B. Németh Mária és dr. Nagy Lászlóné (1999): Biológia és Egészségtan. In: Nagy József (szerk.): Alapműveltségi vizsga részletes követelmények és a vizsgáztatás eszközei, módszerei. Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged. (63 p.); ISBN: 963-697-252-4;
KÖNYVFEJEZETEK
B. Németh Mária, Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné (2012): A természettudományos tudás nemzetközi és hazai vizsgálata. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. (131–190) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (550 p) ISBN: 978-963-19-7233-7.[PDF]
B. Németh, M. & Korom, E. (2012): Science Literacy and the Application of Scientific Knowledge. In: Csapó, B. & Szabó, G. (ed.): Framework for diagnostic assessment of science. (pp. 55–87) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (310 p); ISBN: 978-963-19-7236-8.[PDF]
Korom, E., B. Németh, M., Nagy L. & Csapó, B. (2012): Diagnostic assessment frameworks for science: Theoretical background and practical issues. In: Csapó, B. & Szabó, G. (ed.): Framework for diagnostic assessment of science. (pp.151–177) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (310 p); ISBN: 978-963-19-7236-8.[PDF]
Korom, E., Nagy L., B. Németh, M., Radnóti, K., Makádi,M., Adorjánné Farkas M.,, Revákné Markóczi, I., Tóth, Z.,Csíkos, Cs. & Wagner, É. (2012): Detailed Framework for Diagnostic Assessment of Science. In: Csapó, B. & Szabó, G. (ed.): Framework for diagnostic assessment of science. (pp.175–306) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (310 p); ISBN: 978-963-19-7236-8.[PDF]
B. Németh Mária és Korom Erzsébet (2012): A természettudományos műveltség és az alkalmazható tudás értékelése. In: Csapó Benő, Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. (59–92) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (314 p; ISBN: 978-963-19-7236-8.[PDF]
Korom Erzsébet, B Németh Mária, Nagy Lászlóné és Csapó Benő (2012): A diagnosztikus természettudomány felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása: elméleti alapok és gyakorlati kérdések. In: Csapó Benő, Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. (151–717) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (314 p); ISBN: 978-963-19-7236-8.[PDF]
Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné, B. Németh Mária, Radnóti Katalin, Makádi Mariann, Adorjánné Farkas Magdolna, Revákné Markóczi Ibolya, Tóth Zoltán, Csíkos Csaba és Wagner Éva (2012): Részletes tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. In: Csapó Benő, Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. (179–309) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (314 p); ISBN: 978-963-19-7236-8. [PDF]
Molnár Éva és B. Németh Mária (2006): Az olvasásképesség fejlettsége az iskoláskor elején. In: Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Budapest: Dinasztia Tankönyvkiadó. (295 p.); ISBN: 963-657-363-8; 107–129.
B. Németh Mária (2002): Az iskolai és hasznosítható tudás: természettudományos ismeretek alkalmazása. In: Csapó Benő (szerk.): Iskolai tudás. (123–148) Második kiadás. Budapest: Osiris Kiadó. (356 p); ISBN: 963-389-389-246-5. [PDF]
Csíkos Csaba és B. Németh Mária (2002): A tesztekkel mérhető tudás. In: Csapó Benő (szerk.): Iskolai tudás. Második kiadás. (91–122) Budapest: Osiris Kiadó. (356 p); ISBN: 963-389-389-246-5. [PDF]
B. Németh Mária (2001): Követelmények és minőség. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón. Tanulmányok Nagy József tiszteletére. (339–352) Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (435 p); ISBN: 963-19-1269-8.
B. Németh Mária és dr. Nagy Lászlóné (1999): Biológia és Egészségtan. In: Nagy József (szerk.): Alapműveltségi vizsga részletes követelmények és a vizsgáztatás eszközei, módszerei. Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió.
TANULMÁNYOK
B. Németh Mária (2010): A természettudományi tudás/műveltség értelmezései nemzeti standardokban. Iskolakultúra, 20. 12. sz. 92–99. [PDF]
B. Németh Mária (2008): Természettudományos műveltség fogalma és értelmezései. Iskolakultúra, 18. 7-8. sz. 3-19. [PDF]
B. Németh Mária (2008): Irányzatok a természettudományos nevelésben. Iskolakultúra, 18. 3-4. sz. 17-30. [PDF]
B. Németh Mária és Habók Anita (2006): A 13 és 17 éves magyar tanulók viszonya a tanuláshoz. Magyar Pedagógia, 103. 2. sz. 83-105. [PDF]
B. Németh Mária (2003): A természettudományos műveltség mérése. Magyar Pedagógia, 103. 4. sz. 499-526. [PDF]
B. Németh Mária, Józsa Krisztián és Nagy Lászlóné (2001): Differenciált követelmények, mint a tudás jellemzésének viszonyítási alapjai. Magyar Pedagógia, 101. 4. sz. 485-511. [PDF]
B. Németh Mária (2000): A természettudományos ismeretek alkalmazása. Iskolakultúra, 10. 8. sz. 60-68. [PDF]
B. Németh Mária (1997): Vélemények a biológia és egészségtan alapműveltségi vizsga általános követelményeiről. Új Pedagógiai Szemle, 47. 5. sz. 56-64. [PDF]
Csapó Benő és B. Németh Mária (1995): Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén? A természettudományos ismeretek gyakorlati alkalmazása. Új Pedagógiai Szemle, 45. 8. sz. 3-11.
