Aktuális mérések

Folyamatban levő mérések:

  • Szegedi Iskolai Longitudinális Program:
    • 6. évfolyam: Kérdőív a természetismeret tantárgy tanulásáról [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. május 3. – 2017. június 10.

    • 2. évfolyam: Olvasási-képesség I. teszt [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. április 3. – május 22.

    • 2. évfolyam: Olvasási-képesség II. teszt [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. április 3. – május 22.

    • 6. évfolyam: Olvasási-képesség teszt [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. március 20. - 2017. április 30.

    • 6. évfolyam: Természettudományok tanulásának motiváció [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2016. október 17.– 2017. március 31.

  • Természettudományos gondolkodás vizsgálata c. kutatási program:
    • Tanárok véleménye a tanításról és az értékelésről [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. március 20. – április 30.

    • 10-12. évfolyam: Induktív gondolkodás [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. március 7. – április 21.

    • 10-12. évfolyam: Természettudományok tanulásának motivációi [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. március 7. – április 21.

    • 10-12. évfolyam: Természettudományos gondolkodás műveletei [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. február 16. – március 31.

    • 6-8-10-12. évfolyam: Természettudományos megismerés készségei [PDF]

      Adatfelvételi időszak: 2017. január 12. – március 31.

 

A mérések segédanyagai:

 

A kutatócsoport mérési terve a 2016/17. tanévben

A Szegedi Iskolai Longitudinális Programban a 2015/2016. tanév végéig felvett tesztek eredmények elérhetők az edia.edu.u-szeged.hu linken. A megtekintést és letöltést segítő információkat itt olvashatók: Útmutató az eredmények megtekintéséhez [PDF].

A kutatócsoport a 2016/17-es tanévben folytatja a Szegedi Iskolai Longitudinális Programot a 2. és 6. évfolyamos tanulók vizsgálatával. A mérések, mint a páros évfolyamokon korábban is, az olvasás-szövegértés, a matematika és a természetismeret vizsgálatára fókuszálnak, azok tanulásához és tanításhoz kapcsolódnak a tanulói és tanári kérdőívek is. Folyatatjuk az Önszabályozott tanulás vizsgálatát azokban az osztályokban, ahol az előző tanévben is kitöltötték a kérdőívet. A felkért iskolákban a három fő műveltségi terület mérése kiegészül a színek percepciójának és értelmezésnek mérésével. A program mérési tervét a lentebb található táblázat mutatja. A mérőeszközökről bővebb információt a nevére kattintva talál.

A Természettudományos gondolkodás vizsgálata c. kutatási program előző tanév végén végzett méréseinek, az Induktív gondolkodás és Természettudományos gondolkodás műveletei tesztek eredményei online elérhetők az edia.edu.u-szeged.hu linken. A megtekintést és letöltést segítő információkat itt találhatók [PDF]

A program a 2016/17. tanévben a 6., 8., 10, és 12. évfolyamokon folytatódik azokban a tanulócsoportokban, amelyeket az előző tanévben vizsgáltunk. A program mérési tervét a lentebb található táblázat mutatja. A mérőeszközökről bővebb információt a nevére kattintva talál.

A Szegedi Iskolai Longitudinális Program mérési terve a 2016/17. tan II. félévben

Évfolyam Mérés tervezett ideje A mérés tárgya A kitöltéshez szükséges idő
2. január −február Színek érzékelése és értelmezése 30 perc
március − április Olvasás I., II. 25-25 perc
április −május Matematika 40 perc
6. január Önszabályozott tanulás 40 perc
január − március Természettudományok tanulásának motivációi 35-40 perc
március − április Kérdőív a természetismeret tantárgy tanulásáról 40 perc
március − május Olvasás 45 perc
április − május Matematika 45 perc
április − május Tanári kérdőív a természetismeret tanításáról 40 perc

* A mérésre csak az arra felkért iskolákban kerül sor.

 

Mérés tervezett ideje Évfolyam A vizsgálat tárgya  Kitöltési idő
május – június 5., 7., 9., 11 Induktív gondolkodás 45 perc
5., 7. Természettudományos gondolkodás műveletei 40 perc
június − október Tanárok véleménye tanításról és az értékelésről 75 perc
október − november 10., 12. Természettudományos gondolkodás műveletei 40 perc
október − január 6., 8., 10., 12. Természettudományok tanulásának motivációi és attitűdjei 35 perc
november − január 6., 8., 10., 12. Természettudományos megismerés készségei 45 perc
december − február 12. Induktív gondolkodás (Szeged-Csanádi Egyházmegye) 45 perc