||
Tantervfejlesztés és szimmetrikus kétnyelvűség (Tódor Erika Mária) | ||
Az adaptív tanárrá válás lépései (Gálovics Edit, Lénárd Sándor, Rapos Nóra) | ||
A kompetencia alapú tanárképzés kezdeti lépései Egerben (Hanák Zsuzsanna, Nagy Mária) | ||
Értékelés „tanárjelölt” szemmel (D. Farkas Csilla, Fekete Ilona Dóra) | ||
Kompetencia alapú óvó- és tanítóképzés a Babes-Bolyai Tudományegyetemen (Szabó-Thalmeiner Noémi) |
« 2007. október 25. (csütörtök) |
2007. október 27. (szombat) » |