KONFERENCIÁK
Hodi, Á. & B Németh, M. (2012): The Impact of Basic School-readiness Skills on 2nd Graders' Reading Developmental Patterns: a Cohort Study. In: In: Csapo, B. & Tóth, E. (ed.): 10th Conference on Educational Assessment. CEA 2012 Szeged, Hungary, 04.26.−04.28. Szeged: University of Szeged Institute of Education PhD in Education, (ISBN:978-963-306-150-3); (2012) p. 73. [PDF]
B. Németh Mária és Korom Erzsébet (2012): A természettudományos teljesítmények hatodik és évfolyamon a diagnosztikus mérés három dimenziójában. In: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): 10. Pedagógiai Értékelési Konferencia: PÉK 2012: Program, tartalmi összefoglalók. Szeged, Magyarország, 04.26.−04.28. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, (ISBN:978-963-306-150-3); (2012) p. 153. [PDF]
Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, B. Németh Mária (2011): 2., 4. és 6. évfolyamos tanulók egészségtudásának diagnosztikus mérése. In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin, Németh András (szerk.) Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – a múlt értékei és a jövő kihívásai. XI. Országos Neveléstudományi Konferencia: program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.03–11.05. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2011) p. 104. (ISBN:978-963-693-380-7).
B. Németh Mária (2011): A realisztikus természettudományos tudás mérése. In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin, Németh András (szerk.) Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – a múlt értékei és a jövő kihívásai. XI. Országos Neveléstudományi Konferencia: program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.03.–11.05. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2011) p. 266.(ISBN:978-963-693-380-7).
B. Németh Mária (2010): A társadalmi dimenzió megjelenése a követelményekben. In: Csíkos Csaba, Kinyó László (szerk.) Új törekvések és lehetőségek a 21. századi neveléstudományokban: X. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.04. –11.06. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2010) p. 51. (ISBN:978-963-08-0333-5)
B. Németh Mária (2010): Természettudományi tudás realisztikus és autentikus szituációkban. In: Csíkos Csaba, Kinyó László (szerk.) Új törekvések és lehetőségek a 21. századi neveléstudományokban: X. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.04.–11.06. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2010) p. 51.(ISBN:978-963-08-0333-5)
B. Németh Mária (2010): Természettudományos műveltség főbb koncepciói. Előadás. In: Molnár Éva és Kasik László (szerk.): VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: PÉK 2010: program, tartalmi összefoglalók. Szeged, Magyarország, 04.16–04.17. Szeged: SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, (ISBN:978-963-306-009-4); (2010) p. 37. [PDF]
Csapo, B. and B Nemeth, M. (2009): Factors Influencing the Development of Inductive Reasoning. Paper submitted to the 13th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction. Amsterdam, the Netherlands, August 25–29.
Molnár, É., B Németh, M. and Hodi, Á. (2009): The longitudinal assessment of Hungarian students’ reading comprehension from grade 2 to grade 4. Paper presented at the 13th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction Amsterdam, The Netherlands, August 25−29, 2009. (2009) p. 156.
B. Németh Mária (2008): Az iskolában szerzett természettudományos tudás tanórán kívüli alkalmazhatóságának változása 1999 és 2006 között. In: Perjés István és Ollé János (szerk.) Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola: VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.13. −11.15. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2008) p. 212.
Csapó Benő és B. Németh Mária (2008): Az induktív gondolkodás fejlődését meghatározó tényezők. In: Perjés István, Ollé János (szerk.) Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola: VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 11.13.−11.15. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2008) p. 240.
B. Németh Mária (2007): Applying science knowlwdge in real–life situations. In: Csapó B, Csíkos CS (szerk.) Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Magyarország, 08.28. −09.01. Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged, (2007) p. 448-449.
B Németh, M. (2007): The interplay of cognitive and affective processes: studenr’s approaches to learning and achievement in Hungary. In: Csapó B. & Csíkos Cs. (ed.) Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Magyarország, 08.28.−09.01. Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged, (2007) p. 663.
