Detailed program - April 28, 2012 (Saturday)
09.00-10.30
Symposium | ||
---|---|---|
Készség- és képességfejlesztő kísérletek óvodás- és kisiskoláskorban – módszerek és eredmények Elnök: Zentai Gabriella | Díszterem | A zenei képességek fejlődése és összefüggése néhány elemi alapkészséggel – egy kilenc hónapos zenei fejlesztő kísérlet eredményei (Janurik Márta) |
A rendszerező képesség tantárgyi tartalomba ágyazott fejlesztése harmadik osztályban (Zentai Gabriella) | ||
Beszédhanghallásra épülő helyesírás fejlesztés harmadik osztályban (Fazekasné Fenyvesi Margit, Zentai Gabriella) | ||
A matematikai készségek fejlesztése harmadik osztályos tanulók körében: a MATANDA eszköz alkalmazása (Józsa Krisztián, Csordásné Anda Éva) |
Thematic Paper Presentation | ||
---|---|---|
A tanulást befolyásoló affektív tényezők kisgyermekkorban Elnök: Korom Erzsébet | Tárgyaló fszt. 3. | A társas készségek és a tudatelmélet kapcsolata (Gál Zita) |
Szülői hatások a gyermeki testkép vonatkozásaiban (Pukánszky Judit) | ||
Első és második osztályos tanulók kognitív funkcióinak összevetése az iskolai teljesítményükkel (Tánczos Tímea, Németh Dezső) | ||
Természettudományos nevelés kisgyermekkorban (Molnár Milán, Papp Katalin) |
10.30-10.45
Coffee break
10.45-12.15
Symposium | ||
---|---|---|
Az olvasási, matematikai és természettudományi teljesítmények vizsgálata diagnosztikus feladatbank használatával Elnök: Vidákovich Tibor | Díszterem | A szövegértési teljesítmények szövegtípus és pszichikus struktúra szerinti különbségei (Kasik László, D. Molnár Éva) |
Néhány deduktív következtetési séma működése különböző matematikai tartalmakkal (Vidákovich Tibor) | ||
A természettudományos teljesítmények a hatodik és nyolcadik évfolyamon a diagnosztikus mérés három dimenziójában (B. Németh Mária, Korom Erzsébet) | ||
Sajátos nevelési igényű tanulók teljesítménye a diagnosztikus feladatokban (D. Molnár Éva) |
Thematic Paper Presentation | ||
---|---|---|
Innovatív módszerek, tehetséggondozás a felsőoktatásban Elnök: Csíkos Csaba/ Tóth Edit | Tárgyaló fszt. 3. | A statisztikai műveltség és a statisztikaoktatás problémái, kihívásai a gazdasági felsőoktatásban (Kovács Péter) |
STEM tanárképzés fejlesztése a GeoGebra program segítségével (Koren Balazs, Papp-Varga Zsuzsanna, Lavicza Zsolt) | ||
A tehetséggondozás egy hagyományostól eltérő módja a BME Matematika Intézetében (Szilágyi Brigitta, Lángné Lázi Márta, Kádasné V. Nagy Éva, Tóth János) | ||
Egyéni és csoportos tehetséggondozás (Tóth János, Lángné Lázi Márta, Szilágyi Brigitta) |
12.15-12.25
Break
12.25-14.00
Thematic Paper Presentation | ||
---|---|---|
Oktatáskutatás, pedagógusképzés, a tanári munka minősége Elnök: Molnár Edit Katalin | Díszterem | A tanári minőség indikátorai (Suplicz Sándor) |
A tanári munka sikerességének mérése és fejlesztése (Fűzi Beatrix) | ||
IKT továbbképzésben részt vevő és részt nem vevő pedagógusok IKT eszköz használati szokásai (Apró Melinda) | ||
Az Országos Neveléstudomány Konferenciák tapasztalatai a tíz éves jubileum tükrében (Csizmazia Ágnes, Dombi Boglárka, Henn Zsófia) | ||
IKT innováció a felsőoktatásban oktatók módszertani továbbképzésében (Molnár György) | ||
Képzési programok, oktatási módszerek értékelése a pedagógusképzésben Elnök: Habók Anita | Tárgyaló fszt. 3. | Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési programtervezés eredménye (Csík Orsolya, Horváth László) |
Egészségfejlesztés, drogprevenció az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar hallgatóinak körében végzett kutatás tükrében (Vastagné Bauer Zita, Darvay Sarolta) | ||
Online, kultúraközi, hálózati környezetben együttműködő hallgatói kutatócsoportok online kapcsolati hálózatának változása az együttműködés során (Molnár Pál, Aoki Kumiko) | ||
Kutatói bloghálózatban dolgozó, hálózatba szerveződő hallgatói kutatóközösség empirikus kohézióvizsgálata (Molnár Pál) | ||
A gyakorlati képzés helyzete az SZTE JGYPK TOKI tanító szakán (Czédliné Bárkányi Éva) |
14.00-14.30
Concluding remarks
(Díszterem)