|
Előszó a második kiadáshoz
(Csapó Benő)
Bevezetés (Csapó Benő)
1. fejezet. Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei (Csapó Benő)
2. fejezet. Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályozatok? (Csapó Benő)
3. fejezet. A tesztekkel mérhető tudás
(Csíkos Csaba
- B. Németh Mária)
4. fejezet. Az iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek alkalmazása (B. Németh Mária)
5. fejezet. Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai: természettudományos tévképzetek
(Korom Erzsébet)
6. fejezet. Megtanult és megértet matematikatudás (Dobi János)
7. fejezet. Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása
(Vidákovich Tibor)
8. fejezet. Gondolkodás a bizonytalaságról: valószínűségi és korrelatív gondolkodás (Bán Sándor)
9. fejezet. Az új tudás képződésének eszköze: az induktív gondolkodás (Csapó Benő)
10. fejezet. A tudás szerveződése az összefüggés-vizsgálatok tükrében (Vidákovich Tibor - Csíkos Csaba)
11. fejezet. Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése (Csapó Benő - Korom Erzsébet)
12. fejezet. Utószó a második kiadáshoz.
Az iskolai tudás: újabb elemzések és eredmények. (Korom Erzsébet)
|
|