Kelemen, R.; B Németh, M; Csíkos, Cs.; Csapó, B. (2007): Students' attitude towards school subjects and its correlations to other school relevant factors Results from a Hungarian large-scale longitudinal survey. In: Csapó B, Csíkos Cs. (ed.) Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Magyarország, 08.28.−09.01. Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged, (2007) p. 741.
Molnár, E., K., Józsa,Kr.; Molnár. É. And B Németh, M. (2007): What makes a difference for beginning readers? Results from a logitudinal study. Csapó B, Csíkos Cs (ed.) Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Magyarország, 08.28.−09.01. Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged,(2007) p. 548.
B. Németh Mária (2007): A kognitív és affektív folyamatok kölcsönhatása: a 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz. Előadás. In: Korom Erzsébet (szerk.): V. Pedagógiai Értékelési Konferencia: PÉK 2007: Program, tartalmi összefoglalók. Szeged, Magyarország, 04.12.−04.14. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, (ISBN:978-963-482-813-6); (2007) p. 37. [PDF]
B. Németh Mária (2007): A természettudományos tudás életszerű helyzetekben való alkalmazhatóságának változása 1999 és 2006 között. Előadás. In: Korom (Erzsébet szerk.): V. Pedagógiai Értékelési Konferencia: PÉK 2007: Program, tartalmi összefoglalók. Szeged, Magyarország, 04.12. −04.14. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, (ISBN:978-963-482-813-6); (2007) p. 57. [PDF]
B. Németh Mária (2006): Természettudományos ismeretek alkalmazása valós helyzetekben. Előadás. In: Keller Magdolna, Simándi Szilvia (szerk.) „Tanul a társadalom” 6. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és tartalmi összefoglalók. Budapest, Magyarország, 10.26.−10.28. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2006) p. 236.
B. Németh Mária, Molnár Éva és Dózsa Monika (2006): Az olvasásképesség fejlettsége az iskoláskor elején. Előadás. In: Józsa Krisztián (szerk.): IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, PÉK 2006, Szeged, Magyarország, 04.20.−04.22. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, (2006) p. 49. (ISBN:963-482-761-6) [PDF]
B. Németh Mária (2006): Hátrányos helyzetű tanulók természettudományos műveltsége. In: Józsa Krisztián (szerk.): Előadás. IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, PÉK 2006, Szeged, Magyarország, 04.20.−04.22. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, (ISBN:963-482-761-6; (2006) p. 37. [PDF]
B. Németh Mária (2005): Tantárgytesztek fejlesztése modern tesztelméleti módszerekkel. Előadás. I. Pedagógiai értékelési konferencia, SZTE és Csongrád Megyei Szak– és Szakmai Szolgáltató intézet Szeged, 2005. április 9. [PDF]
B. Németh Mária (2005): A PISA-program természettudományos tudásfelfogása modul. Előadás. OKI konferencia. Budapest, 2005. október 20-21
B. Németh Mária: Nehézségekkel küzdő délalföldi iskolák jellemzői. In: Falus Iván, Rapos Nóra (szerk.): „Közoktatás – pedagógusképzés – neveléstudomány” 5. Országos Neveléstudományi Konferencia program, tartalmi összefoglalók. Budapest, Magyarország, 10.06.−10.08. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2005) p. 236.
B. Németh Mária (2004): Tantárgytesztek fejlesztése modern tesztelméleti módszerekkel. In: n: Lehmann M, Nikolov M (szerk.) Tanulás, kommunikáció, nevelés: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia, program, tartalmi összefoglalók. Budapest, Magyarország, 10.20.−10.22. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2004) p. 79.
B. Németh Mária (2003): Tudomány a mindennapokban. In: Buda András és Holik Ildikó: Az európai tanulási tér és a magyar neveléstudomány. Előadás. III. Országos Neveléstudományi Konferencia, program, tartalmi összefoglalók. Budapest, Magyarország, 09.03. −09.11. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2003) p. 201.
B. Németh Mária, Józsa Krisztián és Nagy Lászlóné (2002): Differenciált tantárgyi követelmények mérése biológiából. Előadás. II. Országos Neveléstudományi Konferencia, Tartalmi Összefoglalók, Budapest, Magyarország, 10.24.−10.26. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, (2002) p. 276.
B. Németh, M. and Csapó, B. (1996): Learning for the School or learning for the life? In: Paper presented in the symposium "Shaping the mind through education": The Growing Mind, International Conference in Honor of the Centennial of Jean Piaget’ Birth, 09.14.−09.19. Geneva, Switzerland (1996) p. 52.